بهترین کلینیک روانشناسی مهاجرت آنلاین کجاست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:


در سال‌های اخیر به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... مهاجرت به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بدل شده است. مهاجرت از ابتدای تاریخ با زندگی انسان‌ها عجین بوده است. انسان‌ها در طول تاریخ به دلایل مختلف برای رسیدن به شرایط مطلوب دست به مهاجرت می‌زدند.
امروزه افراد به دلایل مختلف تحصیلی، شغلی، رسیدن به وضعیت اقتصادی بهتر، یا دستیابی به رفاه و زندگی بهتر و .. تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. مهاجرت شاید گزینه بسیاری مطلوبی برای خیلی از افراد باشد اما این ریسک بزرگ می‌تواند فرد را در معرض دغدغه‌ها و چالش‌های بسیاری قرار دهد که باید برای آن‌ها آماده باشد و با کسب آگاهی بتواند از این مرحله به خوبی عبور کند.
هر فردی در جریان مهاجرت ممکن است در معرض استرس و فشارهای روحی و روانی قرار بگیرد و این تصمیم او را دچار ابهام کند.
اگر شما هم قصد مهاجرت دارید و یا پس از مهاجرت احساس می‌کنید هنوز نتوانسته‌اید از چالش‌های مهاجرت عبور کنید در این مقاله از وبلاگ افق سلامت با ما همراه باشید تا درباره روانشناسی مهاجرت آنلاین بیشتر بدانید.

روانشناسی مهاجرت چیست؟

در جریان مهاجرت افراد برای رسیدن به شرایط بهتری از کشور مبدا اقدام به مهاجرت می‌کنند اما این تصمیم ریسک بزرگی در زندگی فرد مهاجر است. زیرا هموار ترس از برآورده نشدن انتظارات وجود دارد و فرد این اضطراب و دغدغه فکری را دارد که اگر شرایط آنطور که می‌خواست پیش نرفت چه باید بکند؟ اگر موقعیت فعلی را هم از دست بدهد چه؟ علاوه بر این‌ها دوری از دوستان و خانواده، مشکلات تسلط به زبان، حس تنهایی و افسردگی، مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز او را آزار می‌دهد.
روانشناسی مهاجرت به فرآیندی گفته می‌شود که در آن مشاوره روانشناسی مهاجرت آنلاین به فرد مهاجر کمک می‌کند از دغدغه‌ها و استرس‌های ناشی از مهاجرت عبور کند و بتواند به درستی تصمیمات منطقی اتخاذ کرده و برای بهبود زندگی خود تلاش کند.
مهاجرت تصمیم ساده‌ای نیست و ممکن است فرد مهاجر در ابتدای مهاجرت و یا حتی پس از مدت‌ها با عواملی چون بیکاری، تبعیض، حس جدا افتادگی، افسردگی، مشکلات اقتصادی و شوک فرهنگی همراه باشد. در روانشناسی مهاجرت آنلاین دکتر مشاور مهاجرت به فرد کمک می‌کند تا با حفظ سلامت روان خود بتواند در محیط جدید نیازهای خود را برآورده کند و با فرهنگ و اجتماع جدید سازگار شود.

چرا روانشناسی مهاجرت مهم است؟

همواره قرارگرفتن در شرایط جدید برای انسان استرس زاست و انسان را تحت فشار قرار می‌دهد. مهاجرت نیز فرد را در شرایط مکانی جدیدی قرار می‌دهد که با چالش‌های بسیاری همراه است. فرد مهاجر تا زمانی که نتواند به اهدافی که از مهاجرت خود داشت نرسد همواره دچار این احساس ناخوشایند اضطراب خواهد بود زیرا آینده به نظر مبهم می‌رسد و فرد می‌ترسد دوباره مجبور به بازگشت شود و یا هرگز نتواند با شرایط کنار بیاید. این مسئله وقتی سخت‌تر می‌شود که با حس تنهایی و افسردگی نیز همراه شود مخصوصا کسانی که به تنهایی اقدام به مهاجرت می‌کنند و از دوستان و خانواده خود هم جدا می‌شوند. علاوه بر این‌ها تفاوت در باورها و عقاید، زبان و فرهنگ متفاوت فرد را در معرض یک شوک فرهنگی قرار می‌دهد و ممکن است زمان زیادی لازم باشد تا فرد بتواند خود را با شرایط تطبیق دهد. همه این عوامل فرد مهاجر را در معرض آسیب‌های روانی شدید قرار می‌دهد و قدرت تصمیم‌گیری را از او سلب می‌کند.
روانشناسی مهاجرت آنلاین از این جهت ارزشمند است که فرد را در جریان عبور این چالش‌ها یاری می‌کند و به او می‌آموزد چگونه از این دغدغه‌ها رهایی پیدا کند تا بتواند با تصمیم‌گیری درست در مسیر مطلوب قرار گیرد.
اگر شما هم در معرض مهاجرت هستید و احساس می‌کنید به روانشناسی مهاجرت آنلاین نیاز دارید می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت با روانشناس مهاجرت در ارتباط باشید.


چه کسانی به مشاوره مهاجرت نیاز دارند؟

روانشناسی مهاجرت آنلاین بدون درنظر گرفتن جنسیت، سن، تحصیلات یا شیوه و هدف مهاجرت برای همه مهاجران می‌تواند مفید باشد.
چالش‌های مهاجرت به صورت غیرقانونی و یا پناهندگی و شرایط خاص حتی چندین برابر می‌تواند برای فرد مهاجر دشوارتر باشد.
هر فرد مهاجر در هر مرحله‌ای از مهاجرت، نیاز دارد درباره این تجربه چالش‌برانگیز صحبت کند و از فردی مطلع آگاهی کسب کند. این چالش‌ها می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد. برای برخی تفاوت‌های فرهنگی برای برخی شغل و نیازهای مالی و برای برخی افسردگی و احساس غربت و .. است.
روانشناسی مهاجرت آنلاین فقط مخصوص کسانی که مهاجرت کرده‌اند نیست؛ بلکه کسانی که به تازگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند یا کسانی که هنوز درباره مهاجرت تردید دارند نیز مناسب است. این افراد می‌توانند با مراجعه به روانشناسی آنلاین مهاجرت از روانشناس مهاجرت متخصص کمک بگیرند.

مشاوره مهاجرت برای کودکان

یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در جریان مهاجرت کودکان هستند. درست است که کودکان در جریان یادگیری زبان و سازگاری با محیط، منعطف‌تر از بزرگسالان هستند؛ اما مهاجرت می‌تواند برای کودکان نیز شوک فرهنگی و مشکلاتی را ایجاد کند و یا از لحاظ روحی به آنان آسیب بزند. زیرا آن‌ها در شرایط فرهنگی و تربیتی متفاوتی نسبت به همکلاسی و دوستان خود بزرگ شده‌اند و شاید نتوانند به راحتی با آنان ارتباط برقرار کنند. مثلا یک کودک ممکن است با باورهای مذهبی یا فرهنگی خاصی بزرگ شده باشد و آن‌ها را ارزش بداند. اما در محیط جدید، فرهنگ متفاوتی وجود داشته باشد و این تعارض فرهنگی کودک را دچار آسیب کند و یا خود را از دیگران جدا ببیند و با شرایط تبعیض‌آمیز در مدرسه مواجه شود. گاهی بسیاری از کودکان در جریان مهاجرت وقتی در سیستم آموزشی جدیدی قرار می‌گیرند دچار افت تحصیلی نیز می‌شوند و نیاز دارند از روانشناسی مهاجرت آنلاین کمک بگیرند.
در جریان مهاجرت اغلب والدین به دلیل درگیری‌های مختلف نمی‌توانند به درستی مشکلات کودک را شناسایی و حل ‌کنند در چنین مواقعی کمک گرفتن از روانشناسی مهاجرت آنلاین می‌تواند به کودکان کمک کند راحت‌تر با شرایط مهاجرت کنار بیایند و شیوه تعامل با محیط جدید را یاد بگیرند.
اگر شما هم به دنبال روانشناسی مهاجرت آنلاین برای کودک خود و حفظ و بازیابی سلامت روان او هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت از خدمات روانشناسی مهاجرت آنلاین بهره‌مند شوید فقط کافیست‌ جهت رزرو وقت همین حالا اقدام کنید.

فواید روانشناسی مهاجرت


روانشناسی مهاجرت آنلاین به مهاجران کمک می‌کند بسیاری از دغدغه‌های خود را کاهش دهند و با مشکلات و تعارضات زندگی در مکان جدید کنار بیایند. در ادامه به برخی از فواید کمک گرفتن از روانشناسی مهاجرت آنلاین اشاره می‌کنیم.

 

کاهش استرس ناشی از مهاجرت

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم یکی از مه‌مترین مشکلات مهاجرت استرس است. استرس دست نیافتن به موقعیت مطلوب، استرس و ترس از بازگشت، نگرانی برای یافتن شغل مناسب و استرس قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید و ناآشنا همگی در جریان مهاجرت بروز می‌کنند. روانشناسی مهاجرت آنلاین به فرد مهاجر کمک می‌کند با راهکارهای عملی، تا حد زیادی این استرس را کاهش دهد و بتواند بدون تردید و ابهام تصمیمات درستی اتخاذ کند.

 

درمان افسردگی

افسردگی پس از مهاجرت ممکن است در افراد با شدت‌های متفاوتی بروز کند. مثلا کسانی که با خانواده مهاجرت می‌کنند اغلب به دلیل حضور خانواده، به مقدار کمتری دچار این احساس می‌شوند. ولی افرادی که به تنهایی مهاجرت می‌کنند ممکن است بیشتر دچار احساس افسردگی شوند. کمک گرفتن از روانشناسی مهاجرت آنلاین می‌تواند افراد را برای درمان افسردگی ناشی از مهاجرت یاری کند.

 

ارائه راهکار‌ برای سازگاری با محیط جدید

یکی از عوامل مهم در مهاجرت، سازگاری با محیط جدید است که بسته به فرهنگ کشور مقصد می‌تواند آسان و یا دشوار باشد. اما، به طور کلی در هر نوع مهاجرت، سازگاری با محیط جدید، نیازمند زمان و راهنمایی گرفتن از یک فرد آگاه است. فرد مهاجر می‌تواند در این مورد نیز از روانشناسی مهاجرت آنلاین کمک بگیرد.

 

ترمیم احساس غربت و دوری از خانواده و دوستان

حس جدا افتادگی از کسانی که برای شما مهم و عزیز هستند یکی از چالش‌های مهاجرت است. روانشناسی مهاجرت آنلاین به‌خوبی کمک می‌کند که این احساس دوری و دلتنگی ترمیم شود. 

 

روانشناسی مهاجرت آنلاین چگونه است؟

در روانشناسی مهاجرت آنلاین افراد می‌توانند به صورت آنلاین با مشاور مهاجرت خود ارتباط برقرار کنند و از خدمات مشاوره و روانشناسی بهره بگیرند. این مشاوره آنلاین می‌تواند به صورت تماس تصویری و یا تلفنی باشه که فرد بسته به نیاز و راحتی خود می‌تواند با یکی از این روش‌ها با دکتر مشاور مهاجرت در ارتباط باشد و درباره دغدغه‌های خود در زمینه مشاوره صحبت کند.

 

مشاوره به ایرانیان مهاجر خارج از کشور

بسیاری از ایرانیان مهاجر در خارج از کشور برای مشاوره مهاجرت ترجیح می‌دهند از خدمات روانشناسی مهاجرت آنلاین داخل ایران بهره بگیرند.
صحبت کردن با یک مشاور هم‌زبان با فرهنگ مشترک می‌تواند کمک بیشتری به فرد بکند. چراکه علاوه بر سهولت در برقراری ارتباط، وجود ریشه‌های مشترک فرهنگی نیز کمک می‌کند که فهم مشترک افراد بالاتر باشد. 
همچنین وجود یک مشاور متخصص مهاجرت فارسی زبان، کمک می‌کند که احساس صمیمت و راحتی بیشتری میان مراجع و مشاور ایجاد می‌شود. به همین دلیل بسیاری از مهاجران از طریق روانشناسی مهاجرت آنلاین با مشاوران ایرانی یا فارسی زبان ارتباط می‌گیرند. اگر شما هم اقدام به مهاجرت کرده‌اید و می‌خواهید با مشاوران حاضر در ایران در ارتباط باشید می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت از خدمات مشاوره آنلاین ما استفاده کنید و با روانشناسان متخصص کلینیک روانشناسی افق سلامت در ارتباط باشید.

 


بهترین مرکز روانشناسی مهاجرت آنلاین

اگر به دنبال بهترین مرکز روانشناسی مهاجرت آنلاین هستید، باید چند نکته مهم را برای انتخاب و مراجعه به آن درنظر بگیرید.

  • توجه داشته باشید مرکز روانشناسی مورد نظر شما مجوزهای لازم نظام روانشناسی را دریافت کرده باشد و از جدیدترین شیوه‌های روانشناسی روز دنیا بهره‌مند باشد. 
  • از آنجایی که این نوع مشاوره در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد، باید کلینیک موردنظر، یک مرکز قابل اطمینان و امن باشد تا اطلاعات شما همواره محفوظ باقی بماند.
  • تخصص داشتن درمانگران در هر نوع مشاوره و روان درمانی، همیشه اهمیت بالایی دارد. بنابراین در ابتدای مسیر انتخاب یک درمانگر مناسب، حتما میزان تخصص و تحصیلات او را به‌خوبی بررسی کنید  از آن مطمئن شوید.

اگر به دنبال یک مرکز روانشناسی مهاجرت آنلاین هستید ما به شما کلینیک روانشناسی افق سلامت را پیشنهاد می‌دهیم شما با مراجعه به سایت افق سلامت می‌توانید سوابق روانشناسان را بررسی و جهت رزرو نوبت اقدام کنید.

 

بهترین مرکز مشاوره مهاجرت کجاست؟

در مشاوره مهاجرت مهمترین مسئله تصمیم به مهاجرت است در قدم اول شما باید مطمئن باشید که مهاجرت برای شما بهترین تصمیم است. به همین دلیل، بهتر است در ابتدا دقیقا بدانید آیا شما از لحاظ روحی آمادگی مهاجرت را دارید یا نه.
پس اگر تصمیم به مهاجرت دارید در گام اول با یک مشاوره مهاجرت در تماس باشید و پیش از اقدام به مهاجرت درباره تصمیم خود اطمینان حاصل کنید. زیرا تصمیم به مهاجرت نیازمند یک اراده قوی برای مواجهه با چالش‌های پیش روست.
اگر به دنبال یک مرکز مشاوره مهاجرت در تهران هستید می‌توانید با مراجعه به کلینیک مشاوره افق سلامت در دو شعبه فرمانیه و صادقیه با مشاوران مرکز ما درباره تصمیم به مهاجرت مشاوره بگیرید. از این طریق این امکان را دارید که تمام جنبه‌های آن را بررسی کرده تا بتوانید بهترین تصمیم در این زمینه را اتخاذ کنید.

 

سخن آخر

مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیم‌ها در زندگی فردی و خانوادگی افراد است. همانطور که در این مقاله یادآور شدیم، مهاجرت با چالش‌ها و دغدغه‌های اساسی همراه است که هریک می‌تواند آسیب‌های روحی و روانی زیادی را به فرد وارد کند و او را تحت فشار قرار دهد. این تصمیم مهم نیازمند همراهی یک روانشناس مهاجرت است تا شما را از مرحله تصمیم‌گیری درباره مهاجرت تا فرآیند مهاجرت و پس از آن یاری کند.
روانشناس مهاجرت به شما کمک می‌کند در محیط جدید زندگی، خود را بدون هیچ آسیبی بهبود ببخشید.
اگر احساس می‌کنید در هر مرحله از مهاجرت نیاز دارید دغدغه‌های ذهنی خود را با شخصی مطلع که در این زمینه تخصص دارد درمیان بگذارید هرچه سریع‌تر با یک روانشناس مهاجرت مجرب ارتباط بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

مشاهده متخصصین مشاوره و روان درمانی فردی

مشاهده خدمات مشاوره خانواده