سوالات مهم قبل از ازدواج چیست؟

نکاتی که در سوالات مهم قبل از ازدواج باید رعایت کرد:

بیش از ازدواج و در مراحلی که رابطه ی شما رو به جدی تر شدن می رود، باید سوال هایی را از شریک زندگی آینده ی خود بپرسید، زیرا دانستن سوالات مهم قبل از ازدواج می تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند و موجب شود در انتخاب خود کم تر اشتباه کنید. در هر حال باید به این نکته توجه کنید که پرسیدن سوالات مهم قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا موارد تفاهم و اختلاف خود با شریک زندگی آینده ی خود را بهتر شناسایی کنید و در انتخاب خود کم تر شک کنید.

سوال هایی وجود دارند که جزو سوالات مهم پیش از ازدواج به حساب می آیند و پرسیدن آن ها پیش از ازدواج گریزناپذیر است و در عین حال سوال هایی نیز هستند که جزو دسته ی سوالات قبل از ازدواج به حساب می آیند و اگرچه مطرح کردن آن ها نیز اهمیت خود را دارد، اما نسبت به سوال های دسته ی اول از اهمیت کم تری برخوردار هستند.

در زیر نمونه ی سوالات مهم قبل از ازدواج که حتما باید به آن ها دقت کنید را می توانید مشاهده کنید.

 

 

سوالات مهم پیش از ازدواج:

 

سوالات مهم قبل از ازدواج در زمینه ی شغلی:

  •  آیا در زمینه ی تحصیلی خود مشغول به کار هستید؟
  •  چند ساعت در هفته را به کار کردن اختصاص می دهید؟
  •  شغل شما در چه گروهی است؟(به طور مثال آیا شغل شما شامل ماموریت های خارج از شهر است؟آیا شغل شما شغل پر ریسک و پرخطری است؟آیا شغل شما جزو مشاغل خانگی است؟)
  •  آیا شغل فعلی شما همانی است که همیشه می خواستید؟
  •  آیا شما فرد سخت کوشی هستید؟ یا آیا شما به مسائل کاری خود اهمیت زیادی می دهید؟
  •  برنامه ی شما برای بازنشستگی چیست؟ آیا ترجیح می دهید پس از بازنشستگی دیگر کار نکنید؟
  •  آیا تا کنون از محل کار خود اخراج شده اید؟
  •  آیا شما جزو افرادی هستید که شغل خود را به دفعات عوض می کنند؟
  •  آیا شغل خود را به شکل یک حرفه می بینید یا کار کردن برای شما تنها جنبه ی اقتصادی دارد؟
  •  

 سوالات مهم قبل از ازدواج در زمینه ی مسکن:

  • شما کدام نوع زندگی شهری یا روستایی را ترجیح می دهید؟
  •  ترجیح می دهید در یک خانه ی شخصی زندگی کنید و یا آپارتمان را ترجیح می دهید؟
  •  درآمد سالیانه ی شما چقدر است؟
  •  آیا به شروط ضمن عقد اعتقاد دارید؟
  •  آیا نفقه و هزینه های فرزندان را تقبل خواهید کرد؟
  •  آیا به پس انداز خانوادگی اعتقاد دارید؟
  •  آیا شما اهل قمار هستید؟
  •  چه کسی باید هزینه های زندگی مشترک را تقبل کند؟
  •  آیا شما بدهی قابل توجهی دارید؟
  •  آیا اعتقاد دارید که مقداری پول را باید برای تفریح کنار گذاشت؟
  •  آیا تا کنون روابط شما به دلیل مسائل مالی به هم خورده است؟
  •  آیا تا به حال سعی کرده اید کسی را با پول کنترل کنید؟ آیا تا به حال کسی توانسته است شما را با پول کنترل کند؟
  •  آیا تا به حال کسی به شما خسیس گفته است؟

 

 سوالات مهم قبل از ازدواج در زمینه ی سیاسی:

  •  آیا شما طرفدار یک حزب سیاسی هستید و یا برای آن کار می کنید؟
  •  آیا شما فردی اهل سیاست هستید و خود را بیش از حد درگیر آن می کنید؟
  •  آیا شما در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و یا انتخابات محلی شرکت کرده اید؟
  •  آیا معتقد هستید که دو نفر با ایدئولوژی های سیاسی مختلف می توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند؟
  •  به کدام موضوع سیاسی بیش از سایر موضوعات اهمیت می دهید؟
  •  آیا تا به حال روابط شخصی شما به دلیل مسائل سیاسی به هم خورده است؟

 

سوالات مهم پیش از ازدواج در زمینه های فرهنگی و مذهبی:

  •  آیا به خدا اعتقاد دارید؟ آیا شما یک وابستگی مذهبی سطح بالا دارید؟ دین برای شما به چه معنی است؟
  •  آیا به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارید؟
  •  آیا دین شما شامل دستورات خاصی در زمینه های مختلف مثل پوشش و تغذیه است؟ چه مقدار به دستورات دینی اهمیت می دهید؟
  •  آیا تا به حال روابط شما به دلیل اختلاف های مذهبی به خطر افتاده است؟

 

 سوالات مهم پیش از ازدواج در زمینه های جنسیتی و قومیتی:

  •  آیا اختلاف های فرهنگی ممکن با اطرافیان تا به حال موجب از هم پاشیدن روابط شخصی شما شده است؟
  •  چه قدر نقش های سنتی زن بودن یا مرد بودن در ذهن شما پررنگ است؟آیا تفاوت های جنسیتی تا به حال موجب شده روابط شما به چالش کشیده شود؟ برابری جنسیتی چه مقدار در زندگی شما اهمیت دارد؟ آیا به تفاوت های فیزیولوژیکی اهمیت زیادی می دهید؟ آیا در زندگی خود به حقوق برابر جنسیت ها اهمیت می دهید؟
  •  از کودکی، چه قدر در مورد اختلافات نژادی و فرهنگی تحت فشار بوده اید؟ کدام یک از عقیده هایی که از کودکی داشته اید را هنوز با خود دارید؟ چه قدر اختلاف های قومیتی برای شما پررنگ است؟ در خانواده ی شما چه مقدار این مسائل مطرح است؟ آیا اختلافات نژادی در خانواده ی شما یا در روابط شخصی موجب خصومت و تنش بوده است؟ 
  •  اگرچه کنکاش در زندگی گذشته ی افراد به هیچ عنوان کار درستی محسوب نمی شود، اما به هر حال مسائلی وجود دارد که ممکن است برای هر کسی مطرح باشد.

 

سوالاتی در مورد روابط گذشته ی افراد:

  •  آیا تا به حال عاشق شده اید؟  طولانی ترین رابطه ی شما چه مدت به طول انجامیده است؟ آیا تاکنون ازدواج کرده اید؟

 

 

سوالات قبل از ازدواج

 

مهم است که در مورد مسائل دیگری نیز فکر کرده و سوالات پیش از ازدواج را مطرح کنید:

آیا تا به حال بیماری جدی داشته اید؟ آیا سابقه ی بیماری های ارثی حادی در خانواده ی شما بوده است؟ آیا تا به حال تحت عمل جراحی قرار گرفته اید؟ آیا از مواد مخدر استفاده کرده اید؟ آیا سابقه ی بیماری افسردگی دارید؟ ورزش و تناسب اندام چه قدر برای شما اولویت دارد؟ چه قدر به بهداشت فردی و عمومی و استفاده از پوشش مناسب اهمیت می دهد؟

 

چه قدر به حیوانات علاقه دارید؟ آیا روابط خارج از عرف داشته اید؟ چه قدر فعالیت های خیریه شرکت دارید؟ چه قدر به دوستان خود اهمیت می دهید؟ برای شما دوستانتان در اولویت هستند یا خانواده تان؟ آیا شما فرد منظمی هستید؟ چه قدر تفریح می کنید؟ چه مقدار از زمان خود را در فضا های مجازی می گذرانید؟ تکنولوژی در زندگی شما چه مقدار نقش  دارد؟ تحصیلات به چه میزان برای شما و خانواده تا حائز اهمیت می باشد؟ آیا شما فردی خونگرم و معاشرتی هستید یا بیشتر فردی جدی و با نظم محسوب می شوید؟آیا شما فرد سحرخیزی محسوب می شوید؟ آیا از غذا های سالم استفاده می کنید و غذا خوردن شما آداب خاصی را دنبال می کند؟

 

صحبت های قبل از ازدواج

 

صحبت های قبل از ازدواج:

مهم است که شما پیش از ازدواج و انتخاب شریک آینده ی زندگی خود، با او صحبت کنید. صحبت های پیش از ازدواج می تواند به شما در شناسایی شخصیت افراد بسیار کمک کند. 

شما در صحبت های قبل از ازدواج باید نکته های زیادی را مد نظر خود قرار دهید، و حتما سوالات قبل از ازدواج را در صحبت های قبل از ازدواج مطرح کنید. از سوالات قبل از ازدواج که بهتر است آن ها را در صحبت های قبل از ازدواج مطرح کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا شما همدلی و محبت خود را به شریک زندگی تان و حتی دیگران نشان می دهید؟ چگونه با استرس های خود و شرایط تنش زای احتمالی که در اطراف شما ممکن است اتفاق بیافتد کنار می آیید؟ ارتباط شما با خانواده تان چگونه است؟ آیا شما خانواده ی صمیمی دارید؟  حتما در مورد اشتیاق ها؛ علاقه ها،  برنامه ریزی برای مسائل مهم و حیاتی حال و آینده ی خود، در مورد مسائل مالی و احساسی با فرد مقابل خود صحبت کنید و سعی کنید به تفاهم برسید.

 

در مورد نوع روابطی که دوست دارید داشته باشید، با یکدیگر در صحبت های قبل از ازدواج صحبت کنید. در مورد مسائل مذهبی، سیاسی حتما و حتما با هم به تفاهم کامل برسید.  در مورد مدیریت مالی خانه، در مورد ترس ها و نا امیدی ها، در رابطه با روحیات و خلقیات خاص شریک زندگی تان، در مورد وسواس های اخلاقی و عملی، در مورد نظم و انضباط در صحبت های قبل از ازدواج به نتیجه ی قطعی برسید.

 

استرس پیش از ازدواج

 

استرس پیش از ازدواج:

آیا زمان ازدواج شما نزدیک است و دچار استرس پیش از ازدواج شده اید؟ نگران نباشید! تقریبا همه همینطور هستند.

بعضی ها از کودکی و بعضی زمان ازدواج، اما تقریبا همه ی انسان ها به جزئیات مراسم عروسی خود اهمیت می دهند.همه ی انسان ها دقایقی از زندگی خود را صرف فکر کردن و رویا پردازی کردن در مورد ازدواج و جزئیات آن می کنند.  از کدام گل در دسته گل خود استفاده خواهند کرد. مهمان های عروسی آن ها چه کسانی خواهند بود. شما می خواهید در آن روز تمام و کمال انتظارات خود را برآورده سازید. همه ی این ها می توانند موجب استرس قبل از ازدواج شوند.

اما واقعیت این است که برنامه ریزی کامل برای مراسم عروسی به ندرت همیشه یک روند آرام و بی تنش  است. این مرحله ها غالباً پر از استرس، اضطراب، آشوب و هجوم احساسات است.

آخرین چیزی که شما به عنوان یک عروس می خواهید این است که عروسی شما آنقدر استرس زا باشد که نتوانید از روز مخصوص خود لذت ببرید.

برگزاری مراسم عروسی و برنامه ریزی برای مراسم عروسی به دلایل زیادی استرس زا و پر هیجان هستند. برخورد با پیمانکاران ، آماده سازی مکان ها، دعوت کردن مهمان ها، برنامه ریزی و همه چیز در این میان می تواند برای شما کابوسی مطلق باشد. و موجب استرس قبل از ازدواج شود.

در میان همه این ها، بعضی عروس ها و داماد ها نمیتوانند شرایط اطراف را مدیریت کنند و استرس خود را به اطرافیان شان نشان می دهند. آن ها دچار عواملی مثل وسواس، کم شدن آستانه ی تحمل، و استرس قبل از ازدواج می شوند.

 

چرا به استرس قبل از ازدواج دچار می شویم؟

 

چرا به استرس قبل از ازدواج دچار می شویم؟

عروسی شما همان روزی است که تمام زندگی خود مشتاقانه منتظر برگزاری آن هستید، و با سرعتی که حتی نمی توانید آن را تصور کنید سپری می شود و تنها خاطره های خوب آن برای شما باقی خواهد ماند. اما ممکن است با داشتن استرس پیش از ازدواج این مراسم را پیچیده کنید و این چیزی نیست که شما واقعا می خواهید.

به ندرت از عروس و دامادی خواهید شنید که بگویند از برنامه ریزی عروسی لذت برده اند. انتظارهای متقابل، پذیرفتن نقش های جدید و روابط اجتماعی که پیش از این تجربه نکرده اید وجود دارد.

 

پس نگران نباشید و خود را دچار استرس قبل از ازدواج نکنید، همه ی عروس ها و داماد ها پیش از مراسم ازدواج خود دچار استر س و هیجان می شوند و شما تنها کسی نیستید که به این مشکلات دچار می شوید، تنها نکته ی مهم این است که شرایط را در اطراف خود پیچیده نکنید و سعی کنید از همه ی چیز هایی که در مراسم عروسی شما وجود دارد لذت ببرید، و این را بدانید که تنها خاطره ها هستند که برای ما به یادگار می مانند و در آینده ممکن است شما به همه ی این استرس هایی که زمانی بیهوده آن ها را تحمل می کردید بخندید و در انتها اگر احساس کردید که بیش از حد دچار شرایط استرس قبل از ازدواج شده اید، از خانواده و دوست ها و آشنا های خود کمک بگیرید و مطمئن باشید که آن ها به شما کمک می کنند.

 

رابطه ی قبل از ازدواج

 

رابطه ی قبل از ازدواج:

با رسیدن به سن بلوغ و تحولاتی که در بدن هم زن ها و هم مرد ها رخ می دهد، به طور معمول تمایل این دو گروه از افراد را برای داشتن رابطه ی احساسی و ارتباط برقرار کردن با یکدیگر بالا می برد و این موضوع کاملا طبیعی است. اما برای داشتن رابطه ی قبل از ازدواج باید نکته های زیادی را مد نظر خود قرار دهید. شما برای تعیین حد و مرزهای رابطه ی قبل از ازدواج باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای داشتن رابطه ی قبل از ازدواج باید به مواردی نظیر شرایطی فرهنگی، اخلاقی و قانونی و مذهبی موجود در جامعه توجه کنید .

 

لینک کوتاه:

zood.link/rh2ej

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج