بهترین كلينيك روانشناسي در شرق تهران کجاست؟

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

اگر تا حدود یک دهه پیش، آدم‌های مختلف از کسی می‌شنیدند که به مشاور مراجعه می‌کند یا پیش یک روانشناس می‌رود، واکنش‌های نسبتا تندی را بروز می‌‌دادند. یا افراد با عبارت‌های نه‌چندان خوشایندی مثل «مگه تو دیوونه‌ای» و ... برخورد می‌کردند.
این واکنش‌ها نسبت به مراجعه به یک روانشناس، در گذشته، نتیجه آگاهی اندک از کار روانشناسی و عدم اطلاعات درباره سلامت روان بود. اما خوشبختانه امروزه این نگاه به خدمات مشاوره و روانشناسی یا مراجعه به یک كلينيك روانشناسي در شرق تهران یا هر جای دیگری تا حد بسیار زیادی اصلاح تعدیل شده است. به همین دلیل تعداد زیادی از کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی را می‌بینید که امروز در شهرهای مختلف وجود دارند و عده زیادی برای بازیابی سلامت روان خود به آنجا مراجعه می‌کنند.
در این مطلب از بلاگ افق سلامت قصد داریم درباره بهترین كلينيك روانشناسي در شرق تهران و شیوه‌های انتخاب یک مرکز روانشناسی و مشاوره صحبت کنیم.
اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 


کلینیک روانشناسی چیست؟

قطعا همه شما با مفهوم کلینیک روانشناسی آشنا هستید و یا تابه‌حال به این مراکز مراجعه کرده‌اید. اما بهتر است تعریف یک کلینیک روانشناسی در شرق تهران یا هر جای دیگری را بدانید.
کلینیک روانشناسی در واقع یک مجموعه روان درمانی است که انواع خدمات روان درمانی، مشاوره و روانپزشکی را ارائه می‌دهد. به زبان ساده کلینیک روانشناسی در شرق تهران یا مرکز مشاوره شمال تهران یا هر منطقه دیگری، جایی است که افراد برای دریافت خدمات روانشناسی و مرتبط با ذهن و روان به آن مراجعه می‌کنند.
در یک کلینیک روانشناسی و مشاوره تعداد نسبتا زیادی از مشاوران و روانشناسان متخصص حضور دارند که هر کدام از آن‌ها در یک حوزه خاص از روان درمانی تخصص دارند.
به‌طور‌کلی یک کلینیک یا مرکز روانشناسی مکانی است که می‌توانید جهت ارتقای سلامت روان، بازیابی آن و حل مشکلات و تعارضات روانشناختی خود به آن مراجعه کنید.

 


ویژگی‌های مهم کلینیک روانشناسی 

هر کلینیک روانشناسی در شرق تهران دنیا باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و به‌کمک این ویژگی‌ها به‌عنوان یک مرکز روانشناسی و مشاوره خوب معرفی شود.
ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کلینیک روانشناسی باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام و نشانی مشخص

یک کلینیک روانشناسی ابتدا با نام آن و سپس نشانی و آدرسی که دارد شناخته می‌شود. بنابراین اهمیت زیادی دارد که نام و نشانی مراکز روانشناسی به‌طور دقیق، مشخص باشد. فراموش نکنید که مشخص بودن این نام و نشانی می‌تواند تا حد زیادی شما را به سمت یک انتخاب درست و مطمئن هدایت کند.

مجوز

داشتن مجوز، یک ویژگی مهم دیگر برای انتخاب کلینیک روانشناسی در شرق تهران و یا هر منطقه و شهر دیگری است. به یاد داشته باشید هر مرکز درمانی یا غیر درمانی تا زمانی که دارای مجوز تاریخ‌دار است، اعتبار دارد. بنابراین هنگام انتخاب کلینیک های روانشناسی حتما این مورد را مد نظر قرار دهید. 

درمانگران متخصص

تخصص، حرف اول را در انجام هر کاری می‌زند. وجود درمانگران متخصص در حوزه سلامت روان نیز جزو مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک روانشناس متخصص و حرفه‌ای است. بنابراین پیش از آنکه یک کلینیک روانشناسی در شرق تهران را انتخاب کنید، بهتر است رزومه کاری و تحصیلی درمانگران مراکز را به‌خوبی بررسی کنید.
این موضوع را به خاطر داشته باشید که بخش بیشتری از اعتبار یک کلینیک مشاوره، به درمانگران، تخصص، مهارت و رزومه آن‌هاست. بنابراین هنگام انتخاب یک کلینیک روانشناسی این موارد را در نظر بگیرید.

محیط آرام

قطعا تصور همه افراد از مرکز روانشناسی و مشاوره یک محیط آرام و مناسب برای چند دقیقه آرامش است. بنابراین این نکته اهمیت زیادی دارد که آرامش محیط روانشناسی کاملا تامین شود و مراجعه‌کنندگان با حضور در آنجا احساس خوبی داششته باشند.

پیگیری درمان

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های انتخاب کلینیک روانشناسی در شرق تهران پیگیری درمان از سوی کلینیک درمانی است. پس به این نکته توجه داشته باشید، کلینیک‌ها و مراکزی که پیگیر درمان شما هستند و از طریق تماس تلفنی یا پیامکی، زمان مشاوره شما را یادآوری می‌کنند، قابل‌اعتمادترند.

اعتبار

شاکله اصلی یک کلینیک مشاوره و روانشناسی، روی اعتبار بنا شده است. بنابراین باید به این مسئله توجه کنید که کلینیک‌های معتبر گزینه‌های مناسب‌تری برای انتخاب و مراجعه هستند. بخشی از این اعتبار را می‌توانید از نام و روزمه مدیریت کلینیک و درمانگران آن به دست آورید و نیم دیگر آن را با پرسش از افرادی که به آنجا مراجعه می‌کنند در اختیار بگیرید.

 

چه کسانی باید به کلینیک روانشناسی مراجعه کنند؟

شاید این سوال در ذهن شما به‌وجود آید که چه کسانی باید به کلینیک روانشناسی مراجعه کنند؟ 
اگر به کشورهای پیشرفته و مدرن نگاه کنید، خواهید دید که مراجعات مرتبط با سلامت روان در آن‌ها، به یک روتین برای مردم تبدیل شده است. درواقع خدمات روان درمانی در کنار خدمات پزشکی، حضور دارند و افراد در موارد زیادی از مشاور و روانشناس کمک می‌گیرند.
در ایران اگرچه هنوز استفاده از خدمات مرتبط با روان، تا این حد رایج نشده است، اما خوشبختانه در این حوزه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.
براین اساس باید گفت که همه افراد در هر جای دنیا که حضور دارند و در هر شرایطی که هستند، نیاز به یک روانشناس یا مشاور متخصص و حرفه‌ای دارند. فرقی نمی‌کند که شما یک دانشجو یا دانش‌آموز هستید، مدیر یک شرکت موفق هستید یا کارمند ساده یک اداره، در هر صورت نیاز به همراهی مشاور و روانشناس دارید. این همراهی در زمینه‌های گوناگونی مانند پیشرفت و ارتقای روحی و روانی، مشاوره برای شغل، ازدواج و طلاق، تحصیل و ... انجام می‌گیرد. بنابراین در یک توضیح کلی، باید گفت همه افراد در هر جایگاه و سنی نیاز به کمک‌های مشاوره و روانشناسی دارند.
اما در برخی شرایط، نیاز به مراجعه به کلینیک روانشناسی در شرق تهران  بیش از پیش احساس می‌شود. این شرایط را می‌توان در موارد زیر جای داد:


تصمیم به ازدواج

ازدواج موقعیت استرس‌زا و مهمی است که افراد برای انجام آن باید حساسیت زیادی به خرج دهند. بنابراین بهترین گزینه برای مشورت در این زمینه، یک روانشناس و مشاور حرفه‌ای است. روانشناس فردی است که به شکل تخصصی و به دور از قضاوت و جهت‌گیری‌های ذهنی، می‌تواند شما را در این مسیر هدایت و راهنمایی کند.


ارتباط بهتر با همسر یا پارتنر

برقراری ارتباط با افراد مختلف کار دشواری است. این دشواری در ارتباطات عاطفی و در برخورد با همسر یا پارتنر سخت‌تر خواهد بود. بنابراین در این شرایط نیاز به یک روانشناس یا مشاور متخصص دارید که شب دور از قضاوت‌های شخصی و با نگاهی کاملا تخصصی شما را هدایت و راهنمایی کند.


مشکلات روانشناختی

امروزه به دلیل وجود شرایط دشوار و سخت، مشکلات روانشناختی هم گسترش زیادی پیدا کرده‌اند. این مشلات شامل طیف گسترده‌ای هستند. مانند استرس، اضطراب، وسواس یا بیماری‌های روانشناختی و ... . در این شرایط نیز برای کنترل علائم و نشانه‌های آزاردهنده و درمان آن‌ها می‌بایست به یک روانپزشک، مشاور یا روانشناس متخصص مراجعه کنید تا درمان شما را به شکل اصولی آغاز کند.


تصمیمات مهم در زندگی

هنگام تصمیم‌گیری در شرایط مختلف زندگی، نیاز به مشورت با یک فرد بی‌طرف و متخصص دارید. بنابراین در زمان تصمیم‌گیری‌های مهم مانند تصمیم به فرزندآوری، مهاجرت و ... لزوم مراجعه به روانشناس و مشاور متخصص بیشتر احساس می‌شود.

 


کلینیک روانشناسی آنلاین بهتر است یا حضوری؟

بسیاری از افراد برای انتخاب یک مرکز یا کلینیک روانشناسی نسبت به حضوری یا آنلاین بودن آن دچار تردید می‌شوند. درواقع افراد نمی‌دانند که مشاوره و روانشناسی آنلاین برای آن‌ها موثرتر است یا مشاوره حضوری!
درباره این مورد باید گفت مشاوره و روانشناسی حضوری و آنلاین از نظر مدت زمان، خدمات ارائه‌شده، درمانگران و تخصص آن‌ها و همچنین هزینه مشاوره، هیچ تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت این دو نوع مشاوره، در حضور فیزیکی درمانگر و مراجع است.
البته باید به این نکته توجه کنید که در برخی شرایط خاص، استفاده از خدمات مشاوره و روانشناسی آنلاین بهتر است. مانند شرایط زیر:

 

دوری از مراکز روانشناسی و مشاوره

گاهی اوقات افراد به دلیل دور بودن از مراکز مشاوره و روانشناسی امکان مراجعه حضوری به کلینیک روانشناسی در شرق تهران یا هر جای دیگری را ندارند. بنابراین بهتر است به جای قطع مشاوره یا ایجاد وقفه در آن، خدمات مشاوره و روانشناسی آنلاین را انتخاب کنند. این نوع مشاوره به طور خاص برای ایرانیان خارج از کشور بسیار کمک‌کننده است. چراکه می‌توانند در کشوری که حضور دارند خدمات مشاوره را به زبان فارسی دریافت کنند.

بیماری یا محدودیت جسمی و حرکتی

برخی اوقات مراجعه حضوری به دلیل بیماری یا مشکلات جسمی و حرکتی برای افراد غیرممکن می‌شود. بنابراین انتخاب کلینیک روانشناسی در شرق تهران که خدمات آنلاین را ارائه می‌دهد، در این شرایط بسیار کمک‌کننده است. به این شکل دیگر نیازی نیست که برای مراجعه به کلینیک روانشناسی دچار زحمت و سختی شوید و یا به دلیل وجود این مشکلات، بین جلسات خود وقفه ایجاد کنید. با انتخاب مشاوره و روان درمانی آنلاین این امکان را دارید که جلسات درمان خود را به‌خوبی ادامه دهید.

اضطراب شدید

گاهی ممکن است برای مراجعه حضوری به روانشناس یا مشاور دچار اضطراب بسیار شدیدی شوید که جلسات مشاوره را با مشکل روبه‌رو می‌کند. این اتفاق عموما در رابطه با کودکان و نوجوانان بیشتر رخ می‌دهد. استفاده از خدمات مشاوره و روان درمانی آنلاین راه بسیار مناسبی برای برای داشتن جلسات درمانی باکیفیت و آرام است. در این شرایط می‌توانید در محیطی که آرامش بیشتری دارید قرار بگیرید و از خدمات مشاوره و روانشناسی استفاده کنید.


بهترین کلینیک مشاوره و روان درمانی

قطعا همه شما دوست دارید در انتخاب هر چیزی، بهترین آن را گلچین کنید. این موضوع در ارتباط با خدمات درمانی پزشکی و روانشناسی اهمیت ویژه‌تری دارد. از آنجا که ذهن و روان افراد از حساسیت بسیاری برخوردار است، بهتر است برای درمان، به کلینیک‌های معتبر و بسیار خوب مراجعه کنید.
انتخاب کلینیک روانشناسی در شرق تهران را باید با توجه و دقت بالایی انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهترین مراکز روانشناسی و مشاوره، مراکزی هستند که ویژگی‌های آن‌ها را پیش‌تر در همین مقاله بیان کردیم.
برای انتخاب بهترین کلینیک روانشناسی در شرق تهران یا هر جای دیگری، به نکات مهمی که گفته شد توجه کنید و به دور از عجله و شتابزردگی این کار را انجام دهید.
کلینیک مشاوره و روان درمانی افق سلامت با دارا بودن بهترین درمانگران در حوزه‌های مختلف روان درمانی، آماده ارائه خدمات به شماست. با مراجعه به سایت رسمی کلینیک مشاوره و روان درمانی افق سلامت، می‌توانید پیشینه مرکز و رزومه کاری و تحصیلی درمانگران را بررسی کنید و پس از آن دست به انتخاب بزنید.

افق سلامت خدمات خود را در زمینه‌های مختلف زیر ارائه می‌دهد:

  • مشاوره و روان درمانی فردی
  • مشاوره و روانشناسی خانواده
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره زوج درمانی 
  • مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان
  • روان درمانی تحلیلی 
  • روانکاوی
  • روانسنجی
  • روانپزشکی و ...

 

عده زیادی از افرادی که ساکن شرق تهران هستند، شعبه فرمانیه کلینیک افق سلامت در شمال تهران را انتخاب می‌کنند. چرا که علاوه بر نزدیک مکانی به منطقه شرق تهران، همه ویژگی‌های بیان‌شده برای انتخاب یک کلینیک روانشناسی در شرق تهران را دارد. بنابراین با مراجعه به سایت افق سلامت این امکان را دارید که زمان مشاوره خود را در کلینیک شعبه فرمانیه که به شرق تهران نزدیک است، ثبت کنید.


نکات مهم انتخاب کلینیک روانشناسی و مشاوره

  • فراموش نکنید که پیش از انتخاب، حتما نام و نشانی مراکز را بررسی کرده و از صحت آن‌ها مطمئن شوید.
  • بررسی پیشینه و سوابق کلینیک‌ها و رزومه کاری و تحصیلی درمانگران بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب و مراجعه، سوابق را به‌خوبی بررسی کنید.
  • نتیجه‌بخشی درمان‌های روانشناختی نیازمند گذر زمان است. بنابراین در رسیدن به یک نتیجه مطلوب، عجله نکنید و در این مسیر صبور باشید.
  • پس از انتخاب کلینیک روانشناسی در شرق تهران همه جلسات روان درمانی را به صورت منظم شرکت کنید و تا جای ممکن میان جلسات فاصله نیندازید. 

 

سخن آخر

انتخاب درست و اصولی یک کلینیک روانشناسی در شرق تهران  اهمیت زیادی دارد و باید با دقت و وسواس انجام بگیرد. بنابراین این نکته اهمیت دارد که تمام توان و دقت خود را برای انتخاب کلینیک مشاوره و پیشروی به سمت درمان به کار بگیرید.
درمانگران ما در مرکز روانشناسی و مشاوره افق سلامت از ابتدا تا انتهای این مسیر را همراه با شما هستند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/lizf7

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین