صفر تا صد انتخاب مشاور خانم در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

 

 

یکی از دغدغه‌های اصلی مراجعان کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره انتخاب بهترین مشاور خانم در تهران و یا سایر شهرهاست. باید بدانید برای انتخاب بهترین مشاور خانم در تهران باید در ابتدا باید ویژگی های مشاور و این موضوع را که مشاور خوب کیست و چه ویژگی‌هایی دارد، بدانید.

در ادامه این مقاله از وبلاگ افق سلامت با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب بهترین مشاور خانم در تهران یاری کنیم.

 

مشاور کیست؟

مشاوره یکی از شاخه‌های علم روانشناسی است. از زیر شاخه‌های مشاوره می‌توان به مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی، مشاوره ازدواج، مشاوره جنسی و .. اشاره کرد.

مشاور به فردی گفته می‌شود که با انجام فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای علمی می‌کوشد فردی را در مواجه با مشکلاتش یاری کند.

مشاور خانم در تهران با به جریان انداختن بحث و برقراری ارتباط مفید و موثر به اطلاعاتی همچون نیازها، شخصیت، مشکلات و احساسات فرد دست پیدا می‌کند و براساس این اطلاعات در فرآیند مشاوره شیوه تصمیم گیری را به فرد می آموزد و به او کمک می‌کند.

مشاور در حقیقت به بهبود زندگی افراد کمک کرده و در این زمینه آن‌ها را یاری می‌کند.

برای انتخاب مشاور خانم در تهران باید به این نکته توجه کنید که ارتباط و حس صمیمیت بین مشاور  مراجعه کننده برای برقراری ارتباط بسیار مهم و ارزشمند است.

 

نقش مشاور چیست؟

در جریان مشاوره، مشاور خانم یا آقا به عنوان یک راهنما می‌کوشد مراجعه‌کننده را طی گفتگو‌های دوطرفه یاری کند تا ابتدا مشکلاتش را بشناسد و سپس برای حل آن‌ها بکوشد.

در فرآیند مشاوره، مشاور در یک تعامل سازنده با فرد مراجعه‌کننده، از احساسات، عواطف، خلقیات و سایر ویژگی‌های فردی و اجتماعی او آگاهی می‌یابد و براساس آن فرد را در انتخاب بهترین و منطقی‌ترین راهکار یاری می‌کند.

مشاور القاء‌کننده یا تصمیم‌گیرنده برای فرد نیست بلکه به او چگونگی تصمیم‌گیری منطقی را آموزش می‌دهد و او را در انتخاب مسیرش راهنمایی می‌کند و در نهایت راهکارهای مفیدی را در اختیار او قرار می‌دهد.

یک مشاور باید توانایی بالایی در تجزیه و تحلیل درست مسائل داشته باشد و همچنین با خلاقیت بتواند راهکارهای اصولی را برای هر موقعیتی معرفی کند.

یک مشاور خانم و یا یک مشاور آقا باید حس همدردی داشته باشد و بتواند تمامی احساسات و عواطف مراجعه‌کننده را درک کند تا به شناخت درستی از او برسد. به همین دلیل انتخاب یک مشاور خانم در تهران بسیار مهم است و باید ویژگی‌های اصلی یک مشاور خوب را دارا باشد.

 

فرق روانشناس و مشاور چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم مشاور خانم در تهران به عنوان یک راهنما در بالا بردن کیفیت زندگی و بهبود آن تلاش می‌کند و نحوه تصمیم‌گیری درست را به مراجعه‌کنندگان خود می‌آموزد. به این صورت، کمک می‌کند که فرد در موقعیت‌ها و چالش‌های زندگی، بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را اتخاذ کند.

افرادی که به مشاور مراجعه می‌کنند، در پی راهنمایی گرفتن درباره مسائل روزمره زندگی و انتخاب هایشان هستند. بنابراین می‌توان گفت یک مشاور خانم در تهران، در زمینه‌هایی که با زندگی روزمره و زمان حال پیوند دارد کمک می‌کند. بنابراین مشاور خانم در تهران یا هر جای دیگری، مسائل و مشکلات سطحی‌تر و روزمره مراجعان را بررسی می‌کند.

برای مثال، فردی که برای ازدواج به مشاور ازدواج مراجعه می‌کند قصد دارد درست‌ترین فرد را برای زندگی مشترک انتخاب کند و یا شیوه درست تصمیم‌گیری را درباره ازدواج بداند.

اما اگر فرد دچار اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی و... باشد، باید به روانشناس مراجعه و روند درمانی را آغاز کند.

به زبان ساده، مشاور راهکارهایی را برای حل مسائل و مشکلات جزئی و سطحی‌تر زندگی ارائه می‌دهد و به پیشینه مشکلات و سابقه آن توجه ندارد و آن را واکاوی نمی‌کند. درصورتی‌که روانشناس، مشکلات اصلی، ریشه‌ای و اساسی که زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار داده است، بررسی می‌کند. روانشناس برای این کار به گذشته فرد نیز رجوع می‌کند تا آن را ریشه‌یابی کرده و حل کند.

به‌طورکلی اگر احساس می‌کنید مشکلی دارید که زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، در مواقع بسیاری برای شما دغدغه ایجاد می‌کند و یا غالبا احساس بدی را تجربه می‌کنید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. اما اگر در مسائل جزئی و تصمیم‌گیری‌‍‌های روزانه زندگی خود، مانند شغل، تحصیل، مهاجرت، ازدواج و ... به راهنمایی نیاز دارید مراجعه به یک مشاور بسیار مفید است.

اگر با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد احساس می‌کنید به یک مشاور خانم در تهران و یا یک مشاور و روانشناس آقا نیاز دارید می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت افق سلامت به راحتی برای شروع جلسات مشاوره و روانشناسی اقدام کنید.

 

روانشناس خانم بهتر است یا آقا؟

در جلسات مشاوره و روان درمانی مراجعه به مشاور و روانشناس خانم یا مشاور آقا تفاوتی وجود ندارد و روانشناس بدون توجه به جنسیت مراجعه‌کننده برای حل مشکل او اقدام می‌کند. تنها نکته مهم در انتخاب یک مشاور خانم در تهران میزان تخصص و تبحر او در جلسات مشاوره و یا روانشناسی است.

پس بدون توجه به جنسیت روانشناس برای مراجعه به تخصص و توانایی فرد توجه کنید.

البته ممکن است شما به عنوان یک خانم با یک مشاور خانم در تهران احساس راحتی بیشتری کنید و بالعکس. بنابراین این به انتخاب فردی و اولویت و راحتی شما بستگی دارد. یک مشاور خانم خوب در تهران با تکیه بر تخصص و توانایی‌های خوب، می‌تواند شما را در این مسیر یاری کرده و بسیاری از مشکلاتتان را حل کند.

 

چرا مراجعه به روانشناس یا مشاور مهم است؟

همه ما در بخش‌های مختلف زندگی خود، نیاز به یک روانشناس یا مشاور خانم در تهران داریم که در صورت لزوم به صورت حضوری و آنلاین به او مراجعه کنیم. به همین دلیل احساس نیاز به روانشناس و مشاور بسیار احساس می‌شود.

درواقع رجوع به این دو متخصص، می‌تواند شما را برای رویارویی و مواجهه با بسیاری از مشائل و مشکلات یاری کند.

اختلالات روانشناسی مانند اضطراب ، افسردگی، شیدایی و ... که موضوع اصلی مراجعه‌کنندگان به روانشناس هستند. یا موضوعاتی مانند ازدواج، انتخاب رشته تحصیلی، شغل، مهاجرت و ... نیاز به تصمیم‌گیری‌های آنی دارند که به‌تنهایی کار بسیار سختی هستند.

همه این موارد، چه مسائل مرتبط با روانشناس و چه موضوعات مرتبط با مشاور، اگر به‌درستی درمان نشوند، می‌توانند زندگی فرد را مختل کنند. درصورتی‌که مراجعه به موقع به یک روانشناس یا بهترین مشاور خانم در تهران به فرد کمک می‌کند با یادگیری راهکارهای مناسب در درمان آن بکوشد و به روند عادی زندگی بازگردد.

اگر این اختلالات روانشناختی نادیده گرفته شوند می‌توانند به سلامت جسم و روان فرد آسیب‌های جدی وارد کنند. این اختلالات نه تنها روان بلکه جسم افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند و ممکن است فرد دچار بیماری‌های جدی شود که درمان آن به راحتی ممکن نباشد. البته باید بدانید هیچگاه برای شروع درمان دیر نیست و در هرزمانی می‌توانید روند درمان را با مراجعه به یک درمانگر آغاز کنید.

پس اگر شما هم احساس می‌کنید به یک مشاور خانم در تهران نیاز دارید یا به دنبال روانشناس خانم و یا آقا هستید با مراجعه به سایت کلینیک روانشناسی افق سلامت برای رزرو نوبت از مشاور خانم در تهران اقدام کنید. 

 

مزایای مشاوره

مشاوره به شما کمک می‌کند درباره مسائل و مشکلات خود صحبت کنید و بتوانید عواطف و احساسات خود را بیان کنید این موضوع می‌تواند از میزان استرس‌های زندگی فردی و اجتماعی بکاهد.

مشاوره شیوه تصمیم‌گیری را به شما می‌آموزد و کمک می‌کند در موقعیت‌های مهم زندگی بتوانید تصمیمات منطقی و سودمند اتخاذ کنید.

مشاوره و روان درمانی کمک می‌کند به شناخت دقیقی از خود دست پیدا کنید و ویژگی‌ها و خلقیات خود را بیشتر بشناسید تا بتوانید با شناخت خود تصمیمات بهتری بگیرید و از چالش‌های زندگی فردی و اجتماعی خود به راحتی عبور کنید.

کلینیک مشاوره افق سلامت با مشاوران و روانشناسان متخصص به شما کمک می‌کند بهترین مشاور خانم در تهران را انتخاب کنید و یا با مراجعه به سابقه مشاوران برای انتخاب مشاور خانم تهران اقدام کنید.

 

مشاوره برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

برای کسانی که در موقعیت های روزمره برای تصمیم گیری نیاز به راهنمایی دارند و یا در موقعیت های جزئی زندگی نیاز دارند مهارت‌های تصمیم‌گیری را بیاموزند مراجعه به یک مشاور می‌تواند بسیار مفید باشد.

هر فرد می‌تواند در مراحل مختلف زندگی به مشاوره رجوع کند از جمله:

مشاوره برای ازدواج

مشاوره تحصیلی

مشاوره شغلی

مشاوره کودکان

مشاوره خانواده و...

مشاوره استرس‌ها و دغدغه‌های زندگی اجتماعی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و به افراد انگیزه حل مشکلات را تزریق می‌کند. افراد با مراجعه به مشاوره بیش از پیش می‌کوشند تا برای حل مشکلات خود از راه درست آن اقدام کنند.

بنابراین می‌توان گفت هر فردی، در هر موقعیت و سن‌وسالی به راهنمایی یک مشاور متخصص نیاز دارد. به‌این‌صورت می‌تواند از چالش‌های پیش‌روی خود عبور کند. اگر احساس می‌کنید در تصمیم‌گیری برای مسائل زندگی خود ناتوان هستید یا می‌هخواهید مسیر درست حرکت خود را پیدا کنید، مراجعه به یک مشاور خانم در تهران را در اولویت قرار دهید.

 

مشاور کودک چه کاری انجام می‌دهد؟

یکی از موارد مهم مراجعه به یک کلینیک مشاوره و کمک گرفتن از روانشناسان در مورد خدمات مشاوره برای کودکان است. کودکان در سن حساسی قرار دارند و غفلت از سلامت روان یا بحران‌های روانی آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و آسیب‌های روانی جدی در بزرگسالی باشد.

والدین ممکن است در مواجهه با بسیاری از رفتارهای کودکان از روش‌های تربیتی نادرستی استفاده کنند و شیوه رفتار مناسب با کودکان را به خوبی ندانند. گاهی والدین روش‌های نادرست تربیتی را پیش می‌گیرند که در بسیاری از موارد از آن آگاه نیستند و سال‌ها بر اجرای آن اصرار کرده‌ند. این اتفاق باعث به‌وجود آمدن ناهنجاری‌های رفتاری یا روانی خاصی در کودک می‌شود.

 یکی از مهم‌ترین خدماتی که یک مشاور کودک ارائه می‌دهد، راهنمایی والدین برای یافتن یک الگوی تربیتی صحیح است که آسیب‌های روانی و اجتماعی کودک را به حداقل می‌رساند. مشاور در این زمینه به والدین کمک می‌کند چالش‌های خود را با کودکشان به بهترین شکل مدیریت کنند. البته گاهی نیز در شیوه تربیتی والدین اشکالی وجود ندارد اما کودک به دلایل مختلف از جمله بروز یک حادثه و یا مواردی که ریشه‌های پنهانی دارد، ممکن است دچار آسیب شده باشد، که می‌توان با مراجعه به کلینیک مشاوره و کمک گرفتن از مشاور خانم در تهران این مشکل را حل کرد.

اگر به دنبال یک مشاور خانم در تهران برای کودک خود هستید می‌توانید به کلینیک مشاوره افق سلامت در دو شعبه فرمانیه و صادقیه مراجعه و برای رزرو نوبت اقدام کنید.

 

هزینه مشاوره در تهران چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های افراد برای مشاوره، اطلاع از هزینه ‌جلسات مشاوره و یا روانشناسی است. هزینه مشاوره در تهران متغیر است و به تعداد جلسات مشاوره و تخصص مشاور بستگی دارد هرچند هر مقدار هزینه‌ای برای درمان مشاوره، کمک می‌کند اثرات مطلوبی در زندگی شما برجای بماند و از ایجاد هزینه‌های هنگفت در آینده جلگیری شود.

 

مشاور خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اگر به دنبال ویژگی‌های یک مشاور خوب هستید تا بتوانید بهترین مشاور خانم در تهران را انتخاب کنید در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین ویژگی‌های یک مشاور خوب را برای شما ذکر کنیم.

  1. یک مشاور خوب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که علاوه بر تخصصی و علمی بودن مشاوره به شما احساس آرامش و راحتی بدهد. 
  2. یک مشاور خوب باید شنوند خوبی باشد و با آرامش به مسائل و دغدغه‌های شما گوش دهد و در نهایت در جهت رفع این دغدغه‌ها تلاش کند.
  3. یک مشاور خوب باید اطلاعات به‌روز و علمی داشته باشد و از روش‌های روز دنیا در جلسات مشاوره استفاده کند. علاوه بر این باید دارای مدرک تخصصی در این زمینه باشد و سابقه مناسبی در زمینه مشاوره و روانشناسی داشته باشد.
  4. از موارد دیگری که باید در انتخاب یک مشاور خوب به آن توجه کنید، این است یک مشاور خوب هرگز به مراجعه‌کننده برچسب نمی‌زند و یا او را سرزنش نمی‌کند. به زبان ساده، مشاور و یا روانشناس افراد بی‌طرفی هستند که بدون هیچ قضاوتی، تنها در جهات شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.  
  5. مشاور باید برقراری ارتباط با افراد را به خوبی بداند و با روی خوش با مراجعه‌کننده برخورد کند. زیرا این کار باعث ایجاد احساس راحتی در فرد می‌شود و می‌تواند بدون هیچ استرس و احساس ناخوشایندی مسائل و مشکلات خود را بیان کند.

 

بهترین مشاور خانم در تهران

با مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم اکنون می‌توانید برای انتخاب بهترین مشاور خانم در تهران اقدام کنید و با بررسی سوابق متخصصان این زمینه با یک مشاور خانم در تهران جلسات خود را شروع کنید.

اگر به دنبال یک مشاور خانم در تهران هستید که سوابق و تخصص لازم داشته باشد می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت با بررسی سوابق مشاوران، بهترین مشاور خانم در تهران را برحسب تخصص مورد نیاز خود، انتخاب و همین حالا برای رزرو نوبت اقدام کنید. افق سلامت خدمات خود را در زمینه‌های گوناگون زیر به شما ارائه می‌دهد:

 

  • مشاوره و روان درمانی فردی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره پیش‌ از ازدواج
  • مشاوره زوج درمانی
  • مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان
  • روانپزشکی
  • گفتار درمانی
  • روان‌سنجی

 

سخن آخر

امروزه، در این زندگی پرهیاهو و مدرن، نیاز به جلسات مشاوره و روانشناسی به خوبی احساس می‌شود. هرکسی در بزنگاه‌های خاصی از زندگی خود، در تصمیم‌گیری‌ها دچار تردید شده و یا با مشکلاتی مواجه می‌شود که نمی‌داند راه‌حل درست آن‌ها چیست. در چنین مرحله‌ای مراجعه به یک مشاور متخصص می‌تواند کمک بسزایی به فرد کند و شیوه صحیح تصمیم‌گیری را به او بیاموزد.

بنابراین در هر مرحله‌ای از زندگی با مراجعه به یک مشاور می‌توانید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

اگر به دنبال یک مشاور خوب در تهران هستید تا بتوانید با بررسی سوابق او بهترین انتخاب را داشته باشید می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت مشاور خود را انتخاب کنید . متخصصان ما در کلینیک روانشناسی افق سلامت در تخصص‌های مختلف در دو شعبه فرمانیه و صادقیه به صورت آنلاین و حضوری آماده یاری رساندن به شما هستند. کافی‌ست همین حالا وارد سایت شده و جهت رزرو نوبت اقدام کنید.

مشاهده متخصصین مشاوره و روان درمانی فردی

مشاهده خدمات مشاوره و روان درمانی کودک