هزینه مشاوره قبل از ازدواج؛ مقدمه ازدواج موفق

شاید این جمله را از اطرافیانتان زیاد شنیده باشید که ازدواج مثل یک هندوانه در بسته است و اگر شانس داشته باشی خوشبخت می‌شوی! چقدر به این حرف‌ها اعتقاد دارید؟ اصلا تشبیه ازدواج به هندوانه‌ای که درونش را نمی‌بینید و اندازه سرخی و شیرینی آن بستگی به شانس شما دارد، کار درستی است؟ 

اگرچه بخش مهمی از زندگی مشترک و شناخت زوج‌ها از یکدیگر در جریان زندگی اتفاق می‌افتد، اما مجموعه فعالیت‌هایی هم برای انتخاب درست و آگاهانه و یافتن شخص مناسب برای زندگی مشترک وجود دارد. مشاوره قبل از ازدواج یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که شما را از مسیر درست، منطقی و عقلانی به نتایج قابل قبول و انتخاب موفق می‌رساند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از افراد برای ازدواج و پیدا کردن فرد مناسب خود، به مرکز مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می‌کنند.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با روانشناسی قبل از ازدواج، اهمیت آن و همچنین هزینه مشاوره قبل از ازدواج آشنا کنیم. اگر می‌خواهید برای انتخاب شریک زندگی خود بهتر عمل کنید و انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید، با ما همراه باشید:

 

ازدواج؛ شانس و اقبال یا انتخاب

ربط دادن ازدواج و انتخاب شریک مناسب برای زندگی به شانس یا اقبال، اشتباهی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود انجام می‌دهند. این نوع نگاه به ازدواج با آسیب‌هایی همراه است که می‌تواند افراد را از مسیر درست منحرف کند و هر گونه اتفاق و اشتباهی را به تقدیر یا سرنوشت ربط دهد. در حالیکه مساله مهم در این رابطه، بحث انتخاب و دقت در آن است. ازدواج به عنوان پیوندی مقدس و پیمانی همیشگی میان دو نفر انجام می‌گیرد که می‌تواند شیرین‌ترین لحظه‌ها و خاص‌ترین خاطره‌ها را به افراد هدیه کند. همین خاطرات و لحظات شیرین با یک قدم اشتباه یا کم‌کاری در مشورت درست، به لحظه‌های تلخی تبدیل می‌شوند. مشاوره پیش از ازدواج مهم‌ترین راهی است که پیش روی زوج‌ها قرار دارد و به آن‌ها امکان انتخاب منطقی و عقلانی را می‌دهد. برخی افراد با بهانه‌گیری برای پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج اشتباهی را مرتکب می‌شوند که در نهایت به صرف هزینه روانی و آسیب به آن منجر می‌شود. بنابراین باید بدانید که ازدواج بیش از آنکه شانس، بخت یا اقبال باشد، نتیجه تفکر، تعقل و تلاش برای انتخاب درست با کمترین میزان اشتباه است.

 

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

انتخاب شریک زندگی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها و چالش‌هایی است که اغلب افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. در واقع انتخاب یک همراه متعهد کاری نیست که یک شبه و با چند جلسه صحبت سطحی امکانپذیر باشد. به همین دلیل جلسات مشاوره قبل از ازدواج به کمک افراد آمده‌اند تا آن‌ها را برای انتخاب فرد مناسب و همراه درست زندگی‌شان یاری کنند. مهم‌ترین دلایلی که هزینه مشاوره قبل از ازدواج را به یکی از ضروری‌ترین هزینه‌ها برای آغاز زندگی مشترک تبدیل می‌کنند، موارد زیر هستند:

1. نگاه واقع‌بینانه نسبت به ازدواج

مراجعه به روانشناس ازدواج و پرداخت هزینه مشاوره ازدواج کمک می‌کند که یک دید منطقی و واقع‌بینانه به ازدواج پیدا کنید. مشاوره‌های پیش از ازدواج تصورات فانتزی، بیش از حد رویایی و کودکانه از زندگی زناشویی را به نگاه واقعی و مسئولیت‌پذیری در این مسیر تبدیل می‌کند. به همین دلیل عموما زوج‌هایی که پیش از ازدواج خود به مشاوران تخصصی مراجعه می‌کنند، با نگاهی جدی‌تر و واقعی به زندگی مشترک وارد می‌شوند.

2. ایجاد شناخت بهتر از خود

در بسیاری از موارد، افراد، احساسات و ویژگی‌های خود را به درستی نمی‌شناسند! این مساله باعث می‌شود که در تصمیم‌گیری دچار سردرگمی شده و دست به انتخاب‌هایی بزنند که مناسب آن‌ها نیست. با پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج و مراجعه به یک روانشناس یا مشاور متخصص و حرفه‌ای، می‌توانید میزان شناخت از خودتان را بالا ببرید و براساس آنچه که واقعا هستید، شریک زندگی‌تان را انتخاب کنید.

3. رسیدن به فهم مشترک

ممکن است زوج‌های زیادی را ببینید که برخلاف چند سال تجربه زندگی مشترک، هنوز به فهم مشترکی از مسائل نرسیده‌اند. این مسئله به‌ویژه برای زوج‌هایی که در ابتدای مسیر ازدواج قرار دارند بسیار مهم است. هزینه مشاوره قبل از ازدواج و مراجعه حضوری یا آنلاین با روان درمانگر متخصص ازدواج، کمک بزرگی برای دستیابی به اشتراکات، درک تفاوت‌ها و رسیدن به فهم مشترک درباره مسائل مختلف است. همچنین مطرح کردن سوالات پیش از ازدواج به کمک درمانگر و مشاور ازدواج، اتفاقی است که مسیر صحبت‌ها را به صورت هدفمند پیش می‌برد.

4. تعیین انتظارات و اهداف

دو فردی که تصمیم به ازدواج با یکدیگر دارند، می‌بایست انتظارات و اهداف خود را به روشنی بیان کنند. تعیین اهداف و انتظارها، کاری است که به کمک یک مشاور ازدواج و در مسیر درست انجام می‌گیرد. با پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج این امکان را دارید که ریسک و هزینه‌های منفی ازدواج اشتباه یا انتخاب شریک نامناسب را کاهش دهید.

5. کسب مهارت‌های زناشویی

شروع زندگی مشترک مانند هر کار دیگری نیاز به آمادگی و کسب مهارت دارد. به همین خاطر کسانی که بدون دستیابی به آمادگی‌های ازدواج یا یادگیری مهارت‌های زناشویی وارد زندگی مشترک می‌شوند، پس از مدتی به نارضایتی از زندگی خود می‌رسند. پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج در واقع پرداخت هزینه برای یادگیری این مهارت‌ها و آمادگی‌هاست که زمینه‌ساز آغاز یک زندگی مشترک موفق و شاد است.

 

مشاوره ازدواج حضوری موثرتر است یا آنلاین؟

سوال بسیاری از زوج‌ها که قصد مراجعه برای مشاوره پیش از ازدواج را دارند این است که مشاوره ازدواج حضوری موثرتر است یا مشاوره ازدواج آنلاین؟

پاسخ این سوال از هر فرد به فرد دیگر و از هر زوج به زوج دیگر متفاوت است. حضوری یا آنلاین بودن جلسات تاثیر چندانی در کیفیت برگزاری آن ندارد. مهم‌ترین نکته برای مراجعه به درمانگر، روانشناس و مشاوره در هر حوزه‌ای، تداوم آن و برگزاری منظم جلسه‌هاست. همچنین باید بدانید که هزینه مشاوره قبل از ازدواج حضوری و آنلاین تفاوتی با یکدیگر ندارند. پس اگر به خاطر تفاوت در هزینه مشاوره قبل از ازدواج بین انتخاب این دو روش سرگردان مانده‌اید، سرگردانی شما بی‌مورد است. آنچه انتخاب مشاوره قبل از ازدواج را به سمت شیوه غیرحضوری و آنلاین آن می‌برد، علت‌های زیر است:

_ عدم هماهنگی زمان مشترک میان زوجین برای مراجعات دو نفری به مرکز مشاوره قبل از ازدواج.

_ فاصله مکانی زیاد هر دو یا یکی از زوجین از کلینیک مشاوره و عدم امکان مراجعه حضوری به آن.

_ وجود شرایط خاص جسمی مانند بیماری و ... که مراجعه به‌موقع و منظم به مرکز مشاوره را محدود می‌کند.

 

بهترین زمان برای مراجعه به روانشناس پیش از ازدواج   

اگر نمی‌دانید چه زمانی برای مراجعه به مشاور ازدواج و اقدام به پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج مناسب است، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

_ هرگز پیش از آشنایی و صحبت دونفره با فردی که می‌خواهید مسیر زندگی مشترک را همراه با او جلو ببرید، برای مراجعه حضوری یا آنلاین مشاوره قبل از ازدواج اقدام نکنید.

_ یادتان باشد مراجعه به مشاور و پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج پس از شکل‌گیری صحبت‌های عمیق و ایجاد علاقه میان دو نفر اشتباه است. بنابراین بهتر است بعد از صحبت‌های اولیه و آشنایی نسبی و پیش از ایجاد علاقه و محبت میان یکدیگر، برای مراجعه و پرداخت هزینه مشاوره قبل ازدواج اقدام کنید.

 

مدت زمان جلسات مشاوره پیش از ازدواج

مدت زمان جلسات مشاوره پیش از ازدواج از زوجی به زوج دیگر و با توجه به شرایط هر فرد، متفاوت است. به طور کلی جلسه‌های مشاوره قبل از ازدواج از 5 تا 10 جلسه متغیر است و به تشخیص درمانگر یا تمایل شما بستگی دارد. به همین خاطر نمی‌توان برای آن و درباره همه افراد، نظر قطعی داد. فقط یادتان باشد که دوره‌های مشاوره پیش از آغاز زندگی مشترک را به صورت کامل طی کنید تا به نتیجه درست برسید. دانستن این نکته بسیار مهم است که هزینه مشاوره قبل از ازدواج به انتخاب درست شریک زندگی و موفقیت در زندگی زناشویی می‌ارزد.

 

هزینه مشاوره قبل ازدواج چقدر است؟

بسیاری از زوج‌ها برای مراجعه به روانشناس و مشاور، در ابتدا به هزینه مشاوره قبل از ازدواج توجه می‌کنند. باید بدانید اگرچه امروزه هزینه‌ها و پرداخت‌های مالی برای هر کاری آسان نیست، اما زمانی که به انتهای مسیر و نتیجه‌ای که به شما می‌دهد نگاه کنید، برای انجام آن مشتاق می‌شوید. هزینه مشاوره قبل از ازدواج با توجه به درمانگر و میزان تخصص او و همچنین بسته به تعداد جلسات مشاوره متفاوت است. به یاد داشته باشید که اگر در جلسات مشاوره ازدواج از انواع تست‌های مرتبط با زوجین هم استفاده کنید، هزینه جداگانه‌ای دارد. اما باید بدانید که هزینه مشاوره قبل از ازدواج فقط تلاش کوچکی برای دستیابی به انتخاب درست و زندگی مشترک موفق است. پس نقش آن را در آغاز زندگی زناشویی خودتان جدی بگیرید.

 

مشاوره قبل از ازدواج رایگان چقدر معتبر است؟

هزینه مشاوره قبل از ازدواج و عقب‌نشینی عده‌ای برای پرداخت آن باعث شده که بسیاری از افراد سودجو، وعده‌های دروغین یا بی‌اساسی را به دیگران بدهند. مشاوره قبل از ازدواج رایگان حضوری یا مشاوره تلفنی قبل از ازدواج رایگان وعده‌هایی هستند که یا واقعیت ندارند و یا شما را به نتیجه درست نمی‌رسانند. در نظر بگیرید مشاور متخصصی که در کار خودش حرفه‌ای است و در کلینیک‌های معتبر فعالیت می‌کند، در ازای ارائه خدمات مشاوره، حتما حق ویزیت مشخصی را دریافت می‌کند. 

 

بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج کجاست؟

انتخاب بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج که خدمات تخصصی و واقعی را به شما ارائه می‌دهد با یک تحقیق و بررسی دقیق امکانپذیر است. برای آنکه کلینیک یا مرکز معتبری را برای انجام مشاوره ازدواج و پرداخت هزینه مشاوره قبل از ازدواج پیدا کنید، می‌بایست سابقه و پیشینه هر مرکزی را مورد تحقیق قرار دهید. همچنین آگاهی از سوابق تحصیلی و کاری درمانگران و مشاوران پیش از ازدواج، شما را برای یک انتخاب مطمئن آماده می‌کند. 

کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت، جمعی از بهترین متخصصان روان درمانی را در حوزه‌های گوناگون گرد هم آورده است. برای آگاهی از پیشینه حرفه‌ای این مرکز می‌توانید از جست‌وجوی اینترنتی یا پرسش از همراهان همیشگی افق سلامت کمک بگیرید. با ورود به سایت رسمی کلینیک این امکان را دارید که با مشاوران و روانشناسان، سوابق کاری و تحصیلی و همچنین حوزه‌های تخصصی آن‌ها آشنا شوید. هزینه مشاوره قبل از ازدواج در کلینیک روانشناسی افق سلامت، مانند دیگر مراکز با توجه به تخصص روان درمانگر و تعداد جلسات مشاوره تعیین می‌شود.

 

سخن آخر

ازدواج پیمان شیرین و مقدسی است که اگر به درستی انجام شود، لذتبخش‌ترین تجربه شما در طول زندگی‌تان خواهد بود. انتخاب شریک مناسب و همراهی که بتواند شما را به خوبی درک کند، کار آسانی نیست. پس بهتر است این مسیر ناهموار را با کمک متخصصانی که راه را برای شما روشن می‌کنند طی کنید. پرداخت مادی هزینه مشاوره قبل از ازدواج کمک می‌کند که در آینده از صرف هزینه‌های سنگین معنوی و روانی ناشی از شکست جلوگیری کنید. روانشناسان و مشاوران ما در کلینیک تخصصی روانشناسی افق سلامت شما را برای قدم گذاشتن در این مسیر دشوار و رسیدن به نتیجه مطلوب همراهی می‌کنند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/9a2he

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج