لزوم و ضرورت پرسیدن سوالات قبل از ازدواج

ضرورت و اهمیت سوالات قبل از ازدواج، بر هیچکس پوشیده و مستتر نمی باشد. بر این اساس، پیش از ازدواج و به منظور رسیدن به شناخت نسبی از طرف مقابل خود، سوالات قبل از ازدواج بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد. به طور کلی، ازدواج یک رابطه دو طرفه مبتنی بر صمیمیت و احترام متقابل می باشد.

 

برای برخورداری از یک زندگی مشترک پایدار و موفق، علاوه بر عشق و علاقه، فراگیری و آشنایی با معیارهای انتخاب همسر نیز بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. از سوی دیگر، شناخت طرفین رابطه از همدیگر، از مؤلفه های اساسی و کلیدی برای برقراری تفاهم میان آنها می باشد. ناگفته نماند که بسیاری از کشمکش ها و تعارضات ایجاد شده میان زوجین، به ویژه پس از گذشت چند صباحی از زندگی مشترک، ریشه در عدم شناخت کافی پیش از ازدواج دارد. به همین منظور، یکی از راهکارهای مناسب و کاربردی برای رسیدن به شناخت نسبی از ویژگی های شخصیتی و فردی طرف مقابل، سوالات قبل از ازدواج می باشد. بدون تردید، در مقوله ازدواج، افرادی که ندیده و نشناخته و بدون شناخت و پیش زمینه کافی، تن به ازدواج می دهند، پس از گذشت مدت زمانی نه چندان زیاد، روابط زناشویی خود را اسیر تعارضات و اختلافات ریز و درشت می بینند. سوالات قبل از ازدواج، تا حدی طرفین را با عقاید و اخلاقیات و روحیات هم آشنا می سازد.

 

بدون اغراق، یکی از اتفاقات مهم و در عین حال سخت و چالش برانگیز زندگی هر شخص، ازدواج و انتخاب همسر مناسب می باشد. برای دست زدن به یک انتخاب مناسب و مطلوب، شناخت ویژگی های شخصیتی طرف مقابل، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر همین اساس، یکی از گزینه های بسیار تاثیر گذار و مؤثر در این زمینه سوالات قبل از ازدواج به شمار می آید. 

                    

نقش سوالات قبل از ازدواج در شناخت بهتر طرفین

بدون تعارف، یکی از عامل های تعیین کننده برای رسیدن به یک ازدواج پایدار و موفق، شناخت پیش از ازدواج می باشد. در این میان سوالات قبل از ازدواج می تواند دو طرف را به یک شناخت کلی و در عین حال مفید از شخصیت و خلق و خوی همدیگر رهنمون سازد. شناخت پیش از ازدواج، یک فرصت مغتنم و ویژه برای ترسیم یک عشق جاودان و آینده ای زیبا برای دو طرف این رابطه می باشد. سوالات قبل از ازدواج این فرصت را ایجاب می کند که زوجین با آسودگی خاطر و با فراغ دل، قدم در مسیر شروع زندگی مشترک خود بردارند.

 

 

شایان ذکر است که تلاش برای شناختن هر چه بهتر و مطلوب تر علائق، خصوصیات، ویژگی ها و زیر ساخت های شخصیتی طرفین ازدواج، مفهوم شناخت پیش از ازدواج را تداعی می سازد. بر همین اساس، سوالات قبل از ازدواج، شناخت ویژگی های شخصیتی طرفین را تسهیل و راحت می کند. هر کس در ذات وجودی خود، از ویژگی های فردی و شخصیتی مختص به خود برخوردار می باشد. برای آغاز زندگی مشترک، برخی از خصوصیات شخصیت دو طرف ازدواج، بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد. یکی از ویژگی هایی که زیر بنایی اصلی و شالوده بنیادی زندگی مشترک به شمار می رود، صداقت می باشد. صداقت طرفین، از جمله پارامترهایی محسوب می شود که از ابتدای امر باید به شکل برجسته و بارز موجودیت داشته باشد. سوالات قبل از ازدواج می تواند بستر مناسب برای سنجیدن میزان صداقت و راستی طرفین را متبلور سازد. بی شک، کم رنگ بودن یا بی رنگ بودن صداقت، اعتماد و اطمینان طرفین را نیز بی رنگ و محو می سازد. به همین جهت، سوالات قبل از ازدواج، راهکار مناسبی برای دستیابی به خصوصیات مثبت و منفی اخلاقی، شخصیتی و احساسی طرفین ازدواج تلقی می گردد.

 

                                                           سوالات قبل از ازدواج

اهمیت و ضرورت سوالات قبل از ازدواج

برای شروع زندگی مشترک و رقم زدن آینده ای آکنده از عشق و محبت، وجود عناصری مهم و اساسی، در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. مسؤولیت پذیری، متعهد بودن، شور و اشتیاق داشتن و عشق و علاقه، از جمله عناصر مهم و تعیین کننده در زندگی مشترک به شمار می روند. سوالات قبل از ازدواج برای سنجیدن و مشخص شدن عیار طرفین ازدواج، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طور قطع و یقین، از دغدغه های بسیار مهم و سرنوشت ساز هر فرد در طول زندگی خود، انتخاب همسر می باشد. انتخاب همسر می تواند کل روند و روال زندگی یک فرد را تغییر دهد. از سوی دیگر، پایداری در زندگی زناشویی، در پرتو داشتن شناخت مطلوب و درست طرفین از یکدیگر محقق می گردد.

 

 

سوالات قبل از ازدواج در این زمینه می تواند به عنوان یک راه حل، به یاری زوج ها بشتابد. وجود اختلافات و تعارض در هر زندگی مشترکی یک امر بدیهی و اجتناب ناپذیر به شمار می آید. این اختلافات جزئی و سلیقه ای، به خودی خود نمی تواند روابط میان زوجین را تحت شعاع قرار دهد. به قول معروف، دعوا نمک زندگی می باشد. ماجرا از وقتی رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد، که اختلافات و تعارضات همانند آوار بر سر زوجین خراب شود. بدون تردید، یک نقطه کوچک اما سیاه در زندگی مشترک، می تواند زمینه مناسب برای سوق دادن زوجین به سمت طلاق و جدایی را فراهم سازد. بر همین اساس و به منظور برخورداری از یک زندگی پایدار و بادوام، سوالات قبل از ازدواج، نقش پر رنگ و برجسته ای را بر عهده دارند. برای شناخت ریز و جزئیات شخصیت، اخلاقیات، روحیات، احساسات و خلق و خوی طرف مقابل، نقش سوالات قبل از ازدواج را نمی توان کتمان کرد. 

 

                                                      سوالات قبل از ازدواج

اهمیت سوالات قبل از ازدواج در رسیدن به تفاهم و سازگاری 

سازگاری و تفاهم زوجین، یکی از مؤلفه های تاثیر گذار و مناسب برای غلبه کردن بر تعارضات و اختلافات محسوب می شود. سوالات قبل از ازدواج و نمایان ساختن ابعاد پنهان شخصیت طرفین، می تواند بیش از پیش خصوصیات اخلاقی آنها را با یکدیگر مورد سنجش قرار دهد. به طور کلی، بسیاری از زوج ها، به ویژه قبل از آغاز زندگی مشترک، به تفاوت های شخصیتی، اخلاقی، سلیقه ای و فرهنگی طرف مقابل توجهی نشان نمی دهند. همین عدم توجه با وارد شدن به زندگی مشترک، بسیاری از تضادها و کشمکش ها را با خود به همراه می آورد. رسیدن به شناخت بیشتر و به دست آوردن آگاهی از ابعاد مستتر شخصیتی و فردی طرف مقابل، می تواند زوجین را در دست زدن به یک انتخاب درست و مناسب یاری نماید. بر همین اساس، نقش و اهمیت سوالات قبل از ازدواج، به ویژه برای رسیدن به تفاهم و سازگاری مطلوب، بیش از پیش مشخص و نمایان می گردد. بدون اغراق، برای رسیدن به یک تفاهم پایدار و همیشگی، شناخت قبل از ازدواج، نقش برجسته و بسزایی ایفا می کند. شناخت خلقیات و روحیات طرف مقابل و رسیدن به یک وجه مشترک، زمینه فراهم آوردن یک تفاهم و سازگاری پایدار را امکان پذیر می سازد.

 

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که از ارکان اصلی و اساسی موفقیت در ازدواج و برخورداری از یک زندگی پایدار، شناخت پیش از ازدواج محسوب می شود. از سوی دیگر، سوالات قبل از ازدواج یکی از پیش شرط های اصلی و حائز اهمیت برای رسیدن به شناخت مناسب و مطلوب از طرف مقابل قلمداد می گردد. بر همین اساس، برای داشتن یک تفاهم همیشگی و تجربه یک زندگی بادوام و سرشار از عشق و علاقه، بر روی سوالات قبل از ازدواج می توان حساب ویژه ای باز کرد. 

 

                                                             سوالات قبل از ازدواج

زمینه ها و موضوعات سوالات مهم قبل از ازدواج 

به طور حتم و یقین، پیشرفت، نیازهای عاطفی و سرگرمی، امنیت و بقا، نیاز جنسی و نیاز به آزادی، در زمره نیازهای مهم و حائز اهمیت هر انسانی قرار دارد. بر همین اساس، در سوالات مهم قبل از ازدواج می توان بر روی این مسائل متمرکز گردید. از مهم ترین سوالات قبل از ازدواج و در زمینه نیاز امنیت و بقا می توان به سوال پرسیدن از میزان و منبع درآمد طرف مقابل، تعیین هزینه های زندگی، کافی بودن یا نبودن درآمد همسر برای اداره زندگی، دست و دلباز بودن یا حساب گر بودن طرف مقابل، نحوه پرداخت نفقه و میزان مهریه و سوال در مورد چگونگی تقسیم دارایی ها در زندگی مشترک آینده، اشاره نمود. سوالات مهم قبل از ازدواج در زمینه نیاز به پیشرفت، سوال در مورد میزان تحصیلات و ادامه تحصیل از طرف مقابل، سوال در زمینه مسؤولیت و نگهداری از فرزند، اهداف آینده چندین سال طرف مقابل، شیوه تقسیم وظایف در زندگی مشترک، تایم و زمان کاری طرف مقابل، سوال در مورد بچه دار شدن و تعداد فرزندان و نحوه تربیت فرزند را در بر می گیرد.

 

سوالات قبل از ازدواج در مورد نیاز به آزادی، سوال در مورد عقاید مذهبی طرف مقابل، سوال پرسیدن در مورد ارتباط با خانواده، دوستان و ساعت رفت و آمد و نوع پوشش و حجاب همسر را شامل می شود. سوال پرسیدن در زمینه نحوه ابراز علاقه به همسر، نحوه کمک کردن در مواقع مشغله ذهنی و استرس داشتن همسر، سوال در مورد برخورد و رفتار طرف مقابل در مواقع عصبانیت، نحوه عکس العمل در هنگام جر و بحث، سوال پرسیدن در زمینه سرگرمی های و تفریحات مورد علاقه طرفین ازدواج و نظر طرف مقابل در رابطه با تعهد به زندگی مشترک و موضوع خیانت، از سوالات قبل از ازدواج در موضوع نیاز عاطفی و سرگرمی طرفین ازدواج محسوب می گردد. 

 

                                                          سوالات قبل از ازدواج

نگاهی به رابطه قبل از ازدواج 

 یکی از زمینه های سوالات قبل از ازدواج سوال پرسیدن در مورد نیاز جنسی و رابطه قبل از ازدواج می شود. بر این اساس، از سوالات قبل از ازدواج در این زمینه، می توان به جویا شدن از نظر طرف مقابل در رابطه با روابط زناشویی و جنسی و سوال در مورد تعداد دفعات نیاز به رابطه جنسی در طول ماه، اشاره نمود. بر این اساس، سوالات قبل از ازدواج، همه ابعاد و مسائل را تحت پوشش خود قرار می دهد. از سوی دیگر و جدا از سوالات قبل از ازدواج برای بسیاری از طرفین ازدواج، این سوال پیش می آید که نفس رابطه قبل از ازدواج درست بوده و آیا رابطه قبل از ازدواج در پیشرفت و بهبود کیفیت رابطه مؤثر و تاثیر گذار می باشد؟ به طور کلی، برقراری رابطه قبل از ازدواج بستگی و وابستگی بسیار زیادی به مسائلی نظیر میزان تحصیلات، ساختار جنسیتی خانواده، نحوه تربیت خانوادگی، باورهای مذهبی، سنت های فرهنگی و کیفیت آشنایی طرفین ازدواج دارد. اگرچه در زمینه سوالات قبل از ازدواج، شناخت از مسائل و نیاز جنسی می تواند تاثیر گذار و مؤثر در شناخت بهتر و مطلوب تر طرفین به شمار رود، اما داشتن رابطه قبل از ازدواج، صرفاً سبب بالا رفتن سطح کیفی رابطه و باتجربه شدن دو طرف رابطه تلقی نمی شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از افرادی که روابط جنسی را به ویژه قبل از ازدواج تجربه نموده اند، در زندگی مشترک رضایت کمتری نسبت به برقراری روابط جنسی با شریک زندگی خود ابراز می کنند. از سوی دیگر، به علت بنا شدن جامعه ما بر پایه آموزه های فرهنگی و اسلامی و دینی، برقراری رابطه قبل از ازدواج، برای بسیاری از طرفین ازدواج، خصوصاً دختران مورد پذیرش نیست. تحقیقات و شواهد به خوبی نشان می دهند که افرادی که از مهارت توانایی و کنترل در به تاخیر انداختن نیازهای جنسی خود برخوردار هستند، ازدواج های موفق تری را تجربه می نمایند. 

  

                                                     سوالات قبل از ازدواج

مزیت ها و فواید سوالات قبل از ازدواج 

بدون تردید، یکی از راهکارهای مؤثر و بسیار تاثیر گذار برای دستیابی به زوایای پنهان شخصیتی و شناخت بیشتر طرف مقابل، سوالات قبل از ازدواج می باشد. طرح کردن و شیوه بیان سوالات قبل از ازدواج برای طرفین، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. چراکه پاسخی که در جواب این سوالات داده می شود، بسیاری از مسائل را واضح و مبرهن می سازد. با پرسیدن سوالات قبل از ازدواج، به خوبی می توان درک مناسب و بهتری از نوع جهان بینی و زاویه دید همدیگر پیدا نمود.

 

ناگفته نماند که یکی از اصول بسیار مهم و حائز اهمیت برای برخورداری از یک ازدواج موفق و پایدار، افزایش صمیمیت و همدلی، به انضمام سازش و تفاهم طرفین ازدواج به شمار می رود. برای دستیابی به این اصول و مؤلفه های بسیار مهم و کلیدی، سوالات قبل از ازدواج در این زمینه بسیار راهگشا و کارآمد تلقی می شوند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ازدواج به عنوان یکی از موضوعات حائز اهمیت و مهم در طول زندگی انسان ها، اگر با شناخت درست و آگاهی لازم انجام شود، زمینه تکامل فردی و موجبات رشد و پیشرفت را مهیا می سازد. برای رسیدن و لمس کردن این ویژگی ها، سوالات قبل از ازدواج، نقش بسزایی ایفا می کنند.                             

 

لینک کوتاه:

zood.link/yevpy

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج