مشاوره قبل از ازدواج آنلاین؛ تجربه شیرین ازدواج موفق

ازدواج یا پیوند زناشویی، قراردادی است که به وسیله آن دو نفر به عنوان شریک زندگی و همراه یکدیگر معرفی می‌شوند. فرایند ازدواج و انتخاب یک شریک مناسب همواره راه دشوار و پر استرسی است که تقریبا تعداد زیادی از افراد آن را تجربه می‌کنند. هیچ‌کس دوست ندارد در انتخاب شریک زندگی و همسر آینده خود اشتباه کند و یا در زندگی زناشویی خود شکست بخورد. همه افراد به دنبال شخصی هستند که بتوانند روابط سالم، متعهدانه و عاشقانه خود را در کنار او پیش ببرند. اما انتخاب درست در ازدواج چگونه ممکن می‌شود؟ به نظر شما چه راهکاری برای یک انتخاب صحیح و موفق و داشتن زندگی مشترک شاد وجود دارد؟ 

مشاوره قبل از ازدواج راهی است که می‌تواند شما را در این مسیر سخت همراهی و برای انتخاب درست یاری کند. 

در این مطلب قصد داریم درباره لزوم مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و کاربردهای آن صحبت کنیم. اگر در آستانه ازدواج قرار دارید و یا می‌خواهید در زندگی مشترک خود بهتر عمل کنید، این مطلب از وبلاگ افق سلامت را از دست ندهید:

 

مشاوره قبل ازدواج چیست؟

قطعا تا به حال عباراتی مانند مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یا حضوری را شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید که در این جلسات مشاوره چه می‌گذرد و چه چیزی را به شما می‌گویند؟

بگذارید اینگونه شروع کنیم که بسیاری از خانم‌ها و آقایان در آستانه ازدواج استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند. آن‌ها از پذیرفتن و انجام مسئولیت‌های جدید واهمه دارند و به درستی نمی‌دانند که در برابر این ترس و اضطراب چگونه عمل کنند. مشاوره قبل از ازدواج در اینجا به کمک افراد می‌آید و تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس‌های زوجین دارد. انجام یک مشاوره ازدواج آنلاین رایگان و تجربیاتی که از آن به دست می‌آید می‌تواند برای هر فردی در این شرایط مفید باشد. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یا جلسه‌های حضوری آن، مهارت‌های لازم را برای پذیرفتن این مسئولیت جدید یاد می‌گیرید و برای صحبت با شریک زندگی مشترکتان آماده می‌شوید. این صحبت‌ها کمک می‌کنند که برای ورود به زندگی مشترک آمادگی بیشتری داشته باشید و توانایی حل مشکلات و مسائل در شما بالا رود. بنابراین در یک تعریف کوتاه می‌توان گفت که مشاوره ازدواج آنلاین بهترین راه برای ایجاد آمادگی‌های پیش از ازدواج در شما و ورود به موقعیت و پذیرش نقش جدید در زندگی است.

چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

شاید در برخورد با مسائل مربوط به ازدواج، این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است و یا اصلا چه نیازی به برگزاری مشاوره قبل از ازدواج آنلاین داریم؟

پاسخ این سوالات ساده است و به طور کلی در دو کلمه خلاصه می‌شود: ازدواج موفق! اما اهمیت مشاوره آنلاین ازدواج یا شرکت در جلسات حضوری مشاوره ازدواج، را می‌توان در چند مورد جزئی و مهم دیگر هم جای داد:

1. رهایی از اضطراب ازدواج

اضطراب ازدواج مسئله رایجی است که تقریبا برای همه افراد در این موقعیت پیش می‌آید. اولین فایده مشاوره قبل از ازدواج آنلاین رها شدن از موقعیت اضطراب و استرس و کمک به تصمیم‌گیری درست است. شما با شرکت در این جلسات مشاوره به همراه شریک احتمالی زندگی‌تان می‌توانید اضطراب خود را ریشه‌‌یابی و برای آن راه‌حل‌های مناسبی را دریافت کنید.

2. شناخت بیشتر از یکدیگر

ازدواج مساله‌ای است که می‌بایست قدم‌به‌قدم و با آرامش انجام شود. انتخاب‌های شتاب‌زده در بحث ازدواج، شناخت کافی دو نفر از یکدیگر را به دنبال ندارد و این مسئله به ایجاد مشکل در زندگی مشترک آینده منجر می‌شود. مشاوره قبل از ازدواج آنلاین می‌تواند شما و شریک احتمالی‌ زندگی‌تان را به شناخت دقیق‌تری از هم برساند. بنابراین می‌توانید با کمک درمانگر و مشاور متخصص، میزان مشترکات میان خود را به خوبی بشناسید و براساس آن برای ورود به زندگی مشترک تصمیم بگیرید.

3. ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک در طرفین

مشاور در جلسه مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یا حضوری، شما را درباره مهارت‌های زندگی‌تان مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این بدان معنا نیست که ناتوانی‌های شما بیان شود یا برعکس به خاطر توانایی‌هایتان تشویق شوید. در این ارزیابی همه چیز به صورت بی‌طرفانه و علمی بررسی می‌شود و در نهایت دید بازتری را از مهارت‌هایی که در اختیار دارید به شما می‌دهد. در واقع مشاوره پیش از ازدواج شما را برای دیدن افق‌های جدید از زوایای گوناگون آماده می‌کند.

4. دریافت راهنمایی بدون دخالت کردن در تصمیم 

اگر در موقعیت ازدواج و انتخاب شریک زندگی قرار بگیرید، خواهید دید که خانواده، والدین، دوستان و ... درباره انتخاب‌هایتان شما را راهنمایی می‌کنند. گاهی این راهنمایی با دخالت در تصمیم همراه است و به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها عدم داشتن تخصص است، شما را گمراه می‌کند. برگزاری جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یا مراجعه حضوری برای مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند که انتخاب خود را در بستر درستی پیش ببرید. نقش مشاور ازدواج در این مسئله بسیار کلیدی است و در شرایطی که شما سردرگم هستید، به خوبی راهنمایی‌تان می‌کند.

5. آگاهی از تعارض‌ها و روش حل آن‌ها

هیچ انسانی کامل نیست و هر فردی بسته به شخصیت، موقعیت و شرایط زندگی خودش، ایرادهایی دارد. بنابراین اگر تصور می‌کنید که شریکتان را به طور دقیق می‌شناسید و او کامل‌ترین فرد دنیاست، باید بگوییم که سخت در اشتباهید و این تفکر می‌تواند برای شما خطرناک باشد. با انجام مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یا حضوری، این امکان را دارید که از تعارض‌های خود یا شریکتان آگاه شوید و تکنیک حل آن‌ها را بدانید.

6. صحبت درباره مسائل مالی

مسائل مالی و مرتبط با پول، عامل بسیار مهمی در اختلاف‌های زناشویی به شمار می‌روند. گاهی این اختلافات ریشه در متفاوت فکر کردن دو نفر دارد. زمانی که شما برای مشاوره ازدواج اقدام می‌کنید، می‌توانید این مسائل را بهتر و راحت‌تر با یکدیگر حل کنید و به فهم مشترکی دست یابید.

7. بررسی تمایلات جنسی طرفین

سردی در روابط جنسی، عامل بسیاری از اختلاف‌های زناشویی در رابطه است. در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین یا جلسه‌های حضوری، امکان صحبت درباره تمایلات جنسی و اشتراکات طرفین در این رابطه وجود دارد.  

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین بهتر است یا حضوری؟

درباره برتر بودن جلسات مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا حضوری نمی‌توان به طور دقیق نظر داد. چراکه این جلسات هیچ تفاوتی با هم ندارند و دقیقا با کیفیت‌های یکسان برگزار می‌شوند. بنابراین انتخاب مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره حضوری آن بر اساس علاقه، موقعیت و تصمیم‌گیری مشترک شما و شریکتان انجام می‌گیرد. اما باید بدانید که مشاوره قبل از ازدواج آنلاین مزایایی دارد که در بسیاری از شرایط بسیار کارآمد و گاهی بهترین راه است. از جمله:

کمبود وقت

اگر شما یا شریک احتمالی زندگی‌تان زمان کمی برای مراجعه به مشاور دارید و یا به دلایل شغلی فرصت خوبی را در طول روز برای حضور در کلینیک مشاوره پیدا نمی‌کنید، بهتر است از مشاوره آنلاین قبل از ازدواج آنلاین استفاده کنید.

عدم هماهنگی در حضور دو نفری

مواردی وجود دارند که هماهنگی شما و شریک احتمالی‌تان در زندگی، برای مراجعه حضوری به مشاور بسیار سخت است. برای حل این مشکل می‌توانید مشاوره قبل از ازدواج آنلاین را انتخاب کنید.

خجالت یا اضطراب طرفین

اگر یکی از طرفین ازدواج نسبت به مراجعه حضوری برای مشاوره قبل از ازدواج به شدت مضطرب است و یا از این شرایط، خجالت می‌کشد، مشاوره قبل از ازدواج آنلاین انتخاب مناسبی است. حضور در محیط خانه یا هر جای دیگری که به نظر شما آرامش‌بخش است، تمرکز شما را برای صحبت در جلسه‌ها بالاتر می‌برد. به این صورت کیفیت مشاوره هم افزایش می‌یابد و نتایج بهتری از آن حاصل می‌شود.

 

تست مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

تست‌های روانشناختی ابزار مفیدی هستند که به‌وسیله آن می‌توان وضعیت شخصیتی یک فرد را تا حدودی تشخیص داد. طبق آمارهای موجود، تقریبا یک سوم از ازدواج‌ها به شکست و جدایی منجر می‌شوند. طی جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و حضوری از تست مشاوره ازدواج استفاده می‌شود و اهمیت بسیاری در تشخیص رفتارها و شخصیت افراد دارد. این تست می‌تواند هم به شکل مصاحبه و صحبت اختصاصی درمانگر با طرفین ازدواج و هم به صورت پر کردن پرسشنامه‌ انجام شود. در هر دو صورت با انجام این تست مشاوره اطلاعات بسیار خوبی درباره تیپ شخصیتی، سلامت روان فرد و ... به دست می‌آید. برای استفاده از تست‌های مشاوره پیش از ازدواج می‌توانید در ابتدا از کلینیک‌ها و مراکز این حوزه، مشاوره آنلاین رایگان ازدواج را دریافت کرده و سپس در جلسات بعدی مشاوره یا انجام تست مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید. مشاوره آنلاین ازدواج رایگان راه مناسبی برای آشنا شدن با شکل جلسات یا آگاهی از تست‌هایی است که در این زمینه انجام می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین چند مرحله دارد؟

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین بر اساس تشخیص مشاور و شرایط دو طرف، بین 5 تا 10 جلسه است. حضور هر دو نفر به صورت هم‌زمان در این جلسات با نظر مشاور صورت می‌گیرد. همچنین هر یک از طرفین به صورت جداگانه ارزیابی شده و بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بررسی می‌شود. در نهایت و در جلسات پایانی مشاوره قبل از ازدواج آنلاین نتایج بدست آمده درباره هر فرد به اشتراک گذاشته شده و میزان مشترکات افراد در موضوعات گوناگون بررسی می‌شود. 

  

چگونه کلینیک مشاوره پیش از ازدواج خوب پیدا کنیم؟

تا اینجا با اهمیت و لزوم انجام مشاوره قبل از ازدواج آنلاین و یا حضوری آشنا شدیم. اما دغدغه بسیاری از افراد، در این مورد، یافتن یک مرکز یا کلینیک تخصصی است که خدمات مشاوره قبل از ازدواج آنلاین را ارائه دهد. مراکز  زیادی را در سطح شهر پیدا می‌کنید که این خدمات را به شما ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها امکان مشاوره ازدواج رایگان آنلاین را در اختیارتان می‌گذارند. در مواردی که هزینه‌های مالی برای مراجعه به مشاور پیش از ازدواج برای شما سنگین است، از مشاوره رایگان ازدواج آنلاین کمک بگیرید. برای یافتن این مراکز بهتر است از روش جست‌وجوی اینترنتی یا پرسش از افرادی که تجربه مراجعه به آنجا را داشته‌اند، استفاده کنید. انتخاب کلینیک معتبر را با حساسیت زیادی انجام دهید و پیش از هر انتخابی به خوبی تحقیق کنید.

 کلینیک مشاوره ازدواج و روانشناسی افق سلامت به عنوان یکی از مراکز تخصصی این حوزه و با دارا بودن طیف گسترده‌ای از مشاوران و درمانگران در خدمت شماست. برای استفاده از مشاوره قبل از ازدواج آنلاین کلینیک افق سلامت کافی است که به سایت این مجموعه وارد شده و متخصصان این حوزه را جست‌وجو کنید. امکان خواندن رزومه تحصیلی و تجربیات کاری مشاوران و درمانگران در سایت کلینیک مشاوره ازدواج و روانشناسی افق سلامت به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتر و آسان‌تری داشته باشید.   

 

سخن آخر

ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی هر فرد است که آینده او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دقت در انتخاب شریک زندگی و تلاش برای انتخاب درست از جمله کارهایی است که برای موفقیت در زندگی مشترک باید انجام دهید. برای اینکه شریک خود را با آگاهی بالایی انتخاب کنید و تجربه دلپذیری از ازدواج داشته باشید، می‌توانید از مشاوره قبل از ازدواج آنلاین استفاده کنید. این مشاوره دید بازتری از شرایط و موقعیت شریک زندگی‌تان به شما می‌دهد و تصمیم‌گیری درست را برای شما آسان‌تر می‌کند. کلینیک مشاوره ازدواج و روانشناسی افق سلامت در این مسیر سخت همراه شما خواهد بود.

 

لینک کوتاه:

zood.link/t7cyb

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج