مشاوره آنلاین ازدواج و معجزه انتخاب درست

 

 

پیوند میان دو نفر که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و برای در کنار هم ماندن تلاش می‌کنند، آنقدر زیباست که هر کسی از تماشای آن لذت می‌برد. اما رسیدن به این پیوند و دوست داشتن متقابل به آسانی به دست نمی‌آید و نیازمند تلاش و مشورت است.

تا به حال افرادی را دیده‌اید که معتقدند در انتخاب شریک زندگی خود اشتباه یا عجله کرده‌اند؟ و یا از زندگی زناشویی خود راضی نیستند و می‌گویند که ازدواج جز دردسر چیز دیگری برایشان ندارد؟

گاهی این اتفاقات برای بعضی از افراد رخ می‌دهد که می‌تواند زندگی مشترک را به کامشان تلخ کند و خاطره ناخوشایندی را برای آن‌ها به جای بگذارد. اما چاره جلوگیری از این اتفاق چیست؟

مشاوره ازدواج آنلاین و مراجعه به دکتر مشاوره پیش از ازدواج بهترین راه برای کم کردن ریسک انتخاب اشتباه و انتخاب یک همسر همراه است. در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با مزایا و کاربردهای مشاوره آنلاین ازدواج آشنا کنیم. پس اگر به یک ازدواج بدون شکست و رابطه‌ای دلچسب و ماندگار فکر می‌کنید، ادامه این مطلب را بخوانید:

 

مشاوره آنلاین ازدواج چیست؟

چقدر درباره مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره‌های حضوری ازدواج می‌دانید؟  آیا تا به حال در این جلسات شرکت کرده‌اید؟

همانطور که برای انجام هر کاری مانند انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و ... نیاز به مشاوره تخصصی دارید، برای ازدواج هم همین مسئله وجود دارد. مشاوره ازدواج آنلاین و حضوری به عنوان مسیری شناخته می‌شود که بهتر است هر زوجی در مرحله انتخاب و تصمیم‌گیری به سمت آن بروند.

مشاوره آنلاین ازدواج سبکی از روان درمانی و مشاوره است که به زوج‌های در آستانه ازدواج کمک می‌کند درک بهتری را از شرایط، موقعیت، ویژگی‌ها و مهارت‌های خود و فرد مقابلشان به دست آورند.

تفاوتی ندارد که شما مشاوره آنلاین ازدواج را انتخاب می‌کنید یا از روش‌های حضوری مشاوره بهره‌مند می‌شوید. در هر صورت این کار به شما کمک می‌کند که در تصمیم‌گیری برای ازدواج و انتخاب شریک زندگی آینده‌تان موفق‌تر عمل کنید.

در مشاوره آنلاین ازدواج تلاش می‌شود که هر دو زوج دید بازتری را نسبت به انتخاب‌های خودشان داشته باشند و با درک بهتر شرایط و موقعیت‌ها و همچنین شناخت مهارت و توانایی‌های خود، دست به انتخاب بزنند.

  

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین چه مزایایی دارد؟

برخی از زوج‌ها که آگاهی لازم را درباره مزایای مشاوره پیش از ازدواج آنلاین ندارند، آن را ضروری نمی‌دانند. اما باید بدانید که مشاوره آنلاین ازدواج و یا روش مشاوره حضوری آن، مزایایی دارد که با اطلاع از آن‌ها می‌توانید انتخاب خود را به شکل دقیقی انجام دهید. مهم‌ترین فواید مشاوره آنلاین ازدواج را می‌توان در موارد زیر یافت:

1. کمک به شناخت بهتر خود و آگاهی از توانایی‌ها

بسیاری از افراد همچنان شناخت دقیق و درستی از خودشان ندارند. به همین دلیل در بسیاری از انتخاب‌ها با دید محدودی عمل می‌کنند و در نهایت شکست می‌خورند. مشاوره آنلاین ازدواج راهی برای شناخت بهتر ویژگی‌های خود و توانایی‌های واقعی‌تان است.

2. بررسی میزان مهارت و آمادگی ازدواج زوجین

ازدواج علاوه بر شرایط و قصد و تمایل، نیاز به آمادگی و یادگیری مهارت نیز دارد. در مواردی که یکی از زوج‌ها تصور درستی از میزان مهارت و آمادگی خود برای ورود به زندگی مشترک ندارد، زمینه برای شکست در ازدواج نیز بیشتر فراهم می‌شود. با انجام مشاوره قبل از ازدواج آنلاین این امکان را دارید که مهارت‌های مورد نیاز زندگی زناشویی را یاد بگیرید و با آمادگی کامل مسئولیت زندگی مشترک را بپذیرید.

3. شناخت بیشتر فرد مقابل و آشنایی با ویژگی‌های او

اگر تصور می‌کنید فرد مقابل خود را که قرار است در آینده همسر شما باشد، به خوبی می‌شناسید، سخت در اشتباهید. هیچکس فرد دیگری را به طور کامل نمی‌شناسد. اما راه‌هایی وجود دارد که میزان این شناخت را بیشتر کنید. مشاوره آنلاین ازدواج به خوبی شما را در این مسیر هدایت می‌کند و شناخت واقع‌بینانه‌ای را از فرد مقابل شما می‌دهد.

4. تصمیم‌گیری بدون دخالت

قطعا هر کسی برای خانواده یا دوستانش، عزیز و دوست داشتنی است. در شرایط ازدواج و هنگام انتخاب شریک زندگی، هر فرد سعی می‌کند با مشاوره دادن، شما را برای این انتخاب راهنمایی کند. 

اما واقعیت این است که در هر حالتی مقداری دخالت و یا قضاوت شخصی، در این مشاوره‌ها وجود دارد. به همین دلیل بهتر است به جای کمک گرفتن‌های غیراصولی و مشاوره‌هایی که با دخالت و قضاوت همراه هستند، به مشاوره آنلاین ازدواج روی بیاورید.

5. کمک به برنامه‌ریزی برای آینده

گاهی همه چیز به خوب پیش می‌رود، اما ناتوانی یا سردرگمی برای برنامه‌ریزی در آینده می‌تواند زوجین را خسته کند. مشاوره آنلاین ازدواج فرصتی را به زوج‌ها می‌دهد که به کمک آن می‌توانند برنامه‌ریزی برای زندگی آینده خود را بهتر انجام دهند.   

 

موارد مورد بحث در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین و حضوری

بعضی از زوج‌ها دوست دارند موارد مورد بحث در جلسات مشاوره را بدانند تا با آمادگی بیشتری در جلسه مشاوره آنلاین ازدواج حاضر شوند. باید گفت که هر زوج، با توجه به موقعیت، شرایط و ویژگی‌های خود، مشاوره منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی مباحث جلسات مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره‌های حضوری آن، موارد زیر را در برمی‌گیرند:

_ مباحث ارتباطی و بررسی میزان ارتباط زوجین با یکدیگر

_ سبک‌های فرزند پروری

_ تصمیم‌گیری در زندگی مشترک

_ نحوه مواجهه با مشکل و مدیریت بحران در زندگی

_ نقش‌های جنسیتی در ازدواج

_ مسئولیت‌پذیری

_ مباحث مربوط به امور مالی و هزینه‌های زندگی مشترک

_ انجام تست‌های شخصیت و بررسی روانشناختی زوجین

 

تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج چقدر است؟

باید بدانید که تعداد جلسات مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره‌های حضوری قبل از ازدواج، با توجه به شرایط و موقعیت زوج‌ها و مباحثی که درباره آن صحبت می‌کنند، متفاوت است. 

بنابراین در نظر گرفتن تعداد جلسات خاص و معین برای همه زوج‌ها کار درستی نیست. اما به طور کلی جلسات مشاوره پیش از ازدواج بین 5 تا 10 جلسه برگزار می‌شوند که می‌تواند بیشتر یا کمتر هم باشد. نکته مهم در این باره این است که در رسیدن به نتیجه صبور باشید و در تمام جلسات به طور منظم شرکت کنید. چراکه دستیابی به نتیجه مطلوب در این مسیر نیازمند حوصله و شکیبایی شماست.

 

مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره ازدواج حضوری؟

اگر درباره آنلاین یا حضوری بودن مشاوره ازدواج سردرگم هستید و نمی‌دانید کدام روش را انتخاب کنید، باید بگوییم که این روش‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در واقع تصمیم‌گیری برای انجام مشاوره آنلاین ازدواج یا مراجعه حضوری به درمانگر پیش از ازدواج، به شما، علاقه و تمایل و یا شرایطتان وابسته است.

تفاوتی ندارد که به سمت انتخاب کدام روش می‌روید، در آخر موفقیت و دستیابی به نتیجه درست مشاوره‌ها، با پیگیری شما و ادامه جلسات مشاور به دست می‌آید.

باید بدانید که مشاوره آنلاین ازدواج از نظر سطح علمی و تخصص درمانگر، تعداد جلسات مشاوره و هزینه هیچ تفاوتی با شیوه حضوری ندارد هر دو روش شما را برای دستیابی به یک ازدواج موفق راهنمایی می‌کنند.

البته در برخی شرایط می‌توان گفت مشاوره آنلاین ازدواج راه بهتر و موثرتری برای انجام مشاوره است. این شرایط عبارتند از:

_ دور بودن بیش از حد محل زندگی شما از مراکز روانشناسی و مشاوره و عدم دسترسی به مشاور ازدواج.

_ بیماری یا محدودیت‌های جسمی که شما را برای بیرون آمدن از خانه و جابه‌جایی به زحمت می‌اندازد. یا حتی برگزاری جلسات مشاوره را با تاخیر و وقفه روبه‌رو می‌کند.

_ در شرایطی که صرف هزینه رفت‌وآمد به مراکز مشاوره برای شما زیاد است و یا توان مالی برای آن را ندارید.

_ در شرایطی که مشاوره حضوری شما را بیش از اندازه مضطرب و خجالت‌زده کرده و یا روند جلسه را کند می‌کند.

 

آیا مشاوره ازدواج رایگان آنلاین مفید است؟ 

شاید تا به حال با وعده‌هایی برخورد کرده باشید که به بهانه رایگان بودن سعی دارند شما را به سمت خودشان جذب کنند. اما پرسش اصلی و مهم در این باره این است که آیا واقعا مشاوره ازدواج رایگان آنلاین مفید و موثر است؟

چند دقیقه به این مسئله فکر کنید که چرا یک متخصص در زمینه مشاوره آنلاین ازدواج می‌بایست پس از مدت‌ها تلاش و کسب علم برای رسیدن به این جایگاه، خدمات خود را به شکل رایگان ارائه دهد؟

بنابراین به خاطر بسپارید که وعده‌هایی مثل مشاوره آنلاین رایگان ازدواج یا برای فریب شما و دریافت مبالغ هنگفت در آینده هستند و یا کارایی لازم را برای رفع مشکل شما ندارند. توجه کنید که مراکز و کلینیک‌های معتبر و یا درمانگران متخصص این حوزه حتما در ازای مشاوره خود، حق ویزیت دریافت می‌کنند. پس به هیچ وجه به تبلیغاتی با عنوان مشاوره آنلاین ازدواج رایگان توجه نکنید.

 

بهترین مرکز مشاوره آنلاین ازدواج را چطور پیدا کنیم؟

برای یافتن یک مرکز تخصصی جهت دریافت مشاوره آنلاین ازدواج می‌بایست با دقت و وسواس عمل کنید. برای این کار می‌توانید از جست‌وجوی اینترنتی و یا پرسش از افراد آگاه و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

البته باید دقت کنید که جست‌وجوی اینترنتی، شما را با نتایج بی‌شماری روبه‌رو می‌کند که ممکن است همه آن‌ها معتبر نباشند. بنابراین سایت‌های روانشناسی و مشاوره و کلینیک‌هایی را انتخاب کنید که نام و نشانی مشخصی دارند و سوابق کاری، تجربیات و پیشینه آن‌ها به خوبی مشخص هستند.

به خاطر داشته باشید که برای انتخاب مشاور مناسب جهت مشاوره آنلاین ازدواج سوابق کاری و تحصیلی او را بررسی کنید و با آگاهی کامل از آن برای مشاوره قدم بردارید.

پرسش از افرادی که پیش از شما تجربه مراجعه مشاور ازدواج را داشته‌اند، کمک زیادی به انتخاب درست و هوشمندانه شما می‌کند. 

کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت کامل‌ترین خدمات را در زمینه‌های گوناگون مشاوره آنلاین ازدواج و مشاوره‌های حضوری در این زمینه، مشاوره و روانشناسی فردی، مشاوره و روانشناسی کودک، زوج درمانی، گفتار درمانی، روانپزشکی و ... به شما ارائه می‌کند.

رزومه کاری و تحصیلی روان درمانگران و مشاوران کلینیک روانشناسی افق سلامت را می‌توانید در سایت رسمی کلینیک ببینید و متناسب با نیاز خود، دست به انتخاب بزنید.

  

سخن آخر

موفقت در زندگی مشترک و ازدواج بدون شکست آرزوی هر فردی در زندگی است. برای رسیدن به این آرزو و تحقق بخشیدن به آن باید تلاش هم کرد و با انجام روش‌های اصولی قدم‌های روشنی را به سمت موفقیت برداشت و فریب وعده‌هایی مانند مشاوره رایگان ازدواج آنلاین را نخورد. فراموش نکنید که ازدواج زیباترین پیمان میان دو نفر است که اگر با مشاوره درست و دقیق انجام نگیرد، می‌تواند به یک خاطره تلخ تبدیل شود. پس با انتخاب درست در مسیر مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره حضوری ازدواج قدم بگذارید. درمانگران ما در کلینیک روانشناسی افق سلامت، در این مسیر همراه و راهنمای شما هستند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/x24im

 

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج