روانشناس آنلاین در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

 

در این مقاله می‌خوانید:

 

 

 

خدمات روانشناسی و مشاوره یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین خدماتی است که هر فردی در طول زندگی به آن نیاز دارد. اگر نگاهی به خدمات روانی درمانی در کشورهای توسعه‌یافته بیندازید، خواهید دید که استفاده عمومی از روان درمانی و مشاوره در طول زندگی روزمره بسیار رایج است. درواقع افراد به این اصل مهم پی برده‌اند که هر کسی در جریان زندگی به استفاده از این خدمات نیاز دارد.

در دهه‌های اخیر، اگرچه این نگاه به خدمات روان درمانی و مشاوره اصلاح شده و افراد بسیاری در سنین و جایگاه‌های گوناگون به آن روی آورده‌اند، اما همچنان دارای خلاء‌های جدی است.

در این میان استفاده از خدمات مشاوره هم به صورت حضوری و هم آنلاین پرطرفدار است. به همین دلیل عده زیادی را می‌بینیم که به دنبال بهترین روانشناسی آنلاین در تهران می‌گردند تا روند درمان خود را از هر جایی که هستند پیش بگیرند.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم درباره مشاوره آنلاین و بهترین روانشناس آنلاین در تهران صحبت کنیم.

اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید و اطلاعات خود را در این باره کامل کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

روان درمانی چیست؟

 

پیش از آنکه درباره روانشناس آنلاین در تهران و چگونگی یافتن او صحبت کنیم، بهتر است روان درمانی را بشناسیم. روان درمانی، همانطور که از نامش پیداست، روشی برای بهبود و ارتقای سلامت روان است. 

در یک تعریف ساده باید گفت به مجموعه فعالتی‌هایی که درمانگران حوزه روان برای ارتقای سلامت روح و روان افراد به کار می‌برند، روان درمانی، گفته می‌شود.

هر روانشناس و یا درمانگر، از روش‌های خاصی برای روان درمانی استفاده می‌کند که با توجه به میزان تخصص، تشخیص او و شرایط درمانجو و مراجع مشخص می‌شود.

 

تفاوت مشاوره آنلاین و حضوری چیست؟

 

در سال‌های اخیر، خصوصا با توجه به رشد اینترنت، وسایل ارتباط جمعی و ... ارتباطات آنلاین رونق فراوانی گرفتند. آنلاین شدن بسیاری از ارتباطات، موجب شده تا کارها در زمان کوتاه‌تر، با زحمت کمتر و از نقاط دور انجام شوند.

شاید اگر تا چند سال پیش کسی درباره مشاوره و روان درمانی آنلاین می‌شنید، تعجب می‌کرد. اما امروزه روانشناس آنلاین به صورت غیر حضوری خدمات درمانی خودش را به افراد ارائه می‌دهد.

درواقع تنها تفاوتی که میان مشاوره و روانشناسی حضوری با روانشناسی آنلاین وجود دارد، در نوع حضور و ارتباط درمانگر و مراجع با یکدیگر است.

در مشاوره حضوری، همانطور که از نامش پیداست، مشاوره به صورت حضوری، در مطب یا کلینیک درمانی انجام می‌شود. اما در مشاوره غیر حضوری، روانشناس آنلاین در تهران یا هر شهر دیگری، خدمات خود را از طریق ارتباط آنلاین ارائه می‌دهد.

 

آیا روانشناسی آنلاین مفید است؟

 

بسیاری از افراد درباره مفید و یا موثر بودن خدماتی که روانشناس آنلاین در تهران ارائه می‌کند، دچار تردید می‌شوند. درباره این موضوع باید گفت که مشاوره آنلاین و حضوری از نظر کیفیت، مدت زمان مشاوره، هزینه، تخصص و تعهد درمانگر و ... هیچ تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد.

افراد زیادی وجود دارند که از راه دور، مانند شهر یا کشور دیگری، با یک روانشناس آنلاین در تهران ارتباط می‌گیرند و روند درمان خود را به این شکل ادامه می‌دهند. بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که روانشناسی آنلاین مفید نیست و یا به‌ انداره روانشناسی حضوری تاثیر ندارد!

تاثیر و فایده این نوع خدمات مشاوره را می‌توان از روی تعداد روزافزون داوطلبان و مخاطبان آن دریافت کرد.

 

روانشناس آنلاین در تهران برای چه کسانی مناسب است؟

 

شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که روانشناس آنلاین در تهران برای چه افرادی مناسب‌تر است. در پاسخ باید گفت همه افراد با شرایط، موقعیت، سن و جایگاه‌های متفاوت، می‌توانند از خدمات روان درمانی یک روانشناس آنلاین در تهران استفاده کنند. اما می‌توان گفت این شیوه مشاوره به صورت غیرحضوری، برای برخی از افراد مانند افراد زیر کارآمدتر است:

 

1. افرادی که در مکان دوری زندگی می‌کنند

 

کسانی که در مکان‌های دور، مانند شهر بیا کشور دیگر زندگی می‌کنند و امکان دسترسی یا مراجعه حضوری به درمانگر ندارند، بهتر است از یک روانشناس آنلاین در تهران یا هر شهر دیگری کمک بگیرند.

این ویژگی خصوصا برای افراد مهاجر در خارج از کشور که به دنبال یک تراپیست حرفه‌ای که زبان مادری آن‌ها بفهمد، بسیار مناسب است. بنابراین اگر در جایی زندگی می‌کنید که به هر دلیلی دسترسی شما به درمانگر مناسب اندک است، بهتر است از خدمات روان درمانی و مشاوره غیرحضوری استفاده کنید.

 

2. افرادی که محدودیت جسمی و حرکتی دارند

 

کمک گرفتن و شروع درمان با روانشناس آنلاین در تهران یا شهرهای دیگر برای کسانی که محدودیت‌های جسمی و حرکتی دارند بسیار مناسب است. این کار به شما کمک می‌کند که در هر شرایط و موقعیتی، درمان خود را ادامه دهید و آن را به تعویق نیندازید.

 

3. افرادی که به بیماری مبتلا هستند

 

خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتد که یک فرد به دلیل بیماری خاصی که دارد، امکان مراجعه حضوری به روانشناس و مشاور را پیدا نمی‌کند. این اتفاق می‌تواند روند درمان را دچار اختلال کند. بنابراین در این شرایط، انتخاب روانشناس آنلاین در تهران کار عاقلانه و یک انتخاب هوشمندانه به نظر می‌رسد.

 

4. کسانی که دچار اضطراب شدید می‌شوند

 

افراد زیادی وجود دارند که با قرار گرفتن در مقابل درمانگر به شدت دچار اضطراب می‌شوند. تا جایی‌که روند جلسات مختل شده و ادامه درمان با مشکل روبه‌رو می‌شود. در این صورت، بهترین کار انتخاب روش مشاوره آنلاین و غیر حضوری است.

این مورد بیشتر درباره کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد.

 

مزایای انتخاب روانشناس آنلاین

 

انتخاب روانشناس آنلاین در تهران مزایایی دارد که اگر از آن‌ها مطلع باشید می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان خاطر این شیوه را انتخاب کنید. ازجمله مهم‌ترین مزایای انتخاب روانشناس آنلاین در تهران یا هر جای دیگری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد
  • صرفه‌جویی در زمان به دلیل عدم رفت‌وآمد به کلینیک یا مطب
  • انجام مشاوره در هر زمان و مکانی که در آن هستید یا در آنجا آرامش دارید
  • استفاده از خدمات تخصصی یکسان با مشاوره و روان درمانی حضوری
  • جلوگیری از ایجاد خلل و توقف در درمان به دلیل بیماری، محدودیت و ... 

 

بهترین روانشناس آنلاین کجاست؟

 

رقابت برای انتخاب روانشناس آنلاین در تهران بسیار زیاد است و هر فردی تلاش می‌کند بهترین درمانگر را برای رفع مشکلات خودش انتخاب کند. در این میان چند فاکتور مهم برای افراد در انتخاب درمانگر اهمیت دارد. این فاکتورها عبارتند از:

 

  1. تخصص
  2. تجربه
  3. مهارت
  4. تحصیلات مرتبط
  5. تعهد
  6. اعتبار

 

کسانی که به دنبال یک روانشناس حاذق و متخصص می‌گردند، ترجیح می‌دهند فردی را انتخاب کنند که دارای این ویژگی‌ها باشد. برای انتخاب بهترین روانشناس آنلاین در تهران بهتر از از طریق جست‌وجوی اینترنتی یا پرسش از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در این مسیر توجه داشته باشید فقط درمانگران یا کلینیک‌های روان درمانی را انتخاب کنید نام و نشان معتبری دارند و امکان بررسی رزومه کاری و تحصیلی آن‌ها وجود دارد.

جست‌وجو در سایت مراکز روان درمانی یا کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره هم این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که بخش نظر مراجعان را بررسی کنید. این بخش اطلاعات بسیار خوبی را درباره نحوه کار، نظم کلینیک و تخصص درمانگران آن در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

کلینیک مشاوره و روان درمانی افق سلامت با دارا بودن بهترین کادر از درمانگران مجرب، آماده ارائه خدمات به شماست.

برای انتخاب مشاور حضوری یا روانشناس آنلاین در تهران می‌توانید به مرکز روانشناسی افق سلامت مراجعه کرده و خدمات مورد نیازتان را انتخاب کنید. برای این کار کافیست وارد سایت رسمی افق سلامت شوید و از بخش دپارتمان‌ها، درمانگران مرکز و روزمه کاری و تحصیلی آن‌ها را انتخاب کنید.

کلینیک روانشناسی افق سلامت در زمینه‌های گوناگون مانند مشاوره و روان درمانی فردی، مشاوره خانواده، مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره زوج درمانی، روانشناسی پیش از ازدواج، گفتار درمانی، روانکاوی و روان درمانی تحلیلی، روانپزشکی و ... خدمات خود را ارائه می‌دهد.

 

رزرو وقت از کلینیک افق سلامت

 

پس از بررسی دقیق درمانگران مرکز و مشخص کردن خدمات مورد نیاز خود، نیاز به رزرو وقت مشاوره دارید. بهتر است پیش از رزرو زمان مشاوره غیرحضوری با روانشناس آنلاین در تهران ابتدا شرایط و ضوابط، نوع برقراری ارتباط و ... را بپرسید. برای رزرو وقت مشاوره و روانشناسی از کلینیک روان درمانی افق سلامت می‌توانید با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان، وقت مشاوره خودتان را رزرو کنید.

 

02144025086

02126159483

09197382183

 

سخن آخر

 

انتخاب یک روانشناس آنلاین در تهران یکی از بهترین راهکارهایی است که برای انتخاب مشاور و درمانگر انجام می‌دهید. مشاوره غیرحضوری و بهره‌مندی از خدمات روانشناس آنلاین تهران به شما کمک می‌کند که از هر نقطه جهان برای بهبود و ارتقای سلامت روان خود تلاش کنید.

فراموش نکنید که در مسیر درمان، چه به‌صورت آنلاین باشد و چه حضوری، باید صبور باشید. ادامه دادن جلسات مشاوره به صورت منظم و پیگیرانه، شما را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

درمانگران ما در کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت، از ابتدا تا انتهای این مسیر را همراه با شما هستند.

 

لینک کوتاه:

zood.link/gxvrj

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره فردی و روان درمانی