نیم نگاهی به جزئیات و ویژگی های مشاوره خانواده تلفنی

برای حل و فصل بسیاری از چالش ها و مسائل موجود در خانواده ها، مشاوره خانواده تلفنی، یک راهکار کاربردی و مثمر ثمر تلقی می شود. در سالیان بسیار دور، خانواده ها برای برطرف ساختن مشکلات پیش آمده، مسائل خود را با افراد سن بالا و با تجربه یا به عبارت بهتر، ریش سفید خانواده مطرح می ساختند.

 

در عصر حاضر، متاثر از تغییر و تحولات ایجاد شده در سبک زندگی و تفاوت در نوع نیازهای آن، مشکلات و مسائل خانواده علاوه بر پیچیده شدن، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. بر همین اساس، حل و فصل معضلات ایجاد شده نیاز به بررسی و ارزیابی ریشه ای در پرتو مشورت و مدد خواستن از یک مشاور و متخصص باتجربه دارد. مشاوره خانواده تلفنی، در این زمینه یک راهکار بسیار قابل قبول و در عین حال کاربردی به شمار می رود. مشاوره خانواده تلفنی، ضمن کمک به برطرف ساختن معضلات خانوادگی، در ارتقای مهارت های فرد در زندگی نیز بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. امروزه به سبب وجود مشکلات و چالش های ریز و درشت در ابعاد زندگی خانواده ها، مشاوره خانواده پیش از پیش ضرورت و اهمیت پیدا می کند. مشاوره خانواده تلفنی در این زمینه می تواند ضمن برطرف ساختن چالش های موجود در خانواده ها، نیازهای شکل گرفته در این رابطه را به نحو مطلوب برآورده سازد.

 

امروزه مشاوره خانواده مباحث وسیع و گسترده ای را در بر می گیرد که مشاوره زناشویی، مشاوره کودک، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره جنسی، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره نوجوان و .... بخشی از این مباحث به شمار می روند. بدون تردید، در طول زندگی بروز مسائل و مشکلاتی می تواند تمام ابعاد و روند زندگی فرد را با اختلالاتی همراه سازد. بنابراین، به منظور پی گرفتن روند عادی زندگی، مشاوره خانواده تلفنی راهگشا و کارآمد محسوب می شود.

 

اهمیت و لزوم استفاده از مشاوره خانواده تلفنی

بدون اغراق، در حال حاضر، با وجود تغییر شیوه زندگی و ایجاد تغییرات گسترده فرهنگی، همچنان بسیاری از خانواده ها در مواجه با چالش های زندگی، با مشکلاتی همراه بوده که این امر زمینه آسیب پذیر شدن آنها را فراهم می سازد. بدون تردید، برای حل و عبور کردن از معضلات و مشکلات ایجاد شده، برخورداری از مهارت ها و توانایی هایی لازم و ضروری می باشد. مشاوره خانواده تلفنی، علاوه بر کمک به حل چالش ها، برخورداری افراد از مهارت های اساسی زندگی را نیز به آنها آموزش می دهد.

 

شماره مشاوره تلفنی خانواده

 

بر این اساس، فراگیری مهارت هایی نظیر توانایی حل مسئله، خودآگاهی، مقابله با استرس ها، کنترل و مدیریت خشم و به طور کلی فراگیری مهارت های زندگی، برای برخورداری از یک زندگی توأم با آرامش و آسایش، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که این مهارت ها تنها به وسیله تمرین و آموزش در وجود فرد نهادینه می گردند.

 

برای فراگیری و بکار بستن این مهارت ها در همه جنبه های زندگی، مشاوره خانواده تلفنی، کمک شایانی می نماید. به طور حتم و یقین، فراگیری مبانی و اصول خانواده و همینطور مهارت های زندگی، علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات خانواده، محیطی آکنده از صمیمیت و عطوفت، به انضمام آرامش را برای خانواده ها به ارمغان می آورد. در پراکنده ساختن عطر و بوی آرامش و صمیمیت در کانون گرم خانواده، مشاوره خانواده تلفنی نقش پر رنگ و برجسته ای ایفا می نماید. ناگفته نماند که راهنمایی و آموزش خانواده ها، بستر مناسب برای برخورداری از یک زندگی سرشار از شادکامی و امید را برای آنها فراهم می آورد. در دریای پر تلاطم و پر فراز و نشیب مشکلات و معضلات زندگی، مشاوره خانواده تلفنی راهنمای افراد برای رسیدن به ساحل امن آرامش و آسایش تلقی می گردد. 

 

مشاوره خانواده تلفنی                                                            

چرایی استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی

بدون تردید، نقش و اهمیت نهاد خانواده به عنوان بخشی از اجتماع، بر هیچکس پوشیده و مستتر نمی باشد. برخورداری از یک خانواده موفق، ضمانتی برای آرامش و سلامت روح و روان همه اعضای آن محسوب می شود. خانواده موفق بسیاری از نیازهای مهم و حائز اهمیت فرد نظیر امنیت، عشق، محبت و نیازهای عاطفی را به نحو مطلوب تامین می سازد. مشاوره خانواده تلفنی، یک راهکار مؤثر و تاثیر گذار برای ارتقا و بهبود سطح کیفی زندگی افراد به شمار می رود. از سوی دیگر، افزایش دغدغه ها و چالش های زندگی و عدم کنترل و مدیریت این مسائل، می تواند نهاد خانواده را با انبوهی از مشکلات و بحران های جدی همراه سازد.

 

در بسیاری مواقع، مشکلات به سبب سادگی و کوچک بودن، مورد بی توجهی افراد قرار می گیرند. در نتیجه، همین مشکل کوچک به تدریج ریشه دوانده و ضمن تحت شعاع قرار دادن تمام ابعاد زندگی، یک معضل جدی را در زندگی شکل می هد. برای خشکاندن ریشه های مشکلات و معضلات شکل گرفته، مشاوره خانواده تلفنی بهترین گزینه در دسترس افراد تلقی می گردد.

 

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که چالش ها و مشکلاتی که بسیاری از خانواده ها بر حسب اختلاف سلیقه ها، اختلافات مالی، اختلافات فامیلی و خانوادگی و کشمکش های شکل گرفته میان زوجین تجربه می کنند، در پرتو وجود مشاوره خانواده تلفنی به نحو مطلوب حل و فصل می گردد. همچنین به منظور کمک به بهبود وضعیت خانواده ها در مواجه با چالش های مختلف، بر روی مشاوره خانواده تلفنی می توان حساب ویژه ای باز کرد. در زندگی مدرن امروز، افراد در صورت برخورد کردن با هر مشکلی و در هر حوزه ای، برای حل و عبور نمودن از آن، به سراغ متخصص کارآزموده و متبحر آن حوزه سوق پیدا می کنند. مشاوره خانواده تلفنی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.

 

مشاوره خانواده تلفنی                                                        

مهمترین دلایل استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی

بدون تعارف، همه افراد در زندگی خانوادگی و زناشویی خود، با مشکلات و چالش های مختلفی مواجه می شوند. در این شرایط بسیاری از افراد نیاز به یک راهنما یا مشاور را بیش از پیش احساس می کنند. در مواقع مواجه شدن با چالش ها و برای حل کردن و بازگرداندن آرامش به زندگی، مشورت و کمک خواستن از روانشناسان و مشاوران متخصص، از گزینه های مثمر ثمر قلمداد می گردد. این امر در پرتو وجود مشاوره خانواده تلفنی، برای همه افراد میسر می گردد. با استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی، علاوه بر دریافت راهنمایی های مفید و راهگشا، راهکارهای تاثیر گذاری از سوی مشاوران برای غلبه بر مشکلات، در اختیار فرد قرار می گیرد.

 

در مواقعی که فرد شیوه برخورد و رفتار درست در برابر اعضای خانواده و همسر خود را فرا نگرفته است، با واکنش ها و رفتارهای منفی روبرو می شود. با استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی، می توان روش های برخورد صحیح و تعامل با اعضای خانواده را فرا گرفت. شایان ذکر است که تاثیر گذاری و اثر بخشی مشاوره خانواده تلفنی و غیر حضوری، به اندازه مشاوره حضوری می باشد. از سوی دیگر، بسیاری از افراد به سبب کاهش هزینه ها، کمبود وقت، دوری از شلوغی و ترافیک، مشاوره غیر حضوری را ترجیح می دهند.

 

همچنین بسیاری از افراد به سبب کمبود اعتماد به نفس، توانایی رو در رو شدن با مشاور و روانشناس را در خود نمی بینند. عده ای دیگر نیز به سبب برچسب نخوردن از سوی دوستان و اطرافیان، به مشاوره حضوری تمایلی نشان نمی دهند. مشاوره خانواده تلفنی، علاوه بر دسترسی راحت و بدون دردسر، همه نیازهای افراد در این زمینه را به نحو مطلوب برآورده می سازد. به عبارت دیگر، مشاوره خانواده تلفنی به مثابه نوعی اورژانس اجتماعی می ماند. چراکه به راحتی در دسترس اقشار مختلف جامعه قرار دارد.

   

مشاوره خانواده تلفنی                                                              

مزیت های حائز اهمیت مشاوره خانواده تلفنی

بدون تردید، مشاوره خانواده تلفنی، با مزیت ها و فواید بسیار زیادی همراه می باشد. بر این اساس، انجام خدمات در هر لحظه و هر زمان، یکی از مزیت های مشاوره غیر حضوری محسوب می شود. از آنجایی که اقدام برای مشاوره حضوری نیازمند طی مسافت و رفتن به مراکز مشاوره خانواده می باشد، انجام مشاوره غیر حضوری بدون نیاز به طی مسافت و تنها با تماس برقرار کردن با تلفن مشاوره خانواده امکان پذیر می شود. امروزه بسیاری از افراد به علت مشغله های کاری زیاد و کمبود وقت، نمی توانند با مراجعه به مراکز مشاوره خانواده، درصدد حل و برطرف کردن مشکل خود برآیند. در این شرایط، مشاوره خانواده تلفنی، علاوه بر یک گزینه مفید، سبب صرفه جویی در وقت و زمان افراد می شود.

 

مشاور خانواده خوب

 

بر همین اساس، مشاوره غیر حضوری برای افراد شاغل، می تواند راه حل قابل توجهی به شمار رود. از دیگر مسائلی که در بسیاری از مواقع، مانع از حضور افراد در مراکز مشاوره خانواده می شود، ابعاد مالی و هزینه های مشاوره های حضوری می باشد. بر همین اساس، عده بسیاری با وجود داشتن مشکل و چالش در زندگی خود، به سبب مسائل مالی، اقدامی در جهت رفع مشکل خود نمی کنند. مشاوره غیر حضوری و تلفنی به سبب مقرون به صرفه بودن از نقطه نظر اقتصادی، گزینه مناسبی در این زمینه به شمار می رود. ناگفته نماند که قابلیت استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی، برای مردم در تمام نقاط کشور امکان پذیر می باشد.

 

بر این اساس، افراد دارای مشکلات و معضلات خانوادگی و مسائلی مرتبط با مشاوره خانواده، می توانند در پرتو مشاوره های غیر حضوری و ارتباط برقرار کردن با متخصصان این امر، اقدامات مقتضی در جهت برطرف کردن مشکل خود را به عمل آورند. برای استفاده از این خدمات تنها به برقرار کردن تماس با تلفن مشاوره خانواده نیاز می شود. 

 

 مشاوره خانواده تلفنی                                                               

موضوعات و خدمات ارائه شده در مشاوره خانواده تلفنی

همانگونه که عنوان گردید، مشاوره خانواده تلفنی، موضوعات وسیع و گوناگونی را در زمینه های مختلف تحت پوشش قرار می دهد. از جمله مسائلی که بدون نیاز به مراجعه به مراکز مشاوره خانواده و به صورت غیر حضوری و در پرتو مشاوره تلفنی خانواده مطرح می شود، مشاوره قبل و بعد از ازدواج می باشد. بر این اساس، افرادی که در زمینه هایی مانند برقراری تعامل با همسر، سازش و تفاهم، اختلافات زناشویی، مسائلی همچون طلاق و خیانت دچار شده و در روابط خود درگیر تعارض و ابهام هستند، می توانند از خدمات مشاوره غیر حضوری استفاده ببرند.

 

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مواردی مانند پیشگیری از طلاق و جدایی، مشکلات تربیتی فرزندان و اختلافات زناشویی، از موضوعات اصلی استفاده افراد از خدمات مشاوره خانواده تلفنی محسوب می شود. عده ای از زوج ها به علت نداشتن درک متقابل از همدیگر، روابط زناشویی آنها رو به سردی سوق پیدا نموده و با مشکلات عاطفی مختلف دست و پنجه نرم می کنند. در این شرایط مشاوره غیر حضوری تلفنی یک راهکار مثمر ثمر برای حل کردن این مسائل به شمار می رود.

 

همچنین معضلاتی همچون طلاق و خیانت نیز با استفاده از جلسات مشاوره غیر حضوری می توان به نحو مطلوب ابراز نموده و درصدد بهبود روابط عاطفی برآمد. از دیگر مسائل مورد توجه در مشاوره خانواده تلفنی، مشکلات خانوادگی می باشد. به همین جهت، عدم رابطه و تعامل صحیح فرزندان با همدیگر، اختلاف نظر با والدین، وابستگی های مالی به والدین و رفتار و برخورد صحیح با فرزندان در سن بلوغ، در حیطه مشاوره غیر حضوری تلفنی قرار دارد. ناگفته نماند که مسائلی مانند مشاوره بلوغ و رشد، مشاوره تربیت کودک، مشاوره عقد و مهریه، مشاوره همسریابی، مشاوره همسرگزینی، مشاوره دوران بارداری و مشاوره جوان، از دیگر حیطه های تحت پوشش مشاوره های تلفنی محسوب می شود.

 

 مشاوره خانواده تلفنی                                                            

نقش مشاوره خانواده تلفنی در بهبود سطح کیفی زندگی

به طور حتم، برخورداری از سلامت روان برای داشتن یک خانواده موفق و پایدار، از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. بسیاری از افراد در هنگام مواجه با مشکلات و معضلات، جهت حل و فصل موضوع، مراجعه به مراکز مشاوره خانواده را در دستور کار قرار می دهند. اما عده بسیاری از افراد به مشکل پیش آمده توجهی مبذول نمی دارند.

 

این مسئله به تدریج بسیاری از ابعاد زندگی فرد را تحت شعاع خود قرار می دهد. مشاوره خانواده تلفنی، یک راهکار حائز اهمیت و کارساز در این مواقع می باشد. با داشتن تلفن مشاوره خانواده و برقراری تماس با مراکز مشاوره خانواده، مشاوران و روانشناسان ضمن شناسایی و ریشه یابی مشکلات فرد، در جهت ارائه راهکارهای علمی و درمانی مثمر ثمر و کاربردی، نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می بندند. استفاده از خدمات مشاوره خانواده تلفنی و راهکارهای ارائه شده، فرد را به سمت یک زندگی ایده آل و عاری از مشکل و معضل سوق می دهد. ناگفته نماند که برای ارتقا و بهبود سطح کیفی زندگی و همینطور یادگیری و فراگیری مهارت های زندگی، مشاوره خانواده تلفنی، کمک بسیار شایانی می نماید.     

 

لینک کوتاه:

zood.link/i9prf

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین