سایت روانشناسی خانواده؛ راه هموار رسیدن به خانواده موفق

تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که ببینید اعضای خانواده شما دیگر صمیمیت قبل را با هم ندارند؟ و یا شاهد دعوا، درگیری یا تنش با یکدیگر باشید؟

در این موارد چه می‌کنید؟ از چه کسی کمک می‌خواهید و مشورت می‌گیرید؟

خانواده رکن مهمی است که بروز کوچک‌ترین مشکل در آن می‌تواند آرامش اعضا را به هم بریزد و یا آن‌ها را در موقعیتی چالش‌برانگیز با هم قرار دهد. تفاوتی ندارد که پدر و مادر در خانه با یکدیگر درگیری و کشمکش دارند یا بحث مشکلات مرتبط با فرزندان و یا حتی مسائل مالی مطرح است. در هر صورت وجود اختلافات حل نشده نتایج جالبی را به همراه ندارد و گاهی می‌تواند به جدایی اعضا از یکدیگر بینجامد.

در این موارد، یافتن یک سایت روانشناسی خانواده یا روانشناس خانواده دلسوز و البته متخصصی که بتواند شما را در درک و فهم مسائل یا حل کردن آن‌ها یاری کند بسیار مهم است.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت می‌خواهیم کاربردهای سایت روانشناسی خانواده و ضرورت مراجعه به مشاور خانواده را در هنگام بروز مشکلات خانوادگی مطرح کنیم.

اگر دوست دارید روابط خانوادگی بهتری داشته باشید و به سوی خانواده شاد و موفق حرکت کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

 

خانواده از دیدگاه روانشناسی

مهم‌ترین سوالی که در رابطه با خانواده مطرح می‌شود، این است که خانواده چیست و چرا اهمیت دارد؟ بسیاری از افراد همچنان تعریف دقیق خانواده را نمی‌دانند و همین عدم آگاهی در مواردی باعث برداشت اشتباه می‌شود. 

باید این نکته را در نظر گرفت که خانواده کلمه واحدی با تعاریف گوناگون است که در هر علمی به گونه‌ای بیان می‌شود. علم جامعه‌شناسی، روانشناسی، حقوق و ... تعاریف مخصوص به خود را از خانواده دارند. 

آنچه در روانشناسی و خانواده درمانی به آن پرداخته می‌شود، این مسئله است که هر خانواده از جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... با دیگری متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود که راه‌های مدیریت و نوع و روش مشاوره خانواده برای هر خانواده‌ای به صورت منحصربه‌فرد انجام شود.  

بنابراین باید توجه کنید که متوسل شدن به راه‌هایی مانند مشورت گرفتن از اطرافیان که تخصص کافی در این زمینه ندارند، می‌تواند شما را بیش از پیش سردرگم کند. پس باید بدانید که مراجعه به سایت روانشناسی خانواده که به طور تخصصی شما را در زمینه روابط خانوادگی آگاه می‌کند اهمیت زیادی دارد.

در نظر بگیرید که اعضای یک خانواده را کسانی تشکیل می‌دهند که برای یکدیگر ارزش و اهمیت دارند و به واسطه این ارزش و اهمیت با یکدیگر رفتار می‌کنند. 

یکی از مهم‌ترین تعاریفی که در روانشناسی درباره خانواده مطرح می‌شود این است که:« خانواده تشکیل شده از دو یا چند نفر است که اهداف و ارزش‌های خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند، نسبت به هم تعهدات بلندمدت دارند و معمولا در یک مکان با یکدیگر زندگی می‌کنند.»

 

چرا خانواده مهم است؟

شاید بپرسید که چرا نهاد خانواده تا این حد مهم است و مشاوره روانشناسی خانواده برای رسیدن به چه هدفی تلاش می‌کند؟

اولین بار که پس از تولد چشم باز می‌کنید، اعضای خانواده، پدر و مادر خود را می‌بینید. اولین مراحل رشد شناختی، عاطفی، جسمانی و ... شما نیز در خانواده طی می‌شود و بسیاری از احساسات مانند عشق، امنیت، دوست داشتن و دوست داشته شدن را در خانواده دریافت می‌کنید. اعضای خانواده مانند حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل‌اند که بروز مشکل در هر حلقه باعث می‌شود کل زنجیر کارایی خودش را از دست بدهد.

اهمیت خانواده نیز در این مسئله جای گرفته و حفظ و نگهداری از آن و همچنین سلامت روان اعضای خانواده بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با بروز مشکل در میان اعضای خانواده در اولین اقدام به سایت روانشناسی خانواده مراجعه می‌کنند و به دنبال راهکارهای عملی برای برون‌رفت از مشکل می‌گردند. در کنار آن، یک مشاور خانواده خوب می‌تواند به درستی مشکلات شما را بشنود، بفهمد و برای رفع یا بهبودی آن تلاش کند.

 

مرکز مشاوره خانواده چطور به بهبود روابط خانوادگی کمک می‌کند؟

زمانی که با یک مشکل جسمی یا درد در بدن خود روبه‌رو می‌شوید، به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید. حتی وقتی که خودروی شما به هر دلیل دچار مشکل می‌شود، از تعمیرکار متخصص کمک می‌گیرید و برای انجام هر کار یا رفع مشکلات گوناگون به دنبال فردی هستید که در آن کار تخصص دارد.

مباحث روانشناختی و مرتبط با سلامت روان هم به همین شکل هستند. وقتی با همسر یا فرزندانتان دچار مشکل هستید، زمانی که به لحاظ فردی احساس خمودگی می‌کنید و با احساسات ناخوشایندی روبه‌رو می‌شوید، بهترین کار مراجعه به سایت روانشناسی خانواده و یا صحبت با مشاور و روانشناس متخصص است. 

زمانی که برای حل تعارضات، مشکلات و اختلافات، رفتن به مرکز مشاوره خانواده را انتخاب می‌کنید، در واقع مسیری را پیش رویتان قرار می‌دهید که مشکلاتتان را به صورت اصولی و به کمک یک متخصص حرفه‌ای حل کنید. انجام مشاوره خانواده حضوری یا حتی مراجعات آنلاین برای برطرف کردن بحران‌های خانوادگی، می‌تواند راه روشنی برای دستیابی به یک خانواده شاد و سالم باشد.

  

 

مشاوره خانواده چیست؟

شاید بهتر باشد پیش از پرداختن به هر موضوعی، ابتدا درباره چیستی و همچنین ضرورت مشاوره خانواده صحبت کنیم.

مشاوره خانواده در واقع شاخه‌ای از علم روانشناسی نوین است که روابط میان اعضای خانواده، تعارضات و اختلافات میان آن‌ها را بررسی می‌کند. هدف از برگزاری مشاوره خانواده و لزوم مراجعه به سایت روانشناسی خانواده برای انتخاب درمانگر مناسب، بهبود روابط میان افراد و بازگشت آرامش و سلامت روان به زندگی آن‌هاست.

روانشناس خانواده در تلاش است تا با همه اعضای خانواده جلسات روان درمانی را پیش ببرد و برای رفع مشکل و تعارضات، آن را از زوایای گوناگون ببیند. 

در چه مواردی به روان درمانی خانواده نیاز داریم؟

مشکلات، تضاد و تعارض و اختلافات در هر خانواده‌ای به وجود می‌آید. اما زمانی که سطح اختلافات به حدی می‌رسد که اعضا از حل آن ناتوان شده و یا میزان مشکل روز به روز بیشتر می‌شود و روند صعودی دارد، بهتر است جهت انجام یک مشاوره خوب برای خانواده اقدام کنید.

به طور کلی اگر با مسائل و مشکلات زیر در خانواده مواجه هستید، مراجعه به سایت روانشناسی خانواده و انتخاب یک درمانگر کارآزموده به شما کمک زیادی می‌کند:

1. اختلاف شدید با همسر، درگیری و دعوای لفظی و فیزیکی و همچنین مسائل مرتبط به طلاق و جدایی

2. از دست دادن یکی از اعضای خانواده در اثر فوت یا ترک کردن دیگر اعضا

3. مسائل مربوط به بیماری‌های جسمی و روحی و نحوه مواجهه با آن

4. اعتیاد یکی از اعضای خانواده

5. مشکلاتی مانند پرخاشگری، ناسازگاری، رفتارهای پرخطر و ... در فرزندان

6. مسائل و دغدغه‌های مالی

7. اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده مانند به دنیا آمدن خواهر یا برادر، قبول فرزندخواندگی، زندگی با پدربزرگ یا مادربزرگ، ازدواج مجدد پدر یا مادر و ... .

  

انجام مشاوره روانشناسی خانواده چه مزایایی دارد؟

بسیاری از افراد زمانی که در خانواده با مشکل یا بحرانی مواجه می‌شوند، برای حل آن به مشاوره با افراد ناآگاه و یا کسانی که با پیش‌زمینه شخصی نسبت به اعضای خانواده صحبت می‌کند، روی می‌آورند. در حالی که این کار نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در اغلب موارد، باعث گیجی و سردرگمی بیشتر می‌شود. 

مهم‌ترین مزایای مشاوره روان درمانی خانواده و اقدام برای یافتن بهترین سایت روانشناسی خانواده جهت مراجعه به روان درمانگر، موارد زیر هستند:

- کمک به بهبود روابط و رسیدن به یک فهم متقابل در زندگی خانوادگی.

- رفع تعارضات و کاهش تنش در میان اعضای خانواده.

- تقویت مهارت‌های ارتباطی و رفتاری در هر یک از اعضای خانواده.

- فهم مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها از مسیر درست و اصولی.   

- افزایش درک و همدلی میان اعضای خانواده.   

 

یک سایت روانشناسی خانواده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

گاهی اوقات بهتر است پیش از آنکه روان درمانگر خانواده را انتخاب کنید، نگاهی به بهترین سایت روانشناسی خانواده و درمانگران آن بیندازید. 

انتظارتان از یک سایت روانشناسی خانواده مفید و کارآمد چیست؟

بسیاری از والدین یا حتی فرزندان می‌توانند با انتخاب یک سایت روانشناسی خانواده خوب اطلاعات بسیار مفیدی را درباره نحوه رفتارها، مدیریت خانواده، ارتباط اعضا با یکدیگر و همچنین خدمات کلینیک و درمانگران به دست آورند.

 یک سایت روانشناسی خانواده خوب با ویژگی‌هایی شناخته می‌شود که اگر به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید در انتخاب آن هوشمندانه‌تر اقدام کنید:

1. ارزش علمی

روانشناسی و به‌ویژه روانشناسی خانواده حوزه حساسی را در برمی‌گیرد که اگر افراد غیرمتخصص به آن ورود کنند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. بنابراین اولین و مهم‌ترین ویژگی یک سایت روانشناسی خانواده، ارزش علمی و اعتبار مطالبی است که در آن درج می‌شود.

2. بیان ساده 

زمانی که برای یافتن پاسخ پرسش خود تلاش می‌کنید، مطالبی که به سادگی بیان شده و قابل فهم هستند، گیراترند. بنابراین سادگی در بیان در عین تخصصی بودن مطالب بسیار اهمیت دارد.

3. خدمات

آنچه ارزش یک سایت روانشناسی خوب را بالا می‌برد، خدمات آن است. زمانی که برای یافتن بهترین مشاور خانواده در سایت روانشناسی خانواده مشغول جست‌وجو هستید، خدمات ارائه شده می‌توانند دید بازتری را برای انتخاب به شما بدهند.

 

تعداد جلسات مشاوره خانواده چقدر است؟

تعداد جلسات مشاوره خانواده و به طور کلی جلسات مشاوره و روانشناسی، در میزان محدودی جای نمی‌گیرند. به زبان ساده مسائل و مشکلات در هر خانواده اندازه مشخصی دارند که با خانواده دیگر متفاوت است. همین تفاوت باعث می‌شود که تعداد جلسات قطعی برای جلسه مشاوره وجود نداشته باشد.

باید بدانید که عوامل گوناگونی همچون نوع مشکلات، ریشه آن‌ها، تعداد اعضای خانواده، همکاری اعضا با درمانگر و ... در تعیین تعداد جلسات مشاوره نقش دارند و مهم‌اند.

 

مشاوره رایگان خانواده مفید است یا خیر؟

شاید رایگان بودن هر مسئله‌ای در نگاه اول بسیار جذاب و ترغیب‌کننده باشد. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا باید یک مشاور خانواده خوب یا درمانگرانی که در سایت روانشناسی خانواده معرفی می‌شوند، خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهند؟

فراموش نکنید هر روانشناس متخصص یا کلینیک مشاوره و روانشناسی حرفه‌ای، در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، حتما حق مشاوره دریافت می‌کند.

وعده‌هایی که آن را با عنوان رایگان بودن می‌بینید، یا به قصد فریب و برای دریافت مبالغ هنگفت در ارتباطات بعدی شما و درمانگر اجرا می‌شوند و یا فرد مشاور کارایی لازم و تخصص مورد نیاز برای انجام این را ندارد.

 

سخن آخر

یافتن و یا مراجعه به یک سایت روانشناسی خانواده معتبر و انتخاب درمانگر مناسب برای رفع مشکلات خانواده کار آسانی نیست. باید دقت کنید پیش از آنکه مراجعه به روان درمانگر خانواده اهمیت داشته باشد، انتخاب یک درمانگر دلسوز، متخصص و حرفه‌ای در این زمینه اهمیت دارد. بنابراین برای انتخاب درمانگر و سایت روانشناسی خانواده معتبر با دقت و وسواس عمل کنید. 

سایت روانشناسی و مشاوره افق سلامت با دارا بودن بهترین درمانگران در حوزه‌های گوناگون روانشناسی خانواده، روانشناسی فردی، زوج درمانی، گفتار درمانی، روانپزشکی، روانشناسی کودک و نوجوان و ... آماده ارائه خدمت به شماست. برای آشنایی با حوزه‌های درمانی و اطلاع از سوابق و رزومه کاری و تحصیلی درمانگران کلینیک، فقط کافیست وارد سایت رسمی افق سلامت شوید و خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همکاران ما در کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت، شما را تا رسیدن به یک خانواده شاد و سلامت همراهی می‌کنند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/t39oc

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره خانواده