عزیزان من در زندگی به دنبال چه هستید؟

فکر می ‌کنید زمان هایی را که در روز صرف تهیه غذا، لباس، برنامه های کاری و خانواده می گذارنید چقدر است؟  همیشه این سوال بی جواب در انتهای شب، می گویید: به هیچ چیز نرسیدم ! چه زود شب شد ! وای چقدر کار نکرده مانده است!.

درسته حق با شماست ، ساعت های عمر ما به سرعت می گذرد، و انسان امروزی با تحولات زندگی ماشینی مرتب به دنبال زمان می گردد. در ظاهر امکانات و وسایل رفاهی از گذشته بسیار راحت تر شده است، اما جای یک چیز در زندگی اکثر ما خالی است. دویدن و تلاش مداوم ما برای انجام ضروریات زندگی ، نیازهای تمام نشدنی ما را از خود گرفته است. آنقدر به آسایش فرزندان و نیازهای زندگی مشغولیم که آرامش را از ما گرفته اند. استرس در زندگی مدرن و صنعتی افزایش زیادی یافته است که می تواند موجب افزایش شیوع بیماری های روان تنی شود . امروزه ثابت شده است که بسیاری از بیماری های جسمی ریشه روحی و روانی دارند، که ریشه اصلی  بسیاری  از این بیماری ها استرس است. در این میان خانم ها، مادران افرادی که فطرتا حساس و زودرنج هستند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

 

بیماری های روان تنی

 

بیماری های روان تنی (psychosomatic illness) گروهی از بیماری های جسمانی هستند که عوامل روانشناختی نقش مهمی در ایجاد و تداوم آن ها دارند. این گونه بیماری ها مانند:  سردرد، زخم معده، بیماری های قلبی، ام اس، آسم، دیابت و سرطان هستند. بنابر این بسیاری از بیماری های جسمی مزمن در گروه بیماری های روان تنی قرار می گیرند.

عزیزان من، اهمیت به نیازهای روحی و روانی نقش  بسیار مهمی در سلامت و شادکامی در زندگی دارد.

حال ، شما  چقدر به سلامت روحی و روان خود اهمیت می دهید؟

 

سلامت  روان ( mental health ) چیست؟

 

روانشناسان معتقدند فردی دارای سلامت روان است که ، با  توانا سازی خود  بتوانند برنامه ای  برای بهبود زندگی و افزايش سلامتشان بیابند. با علم و هنر كمك به مردم براي تغيير شيوه زندگيشان به منظور رسيدن به كمال و موفقیت است. در واقع با توانایی هایی که خداوند در وجود همه ما قرار داده است به دنبال بهترین هایی که آرامش و سلامتی را برای خود و دیگران بهمراه دارد باشیم.

 با شما هستم عزیزی که تلاش می کنی سالم و خوشبخت باشید،  بیایید برای به دست آوردن آن ها فردی باشیم که به سلامت روانی خود اهمیت می دهیم؟ شمایید که شادتر و  بیشتر عمر می‌کنید ، کیفیت‌ و عملکرد بالاتر در زندگی دارند ، تلاش در جهت سلامت خود و دیگران ، معني دادن به زندگي با استفاده بیشتر از توانایی‌ ها و مهارت‌ ها،  دلسوزترید و درد دیگران را حس می کنید ،  تاثیرگذاری مثبت در مسائل اجتماعی و خانوادگی، اضطراب کمتری دارید و واقع بین تر هستید، اعتقادات معنوی و اخلاقی قوی تری دارید ،کمتر رفتارهای خشونت‌آمیز انجام می دهید، مقاومت بیشتر در برابر آسیب های اجتماعی، مثبت اندیشی، عشق و محبت نسبت به ديگران ، خود باوری و اعتماد به خود، داشتن روابط محکم تر و دوستانه تری با دیگران و داشتن احساس رضايت ، سلامت جسمی و روانی بیشتر و خانواده شاد و موفق تری دارید. من  به شما افتخار می کنم ، و شما هم به خودتان عشق بورزید که این همه خوب و عزیزید.

یادمان باشد ، به گفته مولوی از زندگی چی می خواهیم،  هر آنچه به جستجوی آن باشیم خواهیم یافت :

تا در طلب گوهر کانی کانی

 تا در هوس لقمه نانی نانی

این نکته رمز اگر بدانی دانی

هر چیزی که در جستن آنی آنی

 

لینک کوتاه:

zood.link/6hp4u

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره فردی و روان درمانی