لزوم مراجعه به زوج درمان خوب در تهران

در این مقاله می‌خوانید:

 


 

در سال‌های اخیر با افزایش آمار طلاق و بروز اختلافات در زندگی زناشویی، زوج درمانی به یکی از نیازهای اساسی زوجین بدل شده است و لزوم مراجعه به زوج درمانگر بیش از پیش احساس می‌شود.
زوجین در هر مرحله‌ای از رابطه خود نیاز دارند علاوه بر رفع مشکلات خود به درک مناسبی از رابطه برسند و یا با یادآوری دلایل ازدواج و ارزشمندی طرف مقابل، به احیای رابطه خود بپردازند و پویایی یک رابطه زناشویی را بازیابی کنند.
اگر می خواهید درباره زوج درمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید یا به دنبال یک زوج درمان خوب در تهران هستید در ادامه این مقاله، در وبلاگ افق سلامت، با ما همراه باشید.

 

زوج درمانی چیست؟

پیش از هرچیز باید به این سوال پاسخ دهیم که زوج درمانی چیست و چه فوایدی دارد. زوج درمانی شاخه‌ای از درمان روان شناختی است که به حل مسائل و مشکلات زوجین نظر دارد. این شاخه از روان درمانی، پس از گفت‌وگو با زوج‌ها و شناسایی دغدغه آن‌ها با کمک اولویت‌بندی مشکلات و مسائل مورد نیاز برای گفت‌وگو به ارائه راهکارهای بالینی می‌پردازد. در این مسیر نیز با تمرین‌های عملی در جهت ارتقای زندگی زوجین می‌کوشد. زوج درمانی علاوه بر بهبود روابط بین دو نفر در تلاش است به هریک از طرفین آموزش دهد چگونه مشکلات خود را مطرح کنند و چگونه به شناخت مناسبی از طرف مقابل برسند.
باید بدانید در زوج درمانی ممکن است هر کدام از زوجین به تنهایی دچار هیچگونه مشکلی نباشند اما در رابطه با یکدیگر نتوانند به خوبی تعارضات را حل کنند و رابطه را طور سالم جلو ببرند.

 

زوج درمانگر کیست؟

زوج درمانگر در حقیقت درمانگر متخصصی تست که با داشتن تحصیلات و آموزش‌های تخصصی و انتخاب روش درمانی مناسب به حل مشکلات طرفین می‌پردازد. زوج درمانگر تلاش می‌کند با اطلاعاتی که از هر دو طرف دریافت می‌کند به شناسایی مشکلات بپردازد و پس از آن با ارائه راهکارهای مناسب برای درمان بکوشد.
زوج درمانگر با ارتباط گرفتن با افراد به شناختی از طرفین دست پیدا می‌کند که به وسیله آن می¬‌واند روش مناسبی برای حل اختلافات و مشکلات به هر طرف ارائه بدهد که این راه‌حل‌ها برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.
زوج درمان خوب در تهران یا هر شهر دیگری، با تمرکز بر یک مشکل اصلی برای حل آن اقدام می‌کند و راهکارهای عملی را با توجه به شخصیت هر فرد ارائه می‌دهد. این راهکارهای عملی می‌توانند تمرین‌هایی باشند که زوجین موظف هستند در طول دوره درمان آن¬ها را انجام داده و به زوج درمانگر خود گزارش دهند.
مهم‌ترین و اولین گام برای زوج درمانی انتخاب یک زوج درمان خوب در تهران است زیرا یک زوج درمانگر غیرمتخصص نه تنها از مشکلات یک رابطه نمی‌کاهد بلکه ممکن است بر آن بیفزاید.به همین دلیل برای انتخاب یک زوج درمان خوب در تهران می‌توانید به سوابق کاری و تحصیلی هر درمانگر تکیه کنید. بررسی رزومه کاری درمانگران بخشی از تخصص و مهارت این افراد را به شما نشان می‌دهد. برای آشنایی با زوج درمانگران کلینیک افق سلامت، می‌توانید به سایت افق سلامت مراجعه کنید.

 


چرا زوج درمانی اهمیت دارد؟

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در زندگی زناشویی با آن مواجه هستند این است که اغلب نمی‌دانند مشکل از کجاست و خود را در یافتن مشکل اصلی اختلافات ناتوان می‌بینند. گاهی اوقات زوجین از مشکل میان خود آگاهی دارند اما توانایی برقراری یک گفت‌وگوی موثر را ندارند و عمدتا بحث و صحبت میان یک زوج به جای اینکه نتیجه‌بخش و موثر باشد مخرب و آسیب‌زاست.
زوج درمانی از این جهت حائز اهمیت است که زوج با مراجعه به کلینیک زوج درمانی و با انتخاب بهترین زوج درمانگر می‌توانند با تمرکز بر مشکل خود، در پی یافتن راه‌حل مناسب برای بهبود روابط خود باشند.
مهم نیست شما در چه مرحله‌ای از آشنایی، ازدواج یا پس از ازدواج باشید؛ زوج درمان خوب در تهران به شما کمک می‌کند به شناخت مناسبی از شخصیت فرد مقابل خود دست پیدا کنید و با درک بهتر او در حل مشکلات خود بکوشید.
یکی از نکات مهم در زوج درمانی این است که بهبود روابط زوجین به حل بسیاری از مشکلات فرزندان نیز کمک می‌کند. زیرا فرزندانی که در خانواده‌هایی با سطح بالایی از اختلافات زندگی می‌کنند، با مشکلات و آسیب‌های جدی مواجه می‌شوند. بنابراین زوج درمانی نه تنها به به حفظ و ترمیم رابطه¬ میان زوج‌ها کمک می‌کند، بلکه فرزندان و نهاد خانواده را از آسیب‌های روانی جدی مصون می‌دارد.
برای انتخاب یک زوج درمان خوب در تهران و یا سایر شهرها در ادامه ابتدا باید از لزوم زوج درمانی به خوبی آگاه باشید و د رادامه به بهترین مراکز مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید.

 


فواید زوج درمانی

زوج درمانی گامی موثر برای ارتقای کیفیت زندگی زوجین است. زیرا در گام اول به زوج‌ها می‌آموزد چطور احساسات و نیازهای خود اعم از نیازهای جسمی و جنسی، نیازهای عاطفی، نیاز به ابراز علاقه و سایر دغدغههای خود را به طرز صحیح بیان کنند. مراجعه به یک زوج درمان خوب در تهران به زوج‌ها کمک می‌کند از ابراز نیازها و مشکلات خود نهراسند و در گام بعدی به درک و شناخت مناسبی از طرف مقابل خود برسند. این کار درنهایت به زوج‌ها کمک می‌کند تا به شکل مناسبی با یکدیگر به گفت‌وگوی سازنده برسند. 
گاهی اوقات زوجین درباره مشکلات خود ساعت‌های طولانی نیز گفت‌وگو میکنند. اما این گفت‌وگوها غالبا بی‌حاصل هستند و در بسیاری از موارد، حتی بر بار مشکلات و اختلافات می افزایند. بنابراین استفاده از خدمات زوج درمانی و کمک گرفتن از یک زوج درمان خوب در تهران به افراد یاد می‌دهد چگونه به یک ارتباط سالم و مفید با یکدیگر برسند تا بدون دغدغه بتوانند در هر زمانی برای حل مشکلات، با هم تعامل کنند.
زوج درمانی با ارائه راهکار عملی مناسب به زوج کمک می‌کند با انجام تمرین‌های عملی مناسب درصدد بهبود رابطه خود باشند و در درازمدت با کمک این تمرین‌ها به درک مشترکی از هم برسند.

 

چه کسانی به زوج درمانی نیاز دارند؟


زندگی مشترک و چالش های آن همواره نیازمند یادگیری مهارت‌هایی است که به‌وسیله آن می‌توان تعارضات را به حداقل رساند و یا آن‌ها را به خوبی مدیریت کرد.
شاید تا به اینجا این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که چه کسانی به زوج درمانی و مراجعه به کلینیک‌های زوج درمانی نیاز دارند؟

در ادامه چند مورد از این موقعیت‌ها را بیان می‌کنیم:

عدم توانایی در ابراز کردن مشکلات

گاهی افراد در یک رابطه از ابراز نیازها و مشکلات خود ناتوان هستند و یا چون از واکنش فرد مقابل هراس دارند از صحبت درباره آن خودداری می‌کنند. این اتفاق، خود باعث بروز سوءتفاهم و مشکلات بسیاری می‌شود. مراجعه به زوج درمان خوب در تهران یا شهرهای دیگر به زوجین کمک می‌کند بدون هراس از برخورد ناخوشایند، درباره نیازهای خود حرف بزنند و برای حل آن مشکلات اقدام کنند.

 

عدم اعتماد 

یکی از پایه‌های هر ازدواج موفقی اعتماد داشتن طرفین به هم در یک رابطه است. اگر احساس می‌کنید هنوز این حس بین شما و همسرتان وجود ندارد و یا براثر حوادثی این اعتماد بین شما از بین رفته است، ضروریست با مراجعه به زوج درمان خوب در تهران این اعتماد را بازیابی و رابطه خود را ترمیم کنید.


احساس از دست دادن علاقه و حس کسالت در رابطه

گاهی برخی از زوجین پس از گذشت چندسال احساس می‌کنند شوق و علاقه‌ای که در ابتدای رابطه احساس می‌کردند دیگر وجود ندارد و به نوعی از کسالت و روزمرگی در رابطه دچار شده‌اند. در این مرحله فکر می‌کنند ازدواجشان به بن‌بست رسیده و راهی جز جدایی و یا تحمل این رنج نیست! در صورتی‌که این احساسات ناشی از عدم توانایی برای برقراری ارتباط موثر با همسر است.
 اگر شما هم در رابطه خود چنین احساسی پیدا کرده‌اید باید بدانید می‌توانید با  مراجعه به یک زوج درمان خوب در تهران یا سایر شهرها  این احساس را از بین ببرید و با ریشه‌یابی و حل آن به حس رضایت از رابطه باز گردید.

 

مشکل در رابطه جنسی

یکی از مسائل مهمی که می‌تواند احساس ناخوشایندی در ازدواج و رابطه مشترک به وجود بیاورد مشکلات یک زوج در رابطه جنسی‌ست. این مشکلات عموما به دلیل عدم آموزش و یا حتی آموزش غلط رخ می‌دهند. بنابراین به این صورت انتظارات فرد از یک رابطه سالم مخدوش می‌شود و یا به دلیل اینکه فرد نمی‌تواند به شکل سازنده در این مورد با همسرش گفت‌وگو کند، احساس نوعی شکست و سرخوردگی پیدا می‌کند. درصورتی‌که مراجعه به یک زوج درمان خوب در تهران راهکارهای مناسبی را پیش‌روی زوجین قرار می‌دهد که حل تعارضات این چالش چالش را به دنبال خواهد داشت. فراموش نکنید، حل این تعارضات به این موضوع بستگی دارد که در فرآیند زوج درمانی چقدر به نکات زوج درمانگر خود توجه می‌کنید و یا چقدر با او صادق هستید.

 

از سر گذراندن یک بحران 

در هر رابطه ای بروز حوادث تلخ و بحران‌هایی مانند از دست دادن عزیزان، تصادف، بیماری، ورشکستگی و.. می‌تواند یک رابطه را به چالش بکشد و به افراد آسیب‌های جدی وارد کند. عموما زوج‌ها با هم درگیر این حوادث می‌شوند. اگر شما هم در زندگی خود بحرانی را تجربه کرده‌اید که شما یا همسرتان نتوانستید به خوبی از آن عبور کنید، باید بدانید مراجعه به مشاوره زوج درمانی به شما کمک می‌کند. راهنمایی‌های زوج درمان خوب در تهران و به‌کارگیری توصیه‌های او، کمک می‌کند که با حس همدردی و درک درست موقعیت موجود، از روزهای سخت عبور و رابطه خود را دوباره احیا کنید.

 

زوج درمانی آنلاین بهتر است یا حضوری؟

با افزایش مشکلات و دغدغه‌های زوجین تعداد زیادی از زوجها درباره تفاوت مشاوره زوج درمانی آنلاین و حضوری تردید دارند و یا برای انتخاب زوج درمان خوب در تهران دچار مشکل هستند. باید گفت هردو نوع مشاوره زوج درمانی که توسط کلینیک‌های مشاوره زوج درمانی ارائه می‌شوند، می‌توانند برحسب شرایط زوجین مناسب باشند. گاهی زوجین به علت دوری از کلینیک زوج درمانی، شرایط جسمی سخت و بیماری و یا شرایط شغلی و ... نمی‌توانند از مشاوره زوج درمانی آنلاین بهره بگیرند. 
برخی افراد نیز برای ارتباط بهتر با درمانگر خود زوج درمانی حضوری را ترجیح می‌دهند.باید گفت در هر دو صورت، یک درمانگر متخصص می‌تواند کمک به‌سزایی در بهبود روابط داشته باشد.
باید توجه کنید که حضور و ارتباط هردو زوج در مشاوره مشاوره زوج درمانی بسیار مهم است. پس برای حاصل شدن نتیجه موثر، بهتر است هر دو نفر با درمانگر در ارتباط باشند و راه‌حل‌هایی را که در مشاوره زوج درمانی به آن‌ها ارائه می‌شود به‌خوبی پیگیری و تمرین کنند.

 


هزینه زوج درمانی در تهران

بسیاری از افراد پس از انتخاب یک زوج درمان خوب در تهران با این سوال مواجه هستند که هزینه زوج درمانی چقدر خواهد بود؟ 
هزینه زوج درمانی در تهران با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز یک زوج و تخصص درمانگر متغیر است و با توجه به شرایط و تشخیص تعداد جلسات موردنیاز تعیین می‌شود. 
اما، باید توجه داشت جلسات زوج درمانی یکی از نیازهای ضروری زوجین برای ارتقای سطح تعامل و حل مشکلات است و صرف هزینه برای آن نه‌تنها بیهوده نیست بلکه در دراز مدت با اصلاح سبک گفت‌وگو و ایجاد تعامل مناسب، حتی بسیاری از زوجین را از طلاق و شکست‌های جبران‌ناپذیر بعدی در امان می‌دارد. مراجعه به زوج درمان خوب در تهران به افرادی که تصور می‌کنند دیگر راهی برای بهبود روابط خود ندارند، این نوید را می‌دهد که می‌توانند در هر زمانی برای بهبود رابطه خود بکوشند.

 

بهترین کلینیک زوج درمانی کجاست؟

برای انتخاب کلینیک زوج درمانی مناسب در تهران می‌توانید با سرچ در فضای مجازی و بررسی سوابق درمانگران، درمانگر مناسبی را انتخاب کنید. توجه کنید که سوابق مرکز مورد نظر و تخصص زوج درمانگر اهمیت بسیاری دارد. زیرا انتخاب زوج درمان خوب در تهران می‌تواند مسیر درمان را برای شما هموارتر کند.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت با ارائه خدمات حضوری، آنلاین و تلفنی در دو شعبه فعال در فرمانیه و صادقیه با زوج درمانگران متخصص آماده ارائه خدمات به شماست. می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی کلینیک افق سلامت با بررسی سوابق کلینیک و تخصص و تحصیلات درمانگر از خدمات زوج درمانی بهره‌مند شوید.
کلینیک تخصصی افق سلامت خدمات روان خود را در زمینه‌های زیر ارائه می‌دهد:

  • زوج درمانی
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره و روان درمانی فردی
  • روانکاوی
  • روانپزشکی

و ... 

 


نکات مهم درباره زوج درمانی 

  • یکی از نکات مهم برای مراجعه به زوج درمان خوب در تهران حضور و مشارکت زوجین در جلسات مشاوره است. زیرا یک رابطه دوطرفه تنها با پذیرش از سوی هردو طرف به نتیجه مطلوب می‌رسد و ضروری است هر دو نفر در جلسات حضور پیدا کنند .
  • نکته مهم دیگری که زوجین باید به آن توجه داشته باشند این است که راه حل‌ها و تمرین‌هایی را که درمانگر به آن¬ها توصیه می‌کند، به‌خوبی دنبال کرده و در روابط خود به کاربگیرند. این کار به نتیجه‌بخشی سریع‌تر و موثرتر این افراد کمک خواهد کرد.
  • جلسات درمانی باید به شکل کامل برگزار شوند. بنابراین تلاش کنید یک روند منظم و بدون وقفه را برای درمان پیش بگیرید. عدم ارتباط مداوم و مستمر با درمانگر و ایجاد وقفه درجلسات می‌تواند زوج را به نقطه اول بازگرداند و مشکلات میان آن‌ها را قوت ببخشد.

 

سخن آخر

اختلافات و مشکلات در زندگی همه زوجین اتفاق می‌افتد. درواقع یک رابطه بدون هیچ اختلافی، لزوما رابطه سالمی نیست! چه آن‌هایی که به تازگی رابطه خود را آغاز کرده‌اند و چه زوج‌هایی که سال‌ها از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد، ممکن است با اختلافاتی مواجه شوند.
 بنابراین نیاز به زوج درمانی و کمک گرفتن از یک زوج درمان خوب در تهران که تخصص کافی دارد، می‌تواند به بهبود رابطه شما کمک کند.
 اما به یاد داشته باشید تا زمانی‌که مشکلات به حد بحرانی نرسیده‌اند، باید درصدد حل آن‌ها باشید تا از آسیب‌های بیشتر در رابطه جلوگیری کنید.
به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری از آسیب‌های روانی و عاطفی از درمان آن آسان‌تر است. پس بهتر است به کمک یک زوج درمان خوب در تهران برای بهبود زندگی زناشویی خود اقدام کنید.
 زوج درمانگران متخصص ما در مرکز روانشناسی افق سلامت، شما را در این مسیر یاری خواهند کرد تا با اطمینان خاطر برای بهبود روابط خود اقدام کنید.

 

لینک کوتاه:

zood.link/wfav4

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات زوج درمانی