شماره مشاوره تلفنی خانواده و ضرورت استفاده از آن

 

شاید برایتان پیش آمده باشد که در خانواده و در برخورد با اعضای خانواده خود دچار چالش، تضاد و تفاوت سلیقه شده باشید. واقعیت این است که به تعداد آدم‌ها تفاوت سلیقه، نظر و انتخاب وجود دارد و برای در کنار هم زندگی کردن باید تفاوت‌های یکدیگر را بپذیریم.

اما در برخی مواقع میزان چالش‌ها و درگیری میان اعضای خانواده آنقدر بالا می‌رود و به صورت حل نشده باقی می‌ماند که می‌تواند آسیب‌زا باشد. از آنجایی که اعضای یک خانواده همانند اجزای یک ماشین با یکدیگر در ارتباط هستند و بروز مشکل برای هر یک از اعضا، روی روابط، شکل زندگی و ... تاثیر می‌گذارد، حل تعارضات میان آن‌ها اهمیت بسیار بالایی می‌یابد.

در دسترس بودن شماره مشاوره تلفنی خانواده می‌تواند شما را در مسیر رفع تضادها و تعارض‌ها و حل مشکلات از مسیر درست و اصولی آن یاری کند.

در این مقاله از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با اهمیت داشتن شماره مشاوره تلفنی خانواده و مزایای استفاده از مشاوره تلفنی خانواده آشنا کنیم.

اگر دوست دارید در یک محیط خانوادگی سالم و شاد زندگی کرده و برای حل مشکلات از مسیر درست و اصولی آن تلاش کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 

چرا خانواده مهم است؟

اولین و مهم‌ترین نهادی که ما در آن متولد می‌شویم و روند رشد، اجتماعی شدن و سایر مراحل زندگی را طی می‌کنیم، خانواده است.

در واقع باید اینطور گفت که خانواده اصلی‌ترین نهاد برای یادگرفتن مهارت‌ها، ارتباطات، عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن است. هر نوع آسیب یا درگیری در خانواده می‌تواند به ضرر همه اعضا تمام شود و زندگی را به کام آن‌ها تلخ کند.

کودکی را تصور کنید که در یک خانواده آشفته متولد شده و از سال‌های ابتدایی زندگی شاهد درگیری و کشمکش میان پدر و مادر خودش بوده است. حالا این تصور را به مقام مقایسه با کودکی ببرید که در خانواده‌ای آرام متولد شده و عشق، محبت و احترام در زندگی او جاری است.

چه تفاوتی میان رشد این دو کودک وجود دارد؟ قطعا کودک دوم در شرایط روانشناختی بهتری به سر می‌برد و از نظر سلامت روان جایگاه بالاتری دارد. 

روابط خانوادگی شما از سال‌های ابتدایی کودکی تا سنین بزرگسالی اهمیت ویژه‌ای دارد و نقش مهمی را شکل‌گیری سلامت روان شما بازی می‌کند. به همین دلیل است که خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین مفاهیم در جوامع مطرح می‌شود و در دسترس بودن شماره مشاوره تلفنی خانواده ضرورت دارد.

 

چه خانواده‌هایی به درمان نیاز دارند؟

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که چه خانواده‌هایی نیاز به درمان دارند یا شرکت در کارگاه خانواده درمانی در چه شرایطی و برای چه افرادی ضروری است. باید بگوییم که تقریبا همه خانواده‌ها برای حل مشکلات و تعارضات میان اعضای خود و بهبود روابطشان با یکدیگر، نیازمند تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده و یا مراجعه حضوری به مشاور خانواده هستند. اما در برخی شرایط احساس نیاز به شماره مشاوره تلفمی خانواده، بیش از دیگر شرایط احساس می‌شود. 

بنابراین اگر در شرایط زیر قرار دارید و تعارضاتی را میان خود و اعضای خانواده‌تان احساس می‌کنید، برای مراجعه حضوری، آدرس مشاوره خانواده را به همراه داشته باشید:

1. اضافه شدن اعضای جدید به خانواده

اضافه شدن اعضای جدید به یک خانواده گاهی می‌تواند مشکلات و بحران‌هایی را ایجاد کند که به تغییر رفتار اعضا منجر شود. این اعضا می‌توانند خواهر یا برادر تازه متولد شده یا به سرپرستی گرفته شده، همسر جدید پدر یا همسر جدید مادر، داماد و یا عروس و ... باشند. به همین دلیل در دست داشتن شماره مشاوره تلفنی خانواده می‌تواند شما را در موارد بحران یاری کند.

2. خیانت

خیانت مسئله‌ای است که می‌تواند از سمت هر یک از زوجین رخ دهد و با آگاهی دیگر اعضای خانواده، به مسئله‌ای بحرانی تبدیل شود. باید بدانید که خیانت فقط به معنای ارتباط داشتن فیزیکی با دیگر افراد نیست. در بسیاری از موارد، پنهان کردن روابط از راه دور با دیگر اشخاص هم شکلی از خیانت به شمار می‌رود. نکته مهم درباره این موضوع این است که مشکلات مرتبط با خیانت در بیشتر موارد به کمک مراجعه به روانشناس خانواده و یا تماس و درخواست مشاوره با شماره مشاوره تلفنی خانواده حل‌شدنی هستند و به تداوم زندگی افراد با یکدیگر کمک می‌کنند.

3. مرگ ناگهانی و بیماری یکی از اعضا

مرگ ناگهانی و از دست دادن عزیزان و یا مواجهه با بیماری‌های سخت و غیرمنتظره یکی از اعضای خانواده، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که گره آن به وسیله مراجعه حضوری یا تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده باز می‌شود. با کمک مشاور خانواده می‌توانید دید واقع‌بینانه‌تری را نسبت به تغییر شرایط پیدا کرده و برای بهبود روابط و حال اعضای خانواده خود تلاش کنید.

 

4. اختلاف میان والدین یا طلاق

اختلاف رفتار و سلیقه در میان اعضای خانواده اتفاقی طبیعی است که به گوناگونی در طرز فکر یا حتی سبک زندگی افراد باز می‌گردد. اما زمانی که این تفاوت و اختلافات به سطح بالایی می‌رسند و روابط میان اعضا را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند، مشکل‌آفرین می‌شوند. بسیاری از اختلافات میان والدین یا تصمیم برای طلاق به کمک یک روانشناس متخصص و تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده قابل بهبودی است. اختلاف میان والدین و مسئله طلاق می‌تواند به انزوا، افسردگی، پرخاشگری و دیگر مشکلات روانشناختی در فرزندان منجر شود.

5. مشکلات رفتاری فرزندان

فرزندان، به‌ویژه در سنین کودکی و نوجوانی با بحران‌هایی مواجه می‌شوند که بر رفتار، عملکرد و تفکر آن‌ها تأثیر می‌گذارد. گاهی این رفتارها به تعارض میان والدین و فرزندان منجر می‌شود که مشکلات رفتاری کودک و نوجوان را به دنبال دارد. گاهی نیز مشکلات رفتاری کودک در نتیجه رفتارهای نادرست والدین رخ می‌دهد که توسط خود آن‌ها قابل تشخیص نیست. بنابراین تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده برای دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی و همچنین حضور در مراکز مشاوره، کمک بزرگی به رفع این مشکلات می‌کند.  

6. مشکلات و اختلافات مالی

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید درصد بسیار بالایی از مشکلات و اختلافات مالی، به دلیل تفاوت در طرز نگاه اعضای خانواده به مسائل مالی و پس‌انداز است. تماس تلفنی یا آنلاین با شماره مشاوره تلفنی خانواده مسیری را پیش روی شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید با خانواده خود به فهم مشترکی درباره مسئله پول برسید.

 

هزینه مشاوره خانواده چقدر است؟

بسیاری از افراد درباره هزینه مشاوره خانواده می‌پرسند و آن را عامل مهمی برای تمایل به مراجعه یا عدم مراجعه به روانشناس خانواده می‌دانند. 

باید این نکته را در نظر بگیرید که هزینه مشاوره خانواده، نرخ ثابتی ندارد. چراکه با توجه به تعداد جلسات، مدت زمان مشاوره و همچنین میزان تخصص درمانگر تعیین می‌شود. بنابراین در نظر گرفتن یک هزینه ثابت برای همه خانواده‌ها کار درستی نیست.

در نظر بگیرید که هزینه مشاوره حضوری یا تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده، هر اندازه‌ای که باشد، به بهبود روابط خانوادگی و داشتن یک خانواده سالم و شاد می‌ارزد!

 

مشاوره حضوری بهتر است یا تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنوز نمی‌دانید مشاوره حضوری خانواده بهتر است یا دریافت مشاوره از طریق تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده باید به شما بگوییم که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند!

مشاوره آنلاین یا تلفنی هیچ تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد و هر دو از نظر کیفیت برگزاری جلسات، مدت زمان جلسه، تخصص درمانگر و همچنین هزینه مشاوره یکسان هستند. تنها تفاوت مشاوره حضوری و تلفنی در ارتباط حضوری و غیرحضوری مراجعان است.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که در برخی شرایط، دریافت مشاوره از طریق تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده بهتر از مراجعه حضوری است. در موارد مانند گزینه‌های زیر، بهتر است از روش مشاوره خانواده تلفنی یا آنلاین بهره بگیرید:

1. زمانی که در فاصله مکانی بسیار دوری از مراکز مشاوره و مشاور خانواده قرار دارید. در این شرایط تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی و بدون دغدغه از خدمات مشاوره و روانشناسی خانواده استفاده کنید.

2. اگر به بیماری مبتلا هستید و یا هر یک از اعضای خانواده دارای مشکلات و محدودیت‌های شدید جسمی هستند، شماره مشاوره تلفنی خانواده می‌تواند راه حل خوبی باشد. بنابراین این فرصت را دارید که به جای ایجاد وقفه در جلسات مشاوره خانوادگی، درمان خود را به صورت غیرحضوری و منظم پیگیری کنید.

3. گاهی عدم همکاری اعضای خانواده و به‌ویژه فرزندان، برای مراجعه حضوری به مرکز مشاوره خانواده باعث می‌شود که تماس با شماره مشاوره خانواده به عنوان گزینه برتر مطرح شود.

 

مشاوره تلفنی رایگان خانواده را از کجا پیدا کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال تلفن مشاوره خانواده رایگان هستند و با وعده‌هایی مانند مشاوره خانواده تلفنی رایگان 24 ساعته برای مراجعه به مشاوره رایگان ترغیب می‌شوند.

اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا یک مشاور خانواده متخصص پس از سال‌ها تلاش و هزینه برای آموزش، می‌بایست تخصص خودش را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهد؟

فراموش نکنید که وعده‌هایی مانند مشاوره تلفنی خانواده رایگان یا شماره مشاوره رایگان خانواده یا به قصد فریب شما برای دریافت مبالغ هنگفت در آینده طراحی شده و یا مشاوری که خدمات مشاوره خانواده را در اختیارتان قرار می‌دهد، تخصص کافی در این زمینه ندارد.

بنابراین فریب عناوینی مانند مشاوره خانواده آنلاین رایگان را نخورید و بدانید که در ازای مراجعه به مراکز مشاوره یا تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده حتما از شما حق ویزیت دریافت می‌شود.

 

 

بهترین کلینیک مشاوره خانواده کجاست؟

اگر به دنبال شماره مشاوره تلفنی خانواده یا بهترین کلینیک مشاوره خانواده می‌گردید، جست‌وجوی اینترنتی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

با سرچ در اینترنت، لیستی از مراکز مشاوره خانواده در برابر شما قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید بهترین مرکز را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید سایت‌ها و کلینیک‌هایی را انتخاب کنید که نام و نشانی و پیشینه مشخصی دارند.

پرسش از افراد باتجربه‌ای که پیش از شما از خدمات تماس با شماره مشاوره تلفنی خانواده استفاده کرده‌اند هم می‌تواند راهگشای شما در این مسیر باشد. بنابراین با پرسش از این افراد و تحقیق و بررسی درباره درمانگران خانواده و مراکز مشاوره می‌توانید به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسید.

مرکز مشاوره و روانشناسی افق سلامت با دارا بودن مجرب‌ترین درمانگران خانواده و با در اختیار گذاشتن شماره مشاوره تلفنی خانواده شما را در این مسیر همراهی می‌کند. کافیست به سایت رسمی کلینیک مشاوره افق سلامت وارد شوید تا خدمات و درمانگران این مرکز را ببینید.

از این طریق می‌توانید رزومه کاری و تحصیلی درمانگران را نیز بررسی کرده و به انتخاب خودتان خدمات مورد نظر را انتخاب کنید.

 

سخن آخر

سلامت خانواده و روابط خوب میان اعضای آن آنقدر مهم است که حوزه‌ای به نام مشاوره خانواده به وجود آمده است. در اختیار داشتن شماره مشاوره تلفنی خانواده به شما کمک می‌کند در برخورد با بحران و یا تضاد میان اعضا، به طور تخصصی اقدام کنید.

درمانگران ما، شما را برای داشتن یک خانواده سالم، شاد و بی‌نظیر همراهی می‌کنند.

   

لینک کوتاه:

zood.link/n620h

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره خانواده