تماس با شماره مشاور ازدواج و تاثیر آن در انتخاب همسر

 

شاید بتوان گفت تصمیم به ازدواج و شریک شدن تمام لحظات غم و شادی با شخص دیگری، یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین تصمیمات زندگی است. انتخاب یک فرد مناسب که بتوانید آینده خود را در کنار او متصور شوید، بسیار سخت است. اما چه راهکاری برای عبور از این سختی می‌توان یافت؟

ازدواج، ورود به زندگی مشترک و آغاز زندگی زناشویی نیاز به آمادگی کامل و آموزش صحیح دارد. هیچ فردی در ابتدای زندگی مشترک خود به جدایی فکر نمی‌کند و به دنبال آرامش و شروع یک زندگی مشترک موفق است. اما رسیدن به این آرامش و موفقیت در قدم‌های ابتدایی زندگی زناشویی، با کمک و همراهی یک مشاور ازدواج خوب ممکن می‌شود.

 شخص سومی که بتواند با تکیه بر علم و تخصص خودش و بدون هیچ قضاوت و پیش‌داوری شما را به سمت انتخاب درست هدایت کند، نقش تعیین‌کننده‌ای را در تصمیم نهایی شما ایفا می‌کند. داشتن شماره مشاور ازدواج برای مشورت و یا مراجعه به مرکز مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند که قدم‌های درستی را در این مسیر بردارید. 

در این مقاله قصد داریم شما را از لزوم داشتن شماره مشاور ازدواج برای دریافت راهنمایی‌های تخصصی آگاه کنیم. اگر در آستانه ازدواج قرار دارید یا می‌خواهید در زندگی مشترک خودتان موفق عمل کنید، ادامه این مطلب از وبلاگ افق سلامت را بخوانید:

 

مشاوره ازدواج چیست؟

اگر از افراد مختلف درباره مشاوره ازدواج یا مراجعه به روانشناس ازدواج سوال کنید، بیشتر آن‌ها تعریف درستی از این موضوع ندارند. افراد زیادی را می‌بینید که تصور آن‌ها از رفتن به مشاوره ازدواج حضوری یا تماس با شماره مشاور ازدواج تایید یا عدم تایید شخص مورد نظرشان برای زندگی مشترک از سوی مشاور است. 

به زبان ساده، مشاوره برای ازدواج به معنای تایید یا رد افراد از سوی روانشناس نیست. بلکه مشاور در این جلسات به شما کمک می‌کند که با بینش صحیح و نگاه واقع‌گرایانه به امر ازدواج و فردی که انتخاب کرده‌اید، بنگرید و این مسیر را با چشم باز و واقع‌نگر طی کنید.

 یافتن شماره مشاور ازدواج و فرد متخصصی که شما را در این مسیر همراهی کند، بسیار مهم است و نقش تعیین‌کننده‌ای را در شناخت شما از خودتان یا مقوله ازدواج و وظایفی که برعهده شما قرار خواهد گرفت، دارد.

 

در جلسات مشاوره ازدواج، چه اهدافی دنبال می‌شود؟

پیش از آنکه با شماره مشاور ازدواج تماس بگیرید و یا روانشناس مناسب این حوزه را برای مراجعه حضوری انتخاب کنید، بهتر است درباره اهداف مهم جلسات مشاوره ازدواج بیشتر بدانید. تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بهتر است در آغاز راه ازدواج یا برخی لحظات و موقعیت‌های زندگی زناشویی، به شماره مشاور ازدواج دسترسی داشته باشید؟ برای رسیدن به پاسخ درست این سوال، بهتر است در میان اهداف جلسات مشاوره ازدواج حضوری یا آنلاین جست‌وجو کنید.

مهم‌ترین هدف‌هایی که در این جلسات دنبال می‌شوند و زوجین را برای تصمیم واقع‌بینانه در امر ازدواج آماده می‌کنند، موارد زیر هستند:

_ شناخت واقعی و درست از خود، انتظارات و توانایی‌ها

_ بررسی میزان آمادگی زوج‌ها برای ورود به زندگی مشترک و آغاز آن

_ ارزیابی سلامت روان زوجین و بررسی مشکلات روانشناختی آن‌ها

_ بررسی میزان تفاوت‌های فردی و خانوادگی زوجین

_ آموزش مهارت‌های زندگی برای ورود به زندگی مشترک یا ادامه آن

_ کمک به فهم صحیح از زندگی مشترک و ارزیابی میزان توانمندی‌های فرد برای پذیرش نقش همسر

_ راهنمایی و کمک برای تصمیم‌گیری درباره ازدواج

 

آیا مراجعه به دکتر مشاوره ازدواج اجباری است؟

باید بدانید که تماس با شماره مشاور ازدواج یا مراجعه حضوری به دکتر مشاوره ازدواج اجباری نیست؛ اما یک نیاز ضروری است! به همان اندازه که شما برای ورود به یک رشته تحصیلی، انتخاب شغل یا مهاجرت و ... نیاز به تحقیق و بررسی و آمادگی دارید، به همان میزان نیز به توجه و دقت در امر ازدواج و انتخاب شریک زندگی نیازمندید. بنابراین بهتر است با شماره مشاور ازدواج برای مشاوره تلفنی یا آنلاین در تماس باشید تا درست‌ترین قدم‌ها را در این مسیر بردارید. 

مشاوره ازدواج اقدامی است که به گروه گسترده‌ای از افراد با ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوت کمک می‌کند تا در مسیر پیش روی خود با چشم باز حرکت کنند. کمک گرفتن از یک درمانگر متخصص در زمینه ازدواج، کمک بسیار بزرگی به درست انتخاب کردن و رسیدن به شناخت صحیح و عقلانی از ویژگی‌های فرد مقابل می‌کند.

 

مشاوره ازدواج حضوری را انتخاب کنیم یا مشاوره ازدواج آنلاین؟

داشتن شماره مشاور ازدواج به شما این امکان می‌دهد که برای حضوری یا آنلاین بودن آن تصمیم بگیرید. به زبان ساده قدم اول برای انجام یک مشاوره خوب، داشتن شماره مشاور ازدواج مطمئن و متخصص است. باید بدانید که مشاوره ازدواج در جلسات دو نفره با زوجین انجام می‌گیرد و حضور هر دو نفر در هنگام مشاوره لازم است. بنابراین تفاوتی ندارد که شما شیوه حضوری را انتخاب می‌کنید یا مشاوره تلفنی ازدواج و یا روش‌های آنلاین آن را ترجیح می‌دهید. مشاوره اصولی و درست، زمانی صورت می‌گیرد که هر دو نفر در جلسات حضور یابند.

اشاره به این نکته ضروری است که کیفیت جلسه مشاوره ازدواج تلفنی و آنلاین با کیفیت جلسات حضوری آن برابر است و از نظر تخصص درمانگر و زمان مشاوره کاملا یکسان اجرا می‌شود. بنابراین بسته به شرایط، موقعیت یا تمایل خود، می‌توانید با کمک شماره مشاور ازدواج وقت حضوری بگیرید و یا مراجعات خود را به صورت آنلاین و تلفنی تنظیم کنید. 

 

البته باید گفت در موارد محدود و خاص، انجام مشاوره ازدواج آنلاین بر مشاوره حضوری برتری دارد:

1. زمانی که شما در فاصله مکانی بسیار دوری از مشاور ازدواج یا مراکز مشاوره قرار دارید که امکان مراجعه حضوری شما را محدود می‌کند؛

2. هنگامی که به دلیل بیماری و یا محدودیت‌های جسمی، مراجعه حضوری برای شما دشوار است و روند منظم و برنامه‌ریزی شده جلسات را کند می‌کند؛

در این شرایط برای انجام بهتر و منظم‌تر مشاوره، بهتر است با شماره مشاور ازدواج تماس بگیرید و برای مشاوره آنلاین یا تلفنی آماده شوید.

 

 

مشاوره برای ازدواج در چند جلسه انجام می‌گیرد؟

تعیین تعداد جلسات مشخص برای همه زوج‌ها در ابتدای مشاوره امکانپذیر نیست. چراکه تعداد این جلسات با توجه به فاکتورهایی مانند میزان شناخت زوجین از یکدیگر، ویژگی‌های شخصیتی و مشکلات آن‌ها و ... معین می‌شود. اما به طور کلی تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای مشاوره ازدواج از 5 تا 10 جلسه متغیر است و عموما بسته به شرایط زوجین کمتر یا بیشتر می‌شود. 

 

هزینه مشاوره برای ازدواج

هزینه مشاوره برای ازدواج نیز با توجه به تعداد جلسات و مدت زمان آن و همچنین فعالیت‌هایی مانند تست مشاوره ازدواج و ... مشخص می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان هزینه معینی را برای آن اعلام کرد. اما نکته قابل توجه درباره هزینه جلسات مشاوره ای این است که شما با صرف هزینه برای انتخاب درست، می‌توانید به موفقیت در زندگی مشترک نزدیک شوید. فراموش نکنید که صرف هزینه مالی برای انتخاب صحیح، بسیار عاقلانه‌تر از صرف هزینه‌های هنگفت ناشی از شکست در زندگی مشترک است.

 

چطور مشاوره ازدواج رایگان پیدا کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل آگاهی اندک یا وسوسه شدن برای پرداخت هزینه کمتر، به سمت وعده‌هایی متمایل شوید که پایه و اساس درستی ندارند و به جای کمک، بیشتر شما را گیج و سردرگم می‌کند. اگر در اینترنت یا فضای مجازی جست‌وجو کنید، وعده‌هایی را با عنوان مشاوره رایگان ازدواج می‌بینید که شاید در ظاهر ترغیب‌کننده باشند، اما عملا هیچ سود و نتیجه مثبتی را به دنبال ندارند. 

باید این نکته را در نظر بگیرید که یک روانشناس ازدواج متخصص و واقعی یا مرکز مشاوره ازدواج معتبر، در ازای ارائه خدمات و مشاوره، حتما از شما حق ویزیت دریافت می‌کند. بنابراین دقت کنید که با وعده‌هایی مثل انجام مشاوره ازدواج رایگان فریب نخورید و فقط در صورتی با شماره مشاوره ازدواج تماس بگیرید که از اعتبار و صحت آن مطمئن باشید.

 

شماره مشاور ازدواج معتبر را از چه راهی پیدا کنیم؟

یافتن شماره مشاور ازدواج معتبر و متخصص، اولین قدم برای انجام مشاوره ازدواج است و زمانی که قدم‌های ابتدایی به درستی برداشته شوند، ادامه مسیر هم آسان‌تر خواهد بود. برای یافتن شماره مشاور ازدواج خوب می‌توانید از جست‌وجوی اینترنتی در میان کلینیک‌ها و مراکز معتبر مشاوره و روانشناسی کمک بگیرید.

 برای این کار سایت‌ها و کلینیک‌هایی را انتخاب کنید که از آدرس و مشخصات صحیح برخوردارند و اطلاعات مربوط به پیشینه کلینیک و همچنین روان درمانگران متخصص آن، به روشنی در سایت نوشته شده است. خواندن نظر مخاطبان در سایت که پیش از شما از خدمات کلینیک و مراکز مشاوره ازدواج استفاده کرده‌اند، اطلاعات بسیار مفیدی را درباره خدمات مشاوره در اختیارتان قرار می‌دهد.  

در مسیر انتخاب شماره مشاور ازدواج متخصص، پرسش از افراد با تجربه‌ای که پیش از شما برای مشاوره ازدواج اقدام کرده‌اند، گزینه بسیار خوبی است. با پرس‌و‌جو درباره کم و کیف جلسات مشاوره، روش روانشناس برای انجام مشاوره، هزینه‌ها و ... امکان انتخاب درست و راحت‌تر نیز برای شما فراهم می‌شود.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر زوجی، به راهکارها و مشاوره‌های مخصوص به خود نیاز دارند. پس استفاده از یک راهکار مشترک که از تجربیات دیگران سرچشمه می‌گیرد، راه مناسبی نیست. بنابراین بهتر است که فقط در رابطه با دریافت و تماس با شماره مشاور ازدواج یا مراجعه حضوری به متخصص از دیگران مشورت بگیرید.

 

کلینیک تخصصی روانشناسی افق سلامت، با دارا بودن بهترین مشاوران و روانشناسان در زمینه‌های گوناگون مشاوره ازدواج، مشاوره فردی، روانشناسی کودک و نوجوان، روانپزشکی و ... آماده ارائه خدمت به شماست. برای آگاهی از خدمات کلینیک روانشناسی افق سلامت فقط کافی است به سایت رسمی افق سلامت وارد شده و خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید. 

اطلاعات کامل درباره پیشینه کلینیک و سوابق تحصیلی، کاری و تخصصی هر یک از درمانگران در سایت درج شده است که کار جست‌وجو و دستیابی به اطلاعات را برای شما آسان‌تر می‌کند. با این کار می‌توانید به آسانی و با اطمینان خاطر، شماره مشاور ازدواج را پیدا کرده و برای شروع جلسات مشاوره آماده شوید.

 

سخن آخر

ازدواج امر مقدسی است که اگر در مسیر درست و با یک انتخاب آگاهانه انجام بگیرد، می‌تواند به شیرین‌ترین تجربه شما از زندگی تبدیل شود. تجربه‌ای که آن را در کنار یک شریک همراه به دست می‌آورید. 

اقدام به مشاوره برای ازدواج و تماس با شماره مشاور ازدواج به شما این امکان را می‌دهد که مسیر ورود به زندگی مشترک و انتخاب فرد مناسب خود را همراه با یک چراغ روشن طی کنید. بنابراین اگر در آستانه ازدواج و تصمیم برای ورود به زندگی مشترک قرار دارید، بهتر است این کار را با راهنمایی یک متخصص کارآزموده انجام دهید. همکاران ما در کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت شما را برای قدم گذاشتن در مسیر ازدواج موفق همراهی می‌کنند.   

 

لینک کوتاه:

zood.link/4t85c

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج