مشاوره قبل از ازدواج و نکات مهمی که در مورد آن باید بدانید

یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج به نظر شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا به عنوان بهترین مرکز و  کلینیک مشاوره ازدواج شناخته شود؟ دکتر مشاوره پیش از ازدواج چه ویژگی هایی دارد و باید در مورد چه چیزهایی صحبت کند؟ ویژگی های یک کلاس مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا در این مورد بهتر صحبت کنیم.

 

مشاوره آنلاین ازدواج

قبل از همه ی توضیحات لازم به ذکر است که بگوییم که اگر می خواهید در زندگی خود آرامش را به وجود آورید و سعی کنید که در بهترین حالت ممکن زندگی مشترک تان را با همسرتان آغاز نمایند، پس توجه به تک تک این موارد در مورد مشاوره پیش از ازدواج مهم است و نباید آنها را پشت گوش بیندازید.

 

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

امروزه همه ی  افراد کم کم  به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج پی برده اند و کمتر کسی است که نخواهد از مزایای یک کلینیک مشاوره ازدواج بهره مند شود. اتفاقات خوبی که یک دکتر مشاوره پیش از ازدواج می تواند برای زندگی مشترک شما و همسرتان به وجود آورد، فوق العاده هستند و فقط باید به پای صحبت های وی بنشینید و به هر چه که می گوید عمل کنید تا در نهایت بتواند با موفقیت ازدواج کرده و یک زندگی مشترک فوق العاده شکل دهید.

اما به نظر شما مشاوره قبل از ازدواج چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه مقاله ما سعی می کنیم تمام ویژگی ها ، از یک دکتر مشاور گرفته تا کلاس های مشاوره را برایتان ذکر کنیم و در مورد آنها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

ویژگی های مشاوره قبل از ازدواج

زمانی که برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام می کنید، روانشناس و مشاور شما سعی می کند که ویژگی های مختلفی از زندگی را برایتان شرح دهد و در مورد آنها صحبت کنید که در زیر ما  مهمترین این مسائل به صورت مختصر توضیحاتی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

 

حفظ روابط جنسی

روابط جنسی برای زن و شوهر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. با شرکت در کلاس های یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج به شما می آموزند که چطور روابط جنسی موفقی برقرار کنید. همچنین همسر شما ممکن است بر سر برخی مسائل در مسائل جنسی، خواسته هایی داشته باشد که نتواند مستقیما آن ها را به شما بیان کند که در این کلاس ها با صحبت با مشاور، تمام این خواسته ها مطرح و در موردشان بحث خواهد شد.

حفظ روابط اجتماعی

در مرکز مشاوره قبل از ازدواج به شما می آموزند که چطور روابط اجتماعی خود را به مانند گذشته حفظ کنید و فقط صرفا به خاطر ازدواج سعی نکنید که این رابطه ها را از بین ببرید. برای بسیاری از خانم ها ممکن است پیش بیاید که همسرشان به وی اجازه ندهد که بعد از ازدواج روابط اجتماعی خوبی با مردم برقرار کند که این مسئله و مشکل در کلاس ها مطرح می شود و در مورد آن صحبت خواهد شد.

تحکیم روابط عاطفی

در این مشاوره ها به شما آموزش داده می شود که چطور بتواند روابط عاطفی خود با همسرتان را روز به روز قوی تر کنید و کاری کنید که عشق شما و همسرتان در بین دیگران زبان زد شود. در کلاس مشاوره قبل از ازدواج به شما آموخته می شود که چطور یک رابطه عاطفی را مدیریت کنید و در چه زمان هایی از همسرتان درخواست کنید که این نیاز را برطرف سازد که پاسخ مثبت بگیرید. در یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج به شما خواهند آموخت که چطور به بهترین شکل رابطه عاطفی با همسرتان برقرار کنید که هر دو لذتی وصف ناپذیر به دست آورید.

 

آموزش توانایی حل مشکلات خانوادگی

در مرکز مشاوره قبل از ازدواج به زوجین آموزش داده می شود که چطور مشکلات خانوادگی و زناشویی خود را حل کنند و منجر به این نشوند که پای شخص سومی به رابطه آنها باز شود.

در واقع در این مشاوره ها به آنها آموزش داده می شود که تا آنجا که می توانند خود مشکلاتشان را حل کنند و این توانایی را در خود به وجود آورند تا مبادا افسار زندگیشان را به دست کسی دیگر سپرده تا او بر زندگی زوجین حکم فرمایی کند. البته لازم به ذکر است که مشاور و روانشناس در اینجا حکم راهنما را دارد و وجود او در زندگیتان الزامی است.

 

ویژگی های مراکز و کلینیک مشاوره ازدواج

اکنون که در مورد مشاوره ازدواج اطلاعاتی به دست آوردید، بد نیست که در مورد ویژگی های مراکز مشاوره قبل از ازدواج صحبت کنیم. یک کلینیک ازدواج که قرار است در مورد قبل از تشکیل زندگی مشترک به شما راهنمایی بدهد و شما را هدایت کند، اگر ویژگی های زیر را دارا باشد، به عنوان یک مرکز فوق العاده عالی شناخته می شود.

دریافت هزینه کمتر

اگر یک کلینیک مشاوره ازدواج هزینه های کمتری را از مراجعه کنندگان خود دریافت کند، می تواند در بین آنها محبوبیت به دست آورد. توجه کنید که همیشه هزینه ی کم به معنای کم شدن کیفیت نیست و اکنون اینگونه فکر نکنید که حالا که مراکز مشاوره قبل از ازدواج هزینه ی کمی را از شما دریافت می کنند، متخصصان نابلد و ناکارآمدی برایتان در کلاس ها قرار خواهند داد که هیچ چیزی از کلاس ها عاید شما نشود. هرگز به این شکل نیست و بیشتر کلینیک هایی که هزینه های کمی دریافت میکنند، اغلب بهترین مشاوره ها را ارائه خواهند داد.

 

برگزار شدن کلاس ها در زمان مناسب توسط مراکز مشاوره قبل از ازدواج

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بر هیچکس پوشیده نیست! اما گاهی اوقات پیش می آید که زوجین نمی توانند در ساعاتی خاص به مراکز مشاوره مراجعه کنند که این موقع باید کلینیک به آنها در زمان های مناسب وقت دهد تا آنها هم بتوانند از خدمات مشاور بهره مند شوند.

اگر کلاس ها در زمان مناسبی در این کلینیک ها برگزار شود، عده ی زیادی خواهان شرکت در کلاس ها خواهند بود. کلینیک مشاوره آنلاین ازدواج

 

دارا بودن متخصصان کارآمد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی تا حد زیادی به متخصصان هم بر می گردد. اگر یک کلینیک هزینه های کمی دریافت کند و در زمانی مناسب هم کلاس ها را برگزار کند، اما از متخصصان و مشاورین نامناسبی استفاده نماید، نمی توان گفت که به عنوان یک کلینیک روانشناسی و مشاوره ازدواج خوب شناخته می شود.

از همین جهت به این موضوع مهم توجه کنید که وقتی که به یک مرکز مشاوره مراجعه می کنید، طبق توضیحاتی که در ادامه مقاله راجع به دکتر مشاور ارائه می دهیم، حتما متخصص خوبی را انتخاب کنید که بعدا پشیمان نشوید.

استفاده از تجهیزات مناسب

در کلاس های مشاوره ازدواج باید از تجهیزات مناسب هم استفاده شود تا به بهترین شکل ممکن، مراجعه کنندگان از کلاس ها بهره مند شوند. منظور از تجهیزات یعنی همان استفاده از دیتا، وسایل آموزشی و ... سر کلاس ها است.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج زیاد است و به همین جهت کلینیک و مراکز مشاوره باید تمام تلاش خود را بکنند که کلاس ها را با بالاترین کیفیت ممکن برگزار نمایند تا مبادا زوجی به دلیل کمبود امکانات، نتوانسته باشد از کلاس استفاده مفید برده باشد.

 

ویژگی های کلاس مشاوره قبل از ازدواج

کلاس مشاوره قبل از ازدواج باید برخی ویژگی ها داشته باشد که در ادامه در موردشان صحبت می کنید.

 

کلاس های فردی

کلاس مشاوره قبل از ازدواج ممکن است برای شما به صورت فردی برگزار شود. منظور از فردی این است که تنها شما و همسرتان در کلاس حضور پیدا می کنید و به صورت تخصصی، دکتر مربوطه در مورد مشکلات شما صحبت می کند.

در مراکز مشاوره قبل از ازدواج و شروع زندگی زناشویی، حتما اطمینان پیدا کنید که کلاس های فردی هم برگزار شوند! چرا که در کنار کلاس های گروهی که در ادامه می خواهیم توضیح بدهیم، وجود کلاس های فردی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید برخی اوقات مشکلات شما به صورت خصوصی با خود مشاور برطرف شود.

کلاس های گروهی

کلاس مشاوره قبل از ازدواج به صورت گروهی هم برگزار می شود. در این کلاس ها که معمولا در مراکز مشاوره قبل از ازدواج تشکیل میشوند، چندین زوج در کنار هم در کلاس ها آماده می شوند و متخصص و دکتر مربوطه برای آنها در مورد ازدواج و تشکیل خانواده صحبت می کند.

کلاس های گروهی ارزش فوق العاده ای دارند؛ چرا که در آنجا مابقی زوجین هم مشکلات خود و راه حل آنها را مطرح می کنند و آنجا متوجه می شوید که تنها شما نیستید که یک مشکل خاص دارید.

 

ویژگی های دکتر مشاوره پیش از ازدواج

اکنون می خواهیم در مورد دکتر مشاوره پیش از ازدواج که قرار است به شما مشاوره دهد صحبت کنیم تا بتوانید بهترین دکتر و مشاور را در یک مرکز و کلینیک مشاوره ازدواج انتخاب کنید.

 

عدم قضاوت

ویژگی مهم دکتر مشاوره پیش از ازدواج این است که نباید شما را در هر صورتی قضاوت کند. او باید مشکلات شما را در عین اینکه سعی می کند با کمک خودتان راه حلی برایشان پیدا کند، عادی جلوه دهد و طوری شما را قضاوت نکند که شما فکر کنید مشکل بسیار بزرگی دارید و نمی توانید آن را حل کنید.

در واقع دکتر مشاوره پیش از ازدواج و زندگی زناشویی نباید اصلا به قضاوت در مورد مراجعین خود بپردازد و در مورد آنها نظر شخصی بدهد! بلکه باید بر اساس علم روانشناسی با آنها صحبت کرده و نظر و دیدگاه روانشناسانه را بیان کند.

 

اهمیت به وقت مراجعه کننده

دکتر مشاوره پیش از ازدواج باید به مراجعه کننده خود اهمیت دهد و سعی کنید در همان جلسات اولیه مشکل مراجع خود را برطرف سازد. برخی از افراد هستند که دائما مراجعه کننده را به جلسات بعد سوق می کنند و آنها را برای جلسات بعدی هم به مطب و کلینیک مشاوره ازدواج دعوت می کنند. اگر این مسئله به هدف بهبود بهتر روابط زناشویی افراد باشد خوب است! اما اگر به دلیل دریافت حق ویزیت و ... باشد، کاری غیر اخلاقی و ناپسند است و نباید انجام بگیرد.

دکتر مشاوره پیش از ازدواج باید سعی کنید مشکلات زوجین را در سریعترین زمان ممکن حل کند تا آنها بتوانند به زندگی عادی برگردند.

 

مدرک دانشگاهی مناسب

یک دکتر مشاوره پیش از ازدواج باید مدرک دانشگاهی و علمی بالایی داشته باشد تا شما اعتماد و اطمینان کنید که می تواند مشکلات شما را برطرف کند. هر چه مدرک دانشگاهی یک روانشناس بالاتر باشد، وی توانایی بیشتری در حل مشکلات شما خواهد داشت.

پس زمانی که به یک کلینیک مشاوره ازدواج مراجعه می کنید، قبل از هر چیز بهتر است در مورد مدرک دانشگاهی متخصص مربوطه سوال بپرسید.

استفاده از دیدگاه های مناسب روانشناسی

دکتر مشاوره پیش از ازدواج باید سعی کند که مشکلات زوجین را به صورت کامل تشخیص دهد و سپس با توجه به مشکلات آنها، بهترین راه حل را از بین دیدگاه های روانشناسانه بیان کند. این کار هم ممکن نخواهد بود، مگر اینکه صحبت های مراجعه کننده را به صورت کامل گوش کند تا متوجه شود که مشکل کار کجاست و سپس او را راهنمایی نماید.

به عنوان مثال ممکن است مشکلات یک زوج مشکلات اجتماعی آنها باشد که روانشناس مربوطه به اشتباه مشکلات آن ها را در روابط عاطفی تشخیص می دهد که در نهایت نخواهد توانست برای آنها راه حل مناسبی بیابد. قبل از این که به یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید، مطمئن شوید که دکتری که قرار است با شما صحبت کند، توانایی لازم در حل مشکلات شما را دارد. برای این کار می تواند نام وی را در اینترنت جستجو کنید و نظرات کاربران را در مورد او بخوانید و یا از نزدیکان و آشنایان خود یک متخصص کاربلد را جویا شوید.

 

سخن آخر

در این مقاله ما سعی کردیم تمام نکات مهم و ویژگی های اساسی که در هنگام مشاوره پیش از ازدواج باید به آنها توجه کنید را ذکر کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم. ممکن است برخی از زوجین به این مسائل توجه نکنند و بخواهد همینطور یک کلینیک را به صورت اتفاقی انتخاب کنند و برای مشاوره به آنجا بروند که در این صورت باید منتظر عواقب انتخاب خود در آینده باشند.

یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج باید به تمامی این نکات عمل کند و آنها را مد نظر قرار دهد تا بتواند به عنوان بهترین شناخته شود. فراموش نکنید که اگر یک مرکز مشاوره ازدواج این ویژگی ها را نداشت، به کار شما نمی آید و نمی تواند راهنمایی های لازم برای ایجاد زندگی مشترک را به شما ارائه کند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/b0o1q

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج