بهترین دکتر وسواس در تهران

 

مغز دائما در حال اندیشیدن و فکر کردن است و لاینقطع این کار را انجام می‌دهد. افکاری که در هر لحظه، در مغز ما جاری می‌شوند، می‌توانند خوب یا بد، خوشایند یا ناخوشایند و ... باشند. 
اما در مواردی، برخی افراد با حالتی روبه‌رو می‌شوند که یک فشاری فکری مزاحم همراه با آن‌هاست که آن‌ها را مجبور به ادامه و تکران آن فکر یا انجام یک عمل در راستای آن می‌کند. خیلی وقت‌ها فرد به غیرمنطقی بودن افکار و اعمالی که در پی آن ظاهر می‌شود آگاه است اما توانایی مقابله با آن و متوقف کردنش را ندارد.
به این فشار فکری مزاحم که دائما همراه با فرد است و فعالیت‌های او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، وسواس می‌گویند. 
وسواس نوعی بیماری روانشناختی است که اگر درمان نشود، تشدید شده و زندگی روزانه فرد را مختل می‌کند. بسیاری از افراد که با این مشکل روبه‌رو هستند، به دنبال بهترین دکتر وسواس در تهران می‌گردند.
در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با تعریف علمی وسواس، انواع آن و بهترین دکتر وسواس در تهران آشنا کنیم. اگر دوست دارید این حوزه را بهتر و بیشتر بشناسید، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

 

وسواس چیست؟

پیش از پرداختن به معرفی دکتر وسواس در تهران و روش کاری او برای درمان وسواس، بهتر است معنای دقیق و علمی وسواس را بشناسیم. وسواس نوعی فشار فکری مزاحم برای ادامه یک فکر یا یک عمل است که فرد به غیرمنطقی بودن آن واقف است اما قادر به توقف آن نیست!
به زبان ساده کسی که به اختلال وسواس مبتلا می‌شود، نسبت به فشار فکری روی خود و اعمالی که به دنبال این فشار انجام می‌دهد آگاه است اما نمی‌تواند به آن پایان ببخشد. وسواس یک ایده، فکر، احساس و رفتار مکرر و زیان‌آور است که با حس اجبار و تمایل به مقاومت در برابر آن همراه است.


 وسواس یا OCD می‌تواند در هر سن و سال و شرایطی بروز کند. ممکن است هر کدام از ما در چرخه زندگی طبیعی خود با بخشی از افکار یا رفتارهای وسواسی روبه‌رو شده باشیم. اما باید بدانید که این به معنی مبتلا بودن به اختلال وسواس یا OCD نیست. کسی که به این اختلال مبتلا می‌شود آنقدر در انجام رفتارهای وسواس‌گونه پیش‌روی می‌کند که زمان بسیار زیادی را برای انجام آن در طول روز صرف می‌کند و روند طبیعی و عادی زندگی‌اش دچار آسیب می‌شود.


دکتر وسواس در تهران یا هر شهر دیگری با شناسایی این اختلال در بیمار و تشخیص شدت آن، تلاش می‌کند که آسیب‌های ناشی از این بیماری را به حداقل برساند.

 

انواع وسواس 

وسواس نیز انواع گوناگونی دارد که دکتر وسواس در تهران و شهرهای مختلف کشور، در پی شناسایی آن برای درمان موثر است. انواع وسواس را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

 

وسواس فکری

وسواس فکری نوعی از وسواس است که فرد برخلاف میل خود به صورت دائمی در ذهنش به آن می‌پردازد و هر بار سعی می‌کند که در جریان افکارش به یک نتیجه معین دست یابد. در حالیکه این نتیجه هیچ‌وقت برای او حاصل نمی‌شود.
این نوع وسواس هم درباره وقایع و اتفاقات در گذشته و هم درباره اتفاقات و وقایعی که در حال حاضر جریان دارد رخ می‌دهد. از جمله نمونه‌های وسواس فکری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اندیشیدن درباره حال یا گذشته

در این حالت بیمار مرتبا به رفتاری که در گذشته انجام داده فکر می‌کند و به صورت افراطی در پی رسیدن به این جواب است که آیا رفتار او درست بوده یا نه؟ تا چه اندازه رفتار او منطقی بوده؟ یا کاری که در آینده انجام خواهد داد درست است؟

 

فکر کردن درباره بدن

افکار مزاحم درباره بدن به این شکل بروز می‌کنند که فرد همیشه به پزشک‌های گوناگون مراجعه می‌کند و نگران سلامتی خودش است. در این مراجعات به دنبال دارویی قوی برای تامین سلامتی خودش می‌گردد.

 

افکار افراطی

افکار افراطی شامل افکاری می‌شوند که فرد به صورت مداوم به یک اتفاق ناگوار مثل تصادف، مرگ عزیزان است. یا دائما برای اطمینان از درست بودن، در ذهنش اعداد را جمع و تفریق می‌کند.

 

وسواس عملی

وسواس فکری عملی به این صورت بروز می‌کند که فرد در پی فشار فکری که به او وارد می‌شود، خود را به انجام عملی ملزم می‌بیند که آن را چندین و چند بار تکرار می‌کند. از نمونه‌های این نوع وسواس نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دقت وسواسی

این حالت از وسواس فکری عملی در دقت بیش از اندازه برای منظم کردن وسایل دیده می‌شود.

 

شست‌وشوی مکرر

این نوع رفتار وسواسی که در میان خانم‌ها هم رایج‌تر است، با شستن مکرر دست‌ها، بدن و ... همراه است.

 

شمارش

شمردن چیزهای مختلف مثل پله، تیرهای چراغ برق در خیابان و ... به صورتی که هیچ اشتباهی در آن رخ ندهد.

 

رفتار منحرفانه

در این شکل از وسواس فکری عملی فرد به انجام و تکرار عملی روی می‌آورد که جنبه انحرافی دارد. مثل دزدی کردن یک فرد که نیاز مادی ندارد.

 

راه رفتن

راه رفتنی که فرد به شکل دائمی آن را تکرار می‌کند و اصرار دارد که این کار را طبق ضوابط و قوانین خاص انجام دهد.

 

اگر این رفتارها را در خود مشاهده می‌کنید و با انجام آن‌ها نظم زندگی‌تان مختل شده است، می‌توانید با مراجعه به یک دکتر وسواس در تهران یا درمانگر این حوزه از وجود این اختلال اطمینان یابید.

 

 

دلایل ابتلا به وسواس

اگر به دنبال علل رخ دادن این بیماری هستید، بهتر است از یک دکتر وسواس در تهران که تخصص کافی در این زمینه دارد بپرسید. علل بروز اختلال وسواس در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است. اما می‌توان علت‌های کلی را برای آن در نظر گرفت که عموما مشترک هستند:

 

افسردگی

یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز وسواس در افراد، افسردگی است. بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان معتقدند وسواس به دلیل احساس بی‌کفایتی در فرد بروز می‌کند. به همین دلیل فرد در پی داشتن این احساس، به رفتارهای تکرارپذیر روی می‌آورد.

 

ژنتیک

برخی از محققان معتقدند که عوامل ژنتیکی هم نقش زیادی در بروز وسواس دارند. به این صورت که وجود وراثت در این مورد در خانواده، می‌تواند در برخی از اعضای خانواده بروز کند.
دکتر وسواس در تهران یا هر شهر دیگری با شناسایی این عامل می‌تواند در جهت بهبود و کاهش علائم آن برای درمان اقدام کند.

 

عوامل محیطی

برخی از عوامل محیطی و فضای خانوادگی و رشدی فرد نیز می‌تواند به بروز وسواس منجر شود. برای مثال افرادی که مورد آزار و اذیت جنسی و جسمی بوده‌اند، بیش از دیگران به این اختلال مبتلا می‌شوند.

 

به کدام دکتر وسواس در تهران مراجعه کنیم؟

وسواس از جمله اختلالاتی است که نیاز به تشخیص توسط متخصص و سپس درمان اصولی دارد. بنابراین برای انتخاب دکتر وسواس در تهران یا هر جای دیگری بهتر است نهایت دقت و بررسی را به کار بگیرید.


می‌توانید بهترین دکتر وسواس در تهران را با یک جست‌وجوی اینترنتی در میان روانشناسان و روانپزشکان متخصص این حوزه پیدا کرده و برای مراجعه به او اقدام کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دکتر وسواس در تهران را با دقت فراوان و در نظر گرفتن سوابق کاری و تحصیلی او انتخاب کنید.
بنابراین بهتر است کلینیک‌ها یا مراکزی را انتخاب کنید که نام و نشانی معتبر و قابل اطمینانی دارند و امکان بررسی پیشینه آن‌ها فراهم است.
پرسش از افرادی که در زمینه وسواس و مراجعه به دکتر وسواس در تهران نیز تجربه دارند، کمک بسیار زیادی در انتخاب درست و آگاهانه شما می‌کند. 

 

کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت با دارا بودن بهترین درمانگران و دکتر وسواس در تهران به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه معرفی می‌شود. بنابراین می‌توانید با جست‌وجو در سایت رسمی کلینیک افق سلامت درباره پیشینه و سوابق مرکز و درمانگران آن بخوانید.
همچنین این امکان را دارید که با بررسی رزومه کاری و تحصیلی درمانگران، اطلاعات خود را درباره آن‌ها تکمیل کرده و بهترین انتخاب را در زمینه دکتر وسواس در تهران داشته باشید. 
افق سلامت در زمینه‌های گوناگون از جمله درمان اختلال وسواس، مشاوره و روان درمانی فردی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، زوج درمانی، گروه درمانی، گفتار درمانی، نوروفیدبک، روانپزشکی و ... آماده ارائه خدمات به شماست.

 

سخن آخر

وسواس یکی از مهم‌ترین اختلالات روانشناختی است که می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و روند زندگی او را از حالت طبیعی خارج کند. یافتن دکتر وسواس در تهران یا شهر محل زندگی‌تان، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای درمان و بهبود این بیماری و کاهش علائم ناشی از آن باید انجام دهید.
اگر به سلامت روان خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید و دوست دارید روند زندگی طبیعی خود را بگذرانید، همین امروز برای دستیابی به سلامت روان و مراجعه به دکتر وسواس در تهران اقدام کنید.
درمانگران ما از ابتدا تا انتهای مسیر سلامتی را همراه با شما هستند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/svgp4

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره فردی و روان درمانی