چگونه مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران پیدا کنیم؟

 

در این مقاله می‌خوانید:

 

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است بنابراین نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه است تا فرد بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد و بدون عجله و با آرامش کافی، این فرآیند را طی کند. 
آمار‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر بیشتر طلاق‌ها در سال‌های ابتدایی زندگی رخ می‌دهند و این نشان‌دهنده این موضوع است که بیشتر افراد بدون آگاهی و شناخت کافی وارد زندگی مشترک می‌شوند. بنابراین، تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه مشکلات و تفاوت‌های میان خود می‌شوند و با گذشت زمان، به مشکلات جدی برمی‌خورند که در نهایت مجبور به طلاق و جدایی می‌شوند. این موضوع به خوبی لزوم مراجعه به مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران را برای زوجین نشان می‌دهد.
در این مقاله از وبلاگ افق سلامت به اهمیت و مزایای مشاوره قبل از ازدواج می‌پردازیم. اگر شما هم به مشاوره پیش از ازدواج خوب در تهران نیاز دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج در واقع جلسات مشاوره و روانشناسی است که در آن مشاور به‌عنوان یک راهنما برای روشن‌تر کردن مسیر انتخاب، به زوج کمک می‌کند. در این فرایند، ابتدا زوج‌ها یکدیگر را بهتر و با نگاه بازتری می‌شناسند و از تمامی زوایای شخصیتی یکدیگر آگاه می‌شوند. در ادامه، با گفتگو نیاز‌ها و انتظارات خود را از طرف مقابل بیان کنند و اگر در این زمینه تعارضی وجود داشته باشد یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران با راهنمایی زوج کمک می‌کند این تعارضات را با دید منطقی بررسی کنند. مشاوره پیش از ازدواج به‌خوبی کمک می‌کند که زوج‌ها شیوه تعامل با یکدیگر را یاد بگیرند و اگر این تعارضات بسیار شدید بود و انتظارات افراد مغایر باهم بود افراد با آگاهی بتوانند تصمیم درستی برای ادامه رابطه خود بگیرند.
یکی از مواردی که در جلسات مشاوره به کار گرفته می‌شود، استفاده از تست‌های شخصیتی است. این تست‌ها به افراد کمک می‌کند ویژگی‌های شخصیت خود و طرف مقابل را به خوبی بشناسند. این تست‌های شخصیتی مواردی مثل درونگرایی یا برون‌گرایی، میزان مسئولیت‌پذیری، میزان وابستگی، رهبری و سایر ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی افراد را بررسی می‌کند.
پس از آن که زوجین به این تست‌های شخصیتی پاسخ دادند، مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران به بررسی و تجزیه و تحلیل این تست‌ها می‌پردازد و براساس نتایج به دست آمده ویژگی‌های روحی و شخصیتی زوج را برای آن‌ها بیان می‌کند. با این کار، زوج را راهنمایی می‌کند تا بتوانند رفتار و تعامل سازنده‌ای با طرف مقابل خود داشته باشند.


اهمیت مشاوره قبل از ازدواج 

بسیاری از افرادی که قبل از ازدواج آشنایی طولانی داشته‌اند یا حتی فامیل بوده‌اند تصور می‌کنند نیازی به مشاوره پیش از ازدواج ندارند. زیرا معتقدند به شناخت خوبی از رسیده‌اند. درحالی‌که این تصور درباره شناخت از هم بسیار اشتباه است. باید این نکته را درنظر بگیرید، ممکن است شما مدت زمان نسبتا طولانی با آشنا شده باشید،  اما این آشنایی به معنی شناخت تمام زوایای شخصیتی فرد نیست. گاهی اتفاق می‌افتد که افراد، تصویر دیگری را از خود به نمایش می‌گذارند که با شخصیت حقیقی آن‌ها فاصله زیادی دارد. یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران به شما کمک می‌کند ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی فرد مقابل را به خوبی بشناسید و بدانید چه مواردی را باید در فرد مقابل بررسی کنید.


گاهی افراد تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اما اهداف و دلایل خود برای این کار را نمی‌دانند و یا با تصورات غیرمنطقی پیش می‌روند. مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران به بررسی این اهداف و انگیزه‌ها در فرد می‌پردازد و زوج‌ها را در این مسیر راهنمایی می‌کند. فراموش نکنید که اقدام برای ازدواج و پیش رفتن در این مسیر، نیاز به هدف مشخصی دارد که اگر به آن توجه نکنید، برای شما مشکل‌ساز خواهد شد. شما باید در ابتدا هدف خود را به‌خوبی بشناسید و سپس برای ازدواج اقدام کنید.
اگر به دنبال یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران هستید می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت رسمی افق سلامت جهت رزرو نوبت برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنید.


ازجمله مسائل مهم در ازدواج، اختلافات طبقاتی یا فرهنگی است که گاهی افراد بدون درنظرگرفتن این اختلافات باهم ازدواج می‌کنند. اما پس از ازدواج و به‌مرور، این اختلافات باعث ایجاد تعارضاتی می‌شود که حل آن‌ها دشوار است. بنابراین اهمیت دارد که زوجین پیش از ازدواج این اختلافات را به‌درستی بشناسند و از آن آگاهی پیدا کنند. این کار کمک می‌کند که بتوانند با منطق تصمیم بگیرند.
اگر قصد ازدواج دارید و می‌خواهید یک ازدواج بدون شکست را تجربه کنید، می‌توانید با مراجعه به یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران مسائل مهم میان خود و پارتنرتان را بررسی کرد و به سمت یک ازدواج موفق حرکت کنید.


مزایای مشاوره قبل از ازدواج

از آنجایی ازدواج یکی از اتفاقات و تغییرات مهم در زندگی هر فردی است این تصمیم بسیار استرس‌زا است و موجب بروز اضطراب در افراد می‌شود. مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران به زوج‌ها کمک می‌کند تا میزان این استرس را با نگاه واقع‌بینانه و به روش درست کاهش دهند و با بررسی دقیق همه‌ زوایای رابطه، از تصمیم خود مطمئن شوند. این اطمینان برای زوج‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا با ترس و واهمه بسیار کمتری قدم در راه زندگی مشترک بگذارند.
از آنجایی که بسیاری از ازدواج‌ها به شکل سنتی صورت می‌گیرند، ممکن است بسیاری از افراد به دلیل خجالت نتوانند بسیاری از سوال‌های خود را مطرح و یا نیازهای خود را بیان کنند. مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران این امکان را برای یک زوج فراهم می‌کند تا در فضای مشاوره بتوانند سوالات و نیاز‌های خود را بدون خجالت و یا ترس بیان کرده و تصمیم درستی بگیرند.


هر زن و مردی قطعا تفاوت‌های شخصیتی و یا اخلاقی زیادی باهم دارند. بنابراین شما هیچگاه نمی‌توانید هیچ دو نفری را بیابید که کاملا شبیه به هم باشند. بهتر است بیش از اینکه به دنبال یک فرد با ویژگی‌های اخلاقی خودتان بگردید، یاد بگیرند چطور با ویژگی‌های اخلاقی متفاوت تعامل داشته باشید و این مهارت را در خود تقویت کنید. مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران به شما می‌آموزد چگونه بدون ایجاد تنش، ویژگی‌های اخلاقی فرد مقابل را بپذیرید و با او تعامل سازنده داشته باشید. این در صورتی است که تفاوت‌های اخلاقی و شخصیتی محدود باشند و به ایجاد یک مشکل پایه‌ای در زندگی منجر نشوند. روانشناسی پیش از ازدواج از مسیر درست، شما را راهنمایی می‌کند تا میزان تعارضات را به حداقل برسانید و به‌درستی تصمیم بگیرید.


یکی از فواید مشاوره پیش از ازدواج این است مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران علاوه بر آنکه مشکلات و دغدغه‌های شما را بررسی می‌کند، اهداف و نیازهایی را که شاید از آن‌ها آگاهی نداشته باشید برای شما روشن می‌کند. 
شما با مراجعه به یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران می‌توانید با شناخت بیشتر خود و فرد مقابلتان، برای ازدواج و ورود به زندگی زناشویی آماده شوید و این مسیر را به‌درستی طی کنید.

 

تعداد جلسات مشاوره ازدواج

تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج بسته به نیاز زوج می‌تواند متغیر باشد. جلسات مشاوره پیش از ازدواج عموما چندین جلسه به صورت زوجی است و در صورت نیاز، ادامه جلسات به صورت فردی انجام می‌شود. این جلسات ممکن از 5 تا 10 جلسه متغیر باشند. هرچه مواردی که نیاز به بررسی و گفت‌وگو دارند، بیشتر باشند تعداد جلسات هم افزایش می‌یابند.
شما می‌توانید برحسب نیاز خود و راهنمایی مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران جلسات را به صورت زوجی و یا فردی پیگیری کنید و تا جایی که درباره تصمم خود مطمئن شوید، آن را ادامه دهید.


هزینه مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

مشاوره پیش از ازدواج از جمله مواردی است که برای هر زوجی ضروری‌ست و جزو مهم‌ترین بخش تصمیم‌گیری یک ازدواج است.
 هزینه مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران بسته به تعداد جلسات مشاوره و تخصص درمانگر متغیر است. اما نکته مهم در این زمینه این است که صرف هزینه برای این جلسات، هزینه اضافه نیست. بلکه از بسیاری از آسیب‌های زندگی مشترک جلوگیری کرده و به شما کمک می‌کند با اطمینان خاطر مهمترین تصمیم زندگی خود را بگیرید. 
اگر در آستانه ازدواج هستید و با خواندن این مقاله احساس می‌کنید شما هم به یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران نیاز دارید، می‎‌توانید به کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت در دو شعبه فرمانیه و صادقیه مراجعه کنید و از خدمات مشاوره قبل از ازدواج بهره‌مند شوید.

 

آیا مشاوره ازدواج آنلاین خوب است؟

بهتر است مشاوره پیش از ازدواج به‌صورت رودررو و حضوری صورت بگیرد تا زوج‌ها بتوانند با مشاور خود بهتر ارتباط بگیرند و مسائل و مشکلات خود را راحت‌تر بیان کنند. اما اگر زوج به علت‌های مختلف از جمله دوری راه و یا مشغله کاری نتوانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های مشاوره آنلاین از خدمات مشاوره پیش از ازدواج خوب در تهران استفاده کنند.
 جلسات آنلاین به صورت تماس تصویری یا تلفنی انجام می‌شود و شما برحسب نیاز و راحتی خود می‌توانید یکی از این شیوه‌ها را انتخاب کنید.
یکی از مزایای مشاوره آنلاین پیش از ازدواج این است که می‌توانید در هر زمانی که فرصت داشتید جلسات را پیگیری کنید و حتی با وجود دوری از یک کلینیک روانشناسی، با مشاوران آن ارتباط برقرار کنید.
 جلسات مشاوره آنلاین با همان کیفیت جلسات مشاوره حضوری پیگیری می‌شوند و مشاور کاملا شما را راهنمایی خواهد کرد. بنابراین اگر نمی‌توانید به صورت حضوری از مشاوره پیش از ازدواج خوب استفاده کنید، می‌توانید با اطمینان خاطر و با رزرو نوبت از مشاوران کلینیک آنلاین افق سلامت از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید.

نکات مهم برای مشاوره پیش از ازدواج

یکی از نکات مهم در جلسات مشاوره پیش از ازدواج این است که هردو نفر به‌خوبی از لزوم مشاوره پیش از ازدواج آگاه باشند و با رضایت قلبی در جلسات حضور پیدا کنند. زیرا اگر زوج به اجبار در این جلسات شرکت کنند و یا به خوبی از آن آگاهی نداشته باشند جلسات مشاوره عملا بی‌نتیجه و بی‌فایده خواهد بود.
زوج‌ها باید جلسات مشاوره را به صورت منظم پیگیری کنند و بین جلسات خود فاصله نیندازند تا بتوانند نتیجه مطلوبی را از جلسات بگیرند.
مهمترین نکته درباره جلسات روانشناسی پیش از ازدواج این است که توصیه‌های مشاور پیش از ازدواج به امعنای اجبار برای تصمیم‌گیری نیست. بلکه مشاور تنها به راهنمایی‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که بتوانید تصمیم درستی بگیرید. به‌یاد داشته باشید که تصمیم نهایی درباره ازدواج برعهده خود زوج است و درنهایت این خود شما هستید که می‌توانید درباره این موضوع مهم تصمیم بگیرید.

 


بهترین کلینیک مشاوره قبل از ازدواج

با توجه به آنچه پیش از این ذکر کردیم، از آنجایی که مشاوره پیش از ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات فرد برای ازدواج است، باید با مراجعه به یک مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران برای تصمیم‌گیری آماده شوید.
این جلسات به صورت تخصصی و کاملا علمی برگزار شوند و یک مشاور مجرب راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهد. 

 

سخن آخر


اگر به دنبال بهترین کلینیک برای رجوع به مشاور پیش از ازدواج خوب در تهران هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت و بررسی تخصص و سوابق مشاوران جهت رزرو نوبت برای جلسات مشاوره قبل از ازدواج به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام کنید.
مشاوران مجرب ما در کلینیک روانشناسی افق سلامت آماده راهنمایی و همراهی شما در مسیر ازدواج هستند.

 

مشاهده متخصصین درمان زوج و خانواده

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج