بهترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه کجاست؟

خانواده اصلی‌ترین نهادی است که هر فرد از بدو تولد خود در آن قرار می‌گیرد. این نهاد کانون رشد و پرورش، تکامل، التیام دردها و همدلی است. در واقع اعضای یک خانواده از جنبه‌های گوناگونی به یکدیگر وابسته هستند و هر فرد اولین قدم‌های رشد و تکامل، ارتباط، یادگیری و آموزش را در خانواده برمی‌دارد.

  وجود هر مشکلی در خانواده به بروز آن مشکل در تک تک اعضای خانواده منجر می‌شود. از این رو مشاوره خانواده جایگاه بسیار ویژه‌ای در روان درمانی دارد که با  هدف حفظ سلامت و پایداری خانواده و همبستگی میان اعضای آن فعالیت می‌کند.
در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با مشاوره خانواده و مزایای استفاده از آن و یافتن بهترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید و تخصصی‌ترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه را بشناسید، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید:

 

مشاوره خانواده چیست؟

قبل از صحبت درباره بهترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه بهتر است مشاوره خانواده را بشناسیم و تعریف دقیق آن را بدانیم. مشاوره خانواده در واقع یکی از اشکال و انواع روان درمانی است که تلاش می‌کند با تنظیم روابط میان اعضای خانواده، این نهاد را  حفظ کند و اختلافات و تضادهای آن را به حداقل برساند.
اعضای یک خانواده درست شبیه به چرخ‌دنده‌های یک ساعت هستند و علاوه بر آنکه در قالب یک کل واحد فعالیت می‌کنند و برای هدفی مشترکی در کنار هم قرار دارند، کار و وظیفه مخصوص به خودشان را هم دارند.


تصور کنید که برای کوچک‌ترین چرخ‌دنده یک ساعت مشکلی رخ دهد. چه تاثیری در کارکرد کلی ساعت می‌گذارد؟ با این مثال می‌توانید متوجه شوید که کوچک‌ترین مشکل برای یکی از اعضای خانواده، به کل خانواده آسیب می‌رساند.
بنابراین مشاوره خانواده به کمک خانواده‌ها آمده تا میزان اختلافات و مشکلات را در آن به حداقل برساند. مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا هر جای دیگر می‌تواند به حفظ و پایداری خانواده کمک کند.

 

مزایای مشاوره خانواده

بسیاری از افراد همچنان به لزوم مراجعه به مشاور خانواده و استفاده از خدمات مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا مراکز دیگر پی نبرده‌اند و از مزایای این کار با خبر نیستند. در حالیکه اگر با مزایای مشاوره خانواده آشنا شوند، آن را به عنوان یکی از اولویت‌های زندگی خانوادگی خود در نظر می‌گیرند.
از مهم‌ترین مزایای مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا هر جای دیگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حفظ و توسعه سلامت روان خانواده

اختلاف سلیقه، نظر یا نگاه در هر خانواده‌ای و میان اعضای آن همیشه وجود دارد و وجود آن‌ بسیار طبیعی است. اما گاهی این اختلافات به شکل شدید و حل نشده خودشان را نشان می‌دهند و امکان دارد تا مدت‌ها همراه با اعضای خانواده باقی بمانند. این مشکلات روی هم انباشته می‌شوند و می‌توانند مشکلات بسیار جدی را برای اعضا به وجود آورند.


مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا به طور کلی رجوع به مراکز مشاوره کمک می‌کند که سلامت روان خانواده حفظ شده و توسعه یابد. دکتر مشاوره خانواده با استفاده از دانش و تخصص خود، می‌تواند تعارضات میان اعضا را شناسایی کند و با ریشه‌یابی علت آن، تا حد زیادی آن را کاهش دهد. 

 

تقویت ارتباط و انسجام اعضا

آنچه در روابط میان اعضای خانواده اهمیت زیادی دارد، کیفیت ارتباط و انسجام میان والدین و فرزندان است. به زبان ساده هر چه ارتباط میان اعضا تقویت شود، میزان درک و همدلی نیز بالاتر می‌رود. 
مشاور خانواده به خوبی می‌تواند این ارتباط را تقویت کرده و با کمک راهکارهای عملی، انسجام رفتاری میان اعضا را بیشتر کند. 

 

گسترش درک و همدلی

از دیگر مزایای مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا هر جای دیگری، می‌توان به گسترش درک و همدلی میان اعضا اشاره کرد. درک یکدیگر و همدلی، اولین قدم برای تصحیح اختلافات خانوادگی است. زمانی که اعضا توانایی درک و همدلی خود را نسبت به هم تقویت کنند و ظرفیت خود را در این زمینه بالا ببرند، می‌توانند تعارض و اختلافات را به روشی بهتر و موثرتر حل کنند.
مشاور خانواده به کمک دانش تخصصی خود و با ارائه رهکارهای عملی می‌تواند خانواده را به این هدف برساند.

 

اصلاح الگوهای خانوادگی

در بسیاری از موارد، آنچه اختلاف و تعارضات خانوادگی را افزایش می‌دهد، الگوهای خانوادگی هستند که به غلط و به صورت ناقص در خانواده شکل‌ گرفته‌اند. با اصلاح این الگوها و تغییر الگوهای غلط، می‌توان تا حد بسیار زیادی اختلافات را کاهش داد.

 

چه کسانی به مشاوره خانواده نیاز دارند؟

اگر به کشورهای پیشرفته نگاه کنید، می‌بینید که دریافت خدمات مشاوره و روان درمانی فردی، خانوادگی و ... یکی از اولویت‌های زندگی روزانه آن‌هاست. بنابراین باید گفت که دریافت مشاوره و خدمات مشاوره‌ای برای بالا بردن کیفیت زندگی، اصلاح الگوهای غلط و رفع تعارضات و رسیدن به سلامت روان، اهمیت بسیاری دارد. 
پس می‌توان گفت که همه افراد در هر جایگاه و موقعیتی به دریافت خدمات مشاوره‌ای نیازمندند. اما گاهی در زندگی شرایطی به وجود می‌آید که لزوم مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه و دیگر مراکز بسیار زیاد احساس می‌شود. این شرایط را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:


_ اختلاف والدین، دعوا و کشمکش، متارکه یا طلاق.


_ اعتیاد یکی از والدین یا فرزندان.


_ افسردگی یکی از اعضای خانواده.


_ وجود اختلاف میان فرزندان.


_ اضافه شدن اعضای جدید به خانواده (به دنیا آمدن فرزند جدید، فرزندخواندگی، اضافه شدن پدربزرگ یا مادربزرگ به خانواده، ازدواج مجدد پدر یا مادر و ...).


_ مشکلات و مسائل مالی و اختلافاتی که بر سر پول به وجود می‌آید.

 

هزینه مشاوره خانواد چقدر است؟

بسیاری از افراد برای مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه و دیگر مراکز، مسئله هزینه مشاوره خانواده را مطرح می‌کنند. هزینه مشاوره خانواده با توجه به معیارهای مختلفی مانند تعداد جلسات مشاوره، مدت زمان مشاوره، عمق و نوع مشکلات خانواده و ... تعیین می‌شود. بنابراین اعلام یک مبلغ مشخص برای تعیین هزینه قطعی مشاوره خانواده کار درستی نیست.

 

مشاوره خانواده آنلاین یا حضوری؟

افرادی هستند که برای انتخاب مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا هر جای دیگری، درباره آنلاین یا حضوری بودن آن دچار تردید می‌شوند. در پاسخ به این سوال که مشاوره خانواده آنلاین بهتر است یا مشاوره خانواده حضوری، باید گفت که هیچ تفاوتی با هم ندارند. چراکه کیفیت مشاوره، مدت زمات مشاوره، تخصص مشاور و هزینه آن در مشاوره خانواده حضوری و آنلاین کاملا یکسان است. بنابراین دقیقا همان خدمات و تخصصی را که در مشاوره حضوری دریافت می‌کنید، در مشاوره خانواده آنلاین نیز دریافت می‌کنید.
در برخی موارد و شرایط خاص نیز مشاوره خانواده آنلاین یا مشاوره خانواده تلفنی راه بهتری برای دریافت مشاوره خانواده است. شرایطی مثل:

 

_ دوری از مرکز مشاوره خانواده و کلینیک‌های درمانی.


_ بیماری یا مشکلات جسمی حرکتی اعضا و دشواری جابه‌جایی.


_ ایجاد استرس و اضطراب بالا از قرار گرفتن در محیط مرکز مشاوره به شکلی که روند مشاوره را با مشکل مواجه کند.

 

مشاور خانواده رایگان؛ خوب یا بد؟

در بسیاری از اوقات در میان سرچ و جست‌وجو برای یافتن آدرس مشاور خانواده به تبلیغاتی با مضمون مشاوره رایگان خانواده برخورد می‌کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا یک درمانگر حاذق که پس از سال‌ها تلاش و مطالعه باید خدمات خود را به صورت رایگان به دیگران ارائه دهد؟
بنابراین اگر با تبلیغاتی با این مضمون برخورد کردید، بدانید که یا درمانگر از مهارت کافی برخوردار نیست و یا این کار با هدف دریافت هزینه‌های بیشتر در آینده از شما انجام می‌گیرد. حواستان باشد که در این مسیر فریب تبلیغاتی مانند مشاوره خانواده رایگان یا مشاوره رایگان عشقی و از این دست تبلیغات را نخورید.   

 

بهترین مرکز مشاوره در فرمانیه 

برای یافتن بهترین مراکز و کلینیک‌های مشاوره می‌توانید از روش جست‌وجوی اینترنتی بهره بگیرید و با سرچ عباراتی مانند مرکز مشاوره خانواده یا بهترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه و صادقیه یا ونک، به نتایج خوبی در این زمینه برسید.
خواندن نظر کاربرانی که پیش‌تر از خدمات مراکز استفاده کرده‌اند نیز می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را درباره کیفیت خدمات مرکز، درمانگران و ... آن به شما بدهد.
به طور کلی به خاطر داشته باشید تنها مراکزی را انتخاب کنید که نام و نشانی درست و دقیقی دارند و امکان بررسی پیشینه و سوابق آن‌ها امکان‌پذیر است. در این مسیر پرسش از افرادی که تجربه کافی در زمینه دریافت خدمات مشاوره خانواده دارند شما را یاری می‌کند.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت با دارا بودن کادری مجرب از بهترین درمانگران آماده ارائه خدمات در مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه است. همچنین می‌توانید خدمات مشاوره خانواده را در دیگر شعبه‌های این کلینیک مانند شعبه صادقیه و فرمانیه مرکز افق سلامت نیز دریافت کنید. 


با ورود به سایت رسمی کلینیک روانشناسی افق سلامت این امکان را دارید که پیشینه مرکز و همچنین رزومه کاری و تحصیلی درمانگران را بررسی کرده و خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
افق سلامت در زمینه مشاوره و روان درمانی خانواده، مشاوره و روان درمانی فردی، مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان، زوج درمانی، گروه درمانی، گفتار درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، نوروفیدبک، روانپزشکی و ... خدمات خود را ارائه می‌دهد.

 

سخن آخر

اعضای هر خانواده‌ای در هر جایگاه و موقعیتی، ممکن است با مقداری تعارض و تضاد و اختلاف روبه‌رو شوند. تعارضاتی که گاهی مشکلات بسیار بزرگتری را به وجود می‌آورند و می‌توانند زندگی را به کام اعضای خانواده تلخ کنند. مراجعه به مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه یا هر جای دیگری یکی از موثرترین راه‌های حفظ و پایداری خانواده و رفع اختلافات است.
اگر سلامت روان خانواده‌تان برایتان اهمیت دارید و دوست دارید همراهی و همدلی میان اعضا تامین و حفظ شود همین حالا بهترین مرکز مشاوره خانواده در فرمانیه را انتخاب کنید. درمانگران ما از ابتدا تا انتهای این مسیر همراه با شما هستند.
 

لینک کوتاه:

zood.link/fha76

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره کودک

مشاهده خدمات مشاوره خانواده