ضرورت‌های مشاوره پیش از ازدواج آنلاین را بشناسیم

 

 
ازدواج یکی از زیباترین پیمان‌هایی است که دو نفر برای در کنار هم ماندن می‌بندند. اینکه دو فرد زندگی مشترک خود را در آرامش و به شکل عاشقانه آغاز کنند، زیباترین تصویری است که می‌توان برای ازدواج به تصویر کشید.
اما این انتخاب آرام و عاشقانه چگونه اتفاق می‌افتد؟ چطور می‌توان از انتخاب یک فرد به عنوان شریک زندگی مطمئن شد و زندگی مشترک را به خوبی آغاز کرد؟
این‌ها سوالاتی است که شاید برای هر فردی که در آستانه ازدواج قرار دارد، مطرح شود و بی‌پاسخ ماندن آن‌ها به مرور زمان، انتخاب فرد مناسب زندگی مشترک را تبدیل به یک دل‌نگرانی با چالش بحرانی می‌کند.
بهترین راه برای یک ازدواج موفق و طی کردن مسیر درست و واقع‌بینانه برای ازدواج، استفاده از مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا حضوری است.
اگر تابه‌حال تجربه این نوع مشاوره را نداشته‌اید، باید بگوییم که مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا جلسات مشاوره ازدواج حضوری، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهند که با دید باز و واقعی قدم در این مسیر بگذارید و برای انتخاب شریک زندگی‌تان به درستی تصمیم بگیرید.
در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم درباره ضرورت‌ها و ویژگی‌های مشاوره آنلاین ازدواج صحبت کنیم. اگر دوست دارید طعم شیرین یک زندگی مشترک موفق را بچشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج آنلاین یا حضوری، شکلی از زوج درمانی است که در طی آن دو فرد می‌توانند به کمک روان درمانگر ازدواج، شخصیت و ویژگی‌های یکدیگر را بیشتر بشناسند و با آگاهی بیشتری وارد زندگی مشترک شوند.
بعضی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا مشاوره‌های ازدواج حضوری برای تایید یا عدم تایید درمانگر نسبت به ازدواج دو فرد انجام می‌گیرد. در حالی که مشاوره ازدواج به معنی دریافت جواب مثبت یا منفی روانشناس برای ازدواج نیست.
در جلسه مشاوره پیش از ازدواج آنلاین تلاش می‌شود که زوجین شناخت و آگاهی بیشتری را نسبت به خود و همچنین نسبت به یکدیگر پیدا کنند. به این ترتیب بتوانند‌ واقع‌گرایانه و به شکل درست دست به انتخاب بزنند.
در جلسه مشاوره ازدواج این امکان را دارید که مسائل را از زاویه‌ای متفاوت ببینید و از فانتزی‌ها و خیال‌پردازی‌های غیرواقعی دور شوید.
 
 

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین تا چه اندازه ضرورت دارد؟

شاید برخی افراد هنوز به ضرورت انجام مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا مشاوره حضوری ازدواج پی نبرده باشند. اما باید به عنوان کسی که به دنبال یک زندگی مشترک آرام، عاقلانه و یک انتخاب درست هستید، ضرورت‌های مشاوره آنلاین ازدواج را بشناسید:

دستیابی به شناخت درست از خود

اولین مرحله برای ازدواج و ورود به زندگی مشترک، دستیابی به شناخت دقیق و درست از خود است. تابه‌حال آدم‌هایی را دیده‌اید که همچنان مسیر مشخصی ندارند، نمی‌دانند در زندگی قرار است چه کاری را انجام دهند؟ افرادی که شناخت درستی از ویژگی‌ها و توانایی‌های خود ندارند، قطعا قدم اول در مسیر ازدواج را هم به شکل مطلوبی انجام نمی‌دهد.
مشاوره پیش از ازدواج آنلاین به شما کمک می‌کند که با درک واقعی از شخصیت، ویژگی و توانایی‌های خود، برای ورود به زندگی مشترک آماده شوید.

درک ویژگی‌ها و تفاوت‌های فرد مقابل

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج آنلاین و حضوری، علاوه ‌بر رسیدن به یک شناخت خوب از خود، می‌توانید ویژگی‌ها و تفاوت‌های شخصیتی فرد مقابل را هم بشناسید.
به این صورت درک بهتری از موقعیت، فعالیت و شخصیت فرد دیگر به دست می‌آورید و در نهایت عملکرد بهتری در انتخاب و تصمیم‌گیری خواهید داشت.

سنجش و ارزیابی سلامت روان

سلامت روان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر فرد برای ورود به زندگی مشترک باید به آن توجه کند و یا از آن برخوردار باشد. 
سنجش و ارزیابی روان از جمله اقداماتی است که در جلسه مشاوره روانشناسی ازدواج انجام می‌گیرد و مشاور این امکان را دارد که با بررسی و سنجش سلامت روان طرفین، ارزیابی مناسبی را از هر فرد و آمادگی او برای ورود به زندگی مشترک به دست آورد.

یادگیری مهارت‌های مهم برای ازدواج

هر کاری به مهارت‌هایی نیاز دارد که برای انجام و آغاز آن بسیار مهم است. ازدواج هم از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به مهارت‌هایی دارد که با آموختن و پرورش آن‌ها می‌توانید در تصمیم‌گیری‌ها و ارتباط با شریک زندگی خود بهتر عمل کنید.

بررسی مشترکات و تفاوت‌های خانوادگی و فردی

ازدواج فقط به پیوند میان دو فرد محدود نمی‌شود، بلکه خانواده‌ها و روابط آن‌ها با یکدیگر نیز در شکل‌گیری ازدواج و زندگی مشترک افراد نقش دارند.
در جلسات مشاوره پیش از ازدواج آنلاین میزان مشترکات و تفاوت‌های فردی و خانوادگی سنجیده می‌شود و این کار به آگاهی بیشتر افراد از میزان تفاوت‌ها یا مشترکات، علاقه‌مندی و سبک زندگی فردی و خانوادگی فرد مقابل منجر می‌شود.

کمک به تصمیم‌گیری برای ازدواج، بدون دخالت

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده است که برای تصمیم‌گیری جهت انجام کاری با دیگران مشورت کنید و در نهایت با دخالت نظرات شخصی آن‌ها نسبت به تصمیم خودتان روبه‌رو شوید؟
در بسیاری از موارد افراد نزدیک به شما با نیت خیرخواهی و کمک، به تصمیم‌گیری درباره ازدواجتان ورود می‌کنند و به جای کمک کردن، نظر خود را در انتخاب شما دخالت می‌دهند.
اما انجام مشاوره پیش از ازدواج آنلاین و امکان مشورت با یک مشاور متخصص این فرصت را به شما می‌دهد که کمک‌های تخصصی را در زمینه ازدواج دریافت کنید، بدون آنکه دخالت و یا اجباری صورت بگیرد.

 


مشاوره ازدواج دو نفره یا فردی؟

بسیاری از زوج‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که جلسات مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا حضوری به صورت فردی برگزار می‌شوند یا هر دو زوج در جلسه مشاوره حضور دارند؟
پاسخ این سوال به شکل نسبی مطرح می‌شود و به مقدار زیادی به روش درمانگر و شرایط و موقعیت زوجین بستگی دارد. به طور کلی جلسات مشاوره ازدواج هم به صورت دو نفره و هم به صورت فردی برگزار می‌شوند.
جلسات فردی این امکان را به درمانگر می‌دهند که به صورت اختصاصی با ویژگی‌ها و شخصیت هر یک از طرفین آشنا شود و سپس در جلسات دو نفره، بر اساس آگاهی از شخصیت هر فرد، سیر جلسات را ادامه دهد.
مشاوره ازدواج در چند جلسه برگزار می‌شود؟
مراجعه به مشاور قبل از ازدواج آنلاین بنا بر شرایط و موقعیت زوج‌ها، میزان آشنایی و شناخت آن‌ها از یکدیگر، روش درمانگر و ... در تعداد جلسات مختلفی انجام می‌گیرد. به همین دلیل بیان تعداد جلسات مشخص برای همه زوجین، درست نیست.
اما به طور کلی جلسات مشاوره بین 5 تا 10 جلسه متغیر است و امکان دارد از این مقدار کمتر یا بیشتر شود.

مشاوره رایگان ازدواج را کجا پیدا کنیم؟

شاید در میان جست‌وجو برای مرکز مشاوره پیش از ازدواج آنلاین به عنوان‌هایی مانند مشاوره آنلاین رایگان ازدواج برخورد کرده باشید. مشاوره رایگان ازدواج آنلاین عنوان جذابی است که هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند. 
اما باید به این نکته توجه کنید که این سبک عناوین و تبلیغات، یا برای فریب شما طراحی شده‌اند و یا افرادی که اینگونه مشاوره‌ها را به شما ارائه می‌کنند، تخصص چندانی در این کار ندارند.
بنابراین توجه کنید که فریب تبلیغاتی مانند مشاوره ازدواج رایگان آنلاین را نخورید و برای مراجعه به مرکز یا کلینیک مشاوره ازدواج، نهایت دقت و وسواس خود را به کار بگیرید.

 


بهترین مرکز مشاوره پیش از ازدواج آنلاین کجاست؟

جست‌وجو و یافتن یک مرکز معتبر برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج آنلاین بسیار مهم است. بهترین کار برای یافتن یک مرکز تخصصی که مجموعه‌ای از برترین درمانگران را در خودش جای داده، جست‌وجوی اینترنتی است.   
به خاطر داشته باشید، در جست‌وجوی اینترنتی، حتما سایت‌ها و مراکزی را انتخاب کنید که نام و نشانی معتبری دارند و پیشینه آن‌ها به راحتی و به طور کامل قابل بررسی است.
بررسی سوابق کاری و رزومه تحصیلی و تخصصی درمانگران، این امکان را به شما می‌دهد که انتخاب خود را از میان بهترین‌ها انجام دهید. همچنین خواندن نظر کاربرانی که پیش از شما از خدمات کلینیک استفاده کرده‌اند، می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای انتخاب‌های شما باشد.
روش دیگری که می‌توانید از آن برای انتخاب بهترین کلینیک یا مرکز مشاوره پیش از ازدواج آنلاین استفاده کنید، پرسش از افراد باتجربه‌ای است که پیش از این برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام کرده‌اند.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت مجموعه‌ای از بهترین درمانگران را در خودش جای داده است. با انتخاب این کلینیک مشاوره و روان درمانی می‌توانید از طیف وسیعی از خدمات مشاوره آنلاین و حضوری مانند مشاوره پیش از ازدواج آنلاین و مشاوره‌های روان درمانی فردی، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، زوج درمانی، گفتار درمانی، روانپزشکی و ... استفاده کنید.
با ورود به سایت رسمی افق سلامت این امکان را دارید که با درمانگران در حوزه‌های گوناگون روان درمانی آشنا شده و در نهایت مشاور و روانشناس مورد نظرتان را انتخاب کنید.


هزینه مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

بسیاری از افراد هزینه کردن برای مشاوره ازدواج را کار بی‌موردی می‌دانند. اما اگر به ضرورت مشاوره پیش از ازدواج آنلاین و حضوری پی ببرند، آن را در اولویت هزینه‌های زندگی خود قرار می‌دهند.
هزینه مشاروره ازدواج با توجه به تعداد جلسات، نوع مشاوره، انجام تست‌های گوناگون برای زوجین و همچنین میزان تخصص درمانگر مشخص می‌شود.
باید به این نکته توجه کنید که یک مشاور یا روانشناس متخصص، حتما در ازای ارائه مشاوره، حق ویزیت دریافت می‌کند. بنابراین عناوینی مانند مشاوره ازدواج آنلاین رایگان به قصد فریب شما و با هدف دریافت مبالغ هنگفت در آینده طراحی می‌شوند. 
یک درمانگر متخصص هرگز امکان مشاوره آنلاین ازدواج رایگان را در اختیار همه افراد قرار نمی‌دهد.

 


مشاوره آنلاین را انتخاب کنیم یا مشاوره حضوری؟

رشد اینترنت، فراوانی وسایل ارتباط جمعی و دسترسی آسان این امکان را در اختیار اکثر افراد قرار داده است که بخش مهمی از فعالیت‌های خود را به شکل آنلاین و غیرحضوری انجام دهند.
امروزه امکان دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین در هر حوزه‌ای، فراهم شده و به همین دلیل مشاوره‌های آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.
باید بدانید که مشاوره پیش از ازدواج آنلاین با روش حضوری مشاوره ازدواج از نظر سطح کیفیت برگزاری جلسات، مدت زمان جلسه و تخصص درمانگر، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها فرق آن‌ها در شکل حضوری و غیر حضوری آن است.
بنابراین می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی، مشاوره‌های آنلاین را انتخاب کنید و از هر جایی که دوست دارید با درمانگر خود در ارتباط باشید. همچنین مشاوره و روانشناسی آنلاین در مواردی که در مکان بسیاری دوری از درمانگر قرار دارید که دسترسی شما را به او محدود می‌کند و یا در مواقع بیماری و محدودیت‌های شدید جسمی، انتخاب بسیار خوبی است.

سخن آخر

انجام مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا حضوری، اگرچه یک کار اجباری نیست، اما بسیار ضروری است.
بهتر است اگر قصد ازدواج دارید و به دنبال یک شریک مناسب و متعهد برای زندگی می‌گردید، در ابتدا مشاوره پیش از ازدواج را پشت سر بگذارید. این کار کمک ویژه‌ای به شما می‌کند که هر چه بهتر و دقیق‌تر انتخاب خود را انجام دهید و با آگاهی و کسب مهارت کافی زندگی مشترکتان را آغاز کنید.
درمانگران ما در کلینیک افق سلامت، شما را برای انتخاب درست و دستیابی به یک ازدواج بدون شکست همراهی می‌کنند.   

 

لینک کوتاه:

zood.link/6n1u2

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج