بهترین مرکز مشاوره شمال تهران را چگونه انتخاب کنیم؟

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

 

امروزه لزوم مراجعه به مراکز مشاوره بیش از پیش احساس می‌شود. بنابراین افراد زیادی به دنبال یک مرکز مشاوره شمال تهران یا هر جای دیگر می‌گردند. برای انتخاب یک مرکز مشاوره شمال تهران در ابتدا باید با این سوال شروع کنید که استانداردهای یک مرکز روانشناسی و مشاوره چیست؟ این مرکز روانشناسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و اساسا لزوم مراجعه به یک مرکز مشاوره چیست؟

اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سوالات هستید تا بتوانید بهترین مرکز مشاوره شمال تهران را انتخاب کنید پس با ما در وبلاگ افق سلامت و در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

مرکز مشاوره چیست؟

 

مرکز مشاوره در حقیقت درمانگاهی است که در حوزه بهداشت روان افراد فعالیت می‌کند و متشکل از انواع متخصصان روان درمان در زمینه‌های مختلف است هریک از این متخصصان در مرکز روانشناسی و مشاوره با داشتن سابقه و تحصیلات در زمینه خاصی از روان درمانی فعالیت می‌کنند. 

متخصصان کلینیک مشاوره در یک مرکز مشاوره گردهم آمده‌اند تا هر یک از مراجعان را برحسب نوع نیاز در مسیر روان درمانی همراهی کنند.

نکته حائز اهمیت درباره یک کلینیک مشاوره و یا مرکز مشاوره آنلاین این است که حتما مجوزهای لازم جهت فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی دریافت کرده باشد، سابقه مشاوران و روانشناسان یک کلینیک مشاوره باید از لحاظ تخصصی معتبر باشد زیرا مراجعه به یک مرکز روانشناسی و مشاوره نامعتبر نه تنها باعث کلاهبرداری می‌شود بلکه می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به روح و روان افراد وارد کند و آنان را از ادامه درمان ناامید سازد.

 

خدمات مرکز روانشناسی و مشاوره چیست؟

 

اگر به دنبال یافتن یک مرکز مشاوره شمال تهران هستید در ابتدا باید بدانید خدمات استاندارد در یک مرکز روانشناسی و مشاوره چیست؟

مرکز روانشناسی و مشاوره با حضور مشاوران و روانشناسان متخصص خود در زمینه‌های مختلف خدمات بسیاری را ارائه میدهد این خدمات برحسب نیاز مراجعه‌کنندگان متفاوت است. افراد میتوانند برای روانشناسی فردی، در زمینه درمان انواع اضطراب، افسردگی، وسواس فکری و عملی و ... یا برای زوج درمانی و مشاوره ازدواج و خانواده و یا حتی برای روانشناسی کودک و درمان اختلالات رفتاری کودکان به یک مرکز مشاوره آنلاین یا حضوری مراجعه کنند.

همچنین افراد میتوانند با مراجعه به یک کلینیک روانشناسی و مشاوره از خدمات تست‌های روان‌سنجی استفاده کنند. این تست‌ها علاوه بر اینکه مشاوران و روانشناسان را در ارائه راهکار بهتر یاری میکنند، باعث نوعی خودشناسی در فرد هم می‌شوند و فرد با اطلاع از نتایج این آزمون‌ها می-تواند به درک درستی از احساسات، عواطف و خلقیات خودش برسد.

یک مرکز مشاوره از تستهای معتبر و جهانی برای روان‌سنجی بهره می‌گیرد بنابراین نتایج این تستها کاملا قابل اعتماد و معتبر هستند و به طرز قابل توجهی شما را در فرایند شناخت یا درمان یاری میکنند.

متخصصان یک مرکز مشاوره آنلاین و یا حضوری برحسب نیاز افراد آنان را در مراحل مختلف شناسایی و تشخیص تا درمان همراهی کنند. اگر به دنبال یک مرکز مشاوره در شمال تهران هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعات در این زمینه بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟

 

اگر به دنبال یک مرکز مشاوره شمال تهران می‌‌گردید اولین سوالی که ممکن است برایتان پیش آید، این است که ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟ و چگونه می‌توان به یک مرکز روانشناسی و مشاوره اعتماد کرد؟

در انتخاب یک مرکز مشاوره خوب باید به نکات و معیار‌های مهمی توجه کرد. در ادامه به ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی و مشاوره خوب اشاره می‌کنیم:

 

داشتن مجوز رسمی از نظام روانشناسی

وجود متخصصان مجرب روان درمانگر در حوزه‌های مختلف

مراجعه راحت به کلینیک روانشناسی و مشاوره

مجهز بودن به مرکز مشاوره آنلاین

مشخص بودن سابقه مشاوران و روان درمانگران کلینیک مشاوره و امکان بررسی رزومه درمانگران

استفاده از تست‌های نوین روان سنجی

نوبت‌دهی آسان 

پیگیری جلسات درمان مراجعان از سمت کلینیک

 

انتخاب دقیق یک مرکز مشاوره شمال تهران یا هر جای دیگری به شما کمک می‌کند که مسیر روان درمانی و بازیابی سلامت روان را هرچه بهتر و با اطمینان بیشتری طی کنید.

کلینیک مشاوره و روان درمانی افق سلامت با دارا بودن کادر مجربی از انواع روان‌درمانگران در حوزه‌های مختلف سلامت روان، آماده ارائه خدمات به شماست. با مراجعه به سایت افق سلامت می‌توانید تمام اطلاعات درباره این مرکز مشاوره را بدست بیاورید و به شعبه مرکز مشاوره شمال تهران و یا شعبه مرکز مشاوره افق سلامت در غرب تهران مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از خدمات مرکز مشاوره آنلاین ما هم بهره بگیرید.

 

چه کسانی به خدمات مشاوره و روانشناسی نیاز دارند؟

 

یکی از سوالات مهمی که هر شخصی در هر مرحله‌ای از زندگی ممکن است با آن روبه‌رو شود، این است که آیا من نیاز به خدمات روانشناسی و مشاوره دارم؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بدانید مراجعه به مشاور و روانشناس لزوما به معنی داشتن یک بیماری روانی نیست و هرکسی با توجه به چالش‌هایی که در زندگی فردی و اجتماعی خود تجربه می‌کند یا نسبت به ارتقای روحی خودش حساس است، باید از خدمات یک مرکز روانشناسی و مشاوره بهره بگیرد.

همه افراد در هر سنی به مشاوره و روانشناسی و مراجعه به یک مرکز مشاوره در شمال تهران یا هر جای دیگری نیاز دارند. اما این احساس نیاز در برخی شرایط و موقعیت‌ها، بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد. مانند موارد زیر:

 

از دست دادن عزیزان و حس فقدان

گاهی برخی از افراد با از دست دادن یکی از عزیزانشان با حس فقدان عظیمی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند با آن مقابله کنند و رفته رفته خود را در انزوا می‌بینند. باید توجه کنید در چنین شرایطی حضور یک مشاور خوب برای عبور از این چالش الزامی‌ست. یک مشاور خوب به شما کمک می‌کند از مرحله سوگواری به سلامت عبور کنید و یاد بگیرید چگونه این درد روحی را تسکین دهید.

 

استرس

 از چالش‌های دیگری که افراد با آن مواجه می‌شوند و به تنهایی نمی‌توانند از آن عبور کنند، استرس و اضطرابی است که زندگی آنان را مختل می‌کند. ممکن است انسان‌ها در همه مراحل زندگی خود، حس استرس و اضطراب را تجربه کنند. مانند استرس‌های شغلی در زمان مصاحبه کاری یا حتی به شکل روزانه در محیط کاری، حضور یافتن در مکان‌های جدید و یا تجربه‌های نو و... . اما گاهی این استرس‌ها آنچنان زیاد می‌شوند که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌هند و فرد را وادار می‌کنند از بسیاری از موقعیت‌ها فاصله بگیرد. در این شرایط حتی ممکن است فرد دچار مشکلات بسیار جسمی شود. بنابراین بهترین راهکار برای حل این مشکل مراجعه به یک مشاور یا روانشناس است. این کار می‌تواند فرد را از این بحران رهایی بخشد و او را در حل این چالش یاری کند.

اگر به دنبال یک مرکز مشاوره شمال تهران هستید تا استرس و اضطراب خود را با کمک مشاوره آنلاین یا حضوری کم کنید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی مشاوره افق سلامت در دو شعبه فرمانیه و صادقیه با مشاوران متخصص در این زمینه، در ارتباط باشید.

 

ترک عادت‌های ناسالم

 گاهی در زندگی خود عادت یا رفتار ناسالمی دارید که احساس می¬کنید اصلاح آن کمک بزرگی به شما می‌کند. اما نمی‌توانید به‌تنهایی آن را ترک کنید. در این موقعیت، یک مشاور و روانشناس خوب به شما کمک می¬کند با انجام یک الگوی سالم و تمرین راهکار‌های مفید به راحتی سبک زندگی خود را اصلاح و از این چالش به خوبی عبور کنید.

 

اختلال‌های روانشناختی

 شناسایی و درمان اختلالات روانشناختی کار ساده‌ای نیست. هیچ فردی نمی‌تواند به‌تنهایی وجود مشکلات و اختلالات را در خودش شناسایی کند.  بنابراین صحبت با یک روانشناس می‌تواند افراد را در شناسایی این اختلالات یاری کند تا پس از آن مرحله درمان آغاز شود.

 

کودکان و نوجوانان

 کودکان و نوجوانان در سن حساسی هستند  و ممکن است بیش از دیگر گروه‌های سنی با مشکلات روانشناختی مواجه شوند. بنابراین اگر در زمان مناسب این چالش‌ها حل نشوند ممکن است کودک یا نوجوان آسیب جدی ببیند و تا مدت‌ها با آثار مخرب این اتفاق درگیر شوند. 

بنابراین یکی از وظایف اصلی والدین این است که در هنگام بروز چنین مشکلاتی از یک کلینیک مشاوره و روانشناسی بهره بگیرند تا مشکلات رفتاری و عاطفی فرزندانشان را به حداقل برسانند.

اگر شما هم احساس می‌کند کودک یا نوجوان شما به ارتباط با یک مشاوره نیاز دارد ، بهتر است به یک مرکز مشاوره شمال تهران مراجعه کنید. کلینیک مشاوره افق سلامت در شعبه فرمانیه با داشتن متخصصان با سابقه در این زمینه نیاز شما به یک مرکز مشاوره در شمال تهران را رفع خواهد کرد.

 

افسردگی

 افسردگی یکی از مشکلات زندگی مدرن امروز است که افراد بسیاری را درگیر کرده است. حس ناراحتی و بی‌علاقگی به اموری که درگذشته فرد را خوشحال می‌کرده است یکی از نشانه‌های افسردگی‌ست.

از دیگر نشانه‌های افسردگی می‌توان به بهم ریختن الگوی خواب‌، خستگی مفرط و اضطراب اشاره کرد.

گام ابتدایی برای رهایی از افسردگی مراجعه به یک مرکز مشاوره و روانشناسی خوب است. روانشناس مجرب با ارائه یک درمان خوب می‌تواند تاثیر به‌سزایی در درمان افسردگی داشته باشد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده اگر احساس می‌کنید در هر مرحله‌ای از زندگی دچار بحرانی هستید که به تنهایی قادر به حل آن نیستید به کمک یک مشاور نیاز دارید، هرچه زودتر به یک کلینیک مشاوره مراجعه کرده و برای بهبود حالتان تلاش کنید.

 

خدمات مشاوره برای کودکان

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم یکی از موارد مهم مراجعه به یک کلینیک مشاوره و کمک گرفتن از روانشناسان در مورد خدمات مشاوره تلفنی آنلاین  برای کودکان است زیرا غفلت در مورد بحران‌های روانی کودکان می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و آسیب‌های روانی جدی در بزرگسالی باشد.

مراجعه به یک مرکز مشاوره شمال تهران یا هر جای دیگری به شما کمک می‌کند که در این مسیر هر چه بهتر و اصولی‌تر پیش بروید.

 

مرکز مشاوره آنلاین چگونه خدمات‌رسانی‌کند؟

 

یکی از مواردی این روزها اهمیت بسیاری پیدا کرده است مراجعه به مرکز مشاوره آنلاین است . مشاوره آنلاین برای بسیاری از افراد که به دلایل مختلف مشکلات جسمی و حرکتی، مشغله کاری، دوری راه و.. امکان مراجعه حضوری به کلینیک مشاوره و روانشناسی را ندارند گزینه بسیار خوبی است.

در یک مرکز مشاوره آنلاین می‌توانید با رزرو نوبت قبلی و هماهنگی صحیح، زمان مشاوره خود را تنظیم کنید و حتی زمانی که در سفر هستید از خدمات مشاوره آنلاین بهره ببرید. اگر شما هم جزوه آن دسته از افرادی هستید که مشاوره آنلاین را ترجیح می‌دهید می‌توانید با مراجعه به سایت افق سلامت جهت تماس و رزرو وقت از مشاوران ما اقدام کنید. مشاوره آنلاین براساس انتخاب فرد و مشاور، به صورت تماس تصویری یا تلفنی انجام می‌گیرد.

مرکز مشاوره آنلاین انتخاب کنیم یا حضوری؟ 

 

انتخاب یک مرکز مشاوره آنلاین و یا حضوری تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد. گاهی افراد به دلایل مختلفی که قبلا هم اشاره کردیم با محدودیت‌هایی مواجه هستند که ترجیح می‌دهند از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنند. گرچه مشاوره حضوری به جهت ارتباط نزدیکی بیشتر مشاور و مراجعه‌کننده توصیه می‌شود، اما باید بدانید با انتخاب یک مرکز روانشناسی و مشاوره خوب به هیچ وجه از میزان کیفیت این جلسات کاسته نخواهد شد و شما می‌توانید با آسودگی خاطر شیوه‌ای را که برای شما مناسب‌تر است و با آن احساس راحتی بیشتری دارید انتخاب کنید.

کلینیک مشاوره افق سلامت با داشتن یک مرکز مشاوره شمال تهران و یک شعبه مرکز مشاوره در غرب تهران هم دسترسی بسیار مناسبی برای مشاوره حضوری دارد و هم به دلیل خدمات آنلاین مناسب، یک گزینه خوب برای مشاوره آنلاین است.

اگر شما هم به دنبال یک مرکز مشاوره شمال تهران هستید می‌توانید همین حالا جهت رزرو نوبت از سایت افق سلامت اقدام کنید.

بهترین مرکز مشاوره شمال تهران کجاست؟

با وجود مراکز مختلف مشاوره در تهران، یافتن یک مرکز مشاوره شمال تهران که تمامی موارد لازم برای دریافت مشاوره خوب را داشته باشد، کار دشواری است. اما با استفاده از معیارهایی که در ابتدای مقاله به شما گفتیم و با بررسی دقیق سوابق و تخصص‌های مورد نیاز خود می‌توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره شمال تهران افق سلامت در منطقه فرمانیه و یا مرکز مشاوره غرب تهران ما در منطقه صادقیه در ارتباط باشید و با انتخاب بهترین مشاور جلسات درمانی خود را آغاز کنید.

سخن آخر

در پایان این مقاله باید به شما یادآور شویم که در هر برهه از زندگی فهم به موقع چالش‌ها و رفع آن به وسیله راهکارهای مناسب می‌تواند در ارتقای کیفیت زندگی به شما کمک کند.

مراجعه به کلینیک روانشناسی و مشاوره به شما کمک می‌کند در حل تعارضات و بحران‌های زندگی به شکل مناسبی اقدام کنید. همکاران ما در کلینیک مشاوره افق سلامت در مرکز مشاوره شمال تهران در فرمانیه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در این مسیر شما را همراهی کنند.

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین