آیا مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین سودمند است؟

 

 

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که در برابر ناراحتی‌ها، مشکلات و فشارهای روانی مستأصل شوید و فرد مطمئنی را برای صحبت کردن و گوش دادن به حرف‌هایتان پیدا نکنید؟

واقعیت این است که زندگی خیلی جدی‌تر از آن است که بتوانید‌ جلوی رخ دادن فشارها و مشکلات را بگیرید و یا تمام مدت خود را در یک محیط امن، ایزوله کنید تا در معرض ضربه و مشکل قرار نگیرید!

فشارها با درجه‌های مختلف در زندگی هر کدام از ما رخ می‌دهند، اما آنچه سبک صحیح برخورد و مقابله با آن را تعیین می‌کند، انتخاب ماست. 

بسیاری از آدم‌ها ترجیح می‌دهند که با بروز مشکل، با نزدیک افراد زندگی خود صحبت کنند یا از آن‌ها راهکار بگیرند. اما این صحبت کردن و راهکارهای غالباً غیر اصولی یا یک التیام مقطعی و موقت است که دوباره بروز پیدا می‌کند و یا منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود.

اما بهترین اقدام در برخورد با فشارهای روانی و مشکلات زندگی چیست؟

مراجعه حضوری به یک مشاور یا روانشناس متخصص و متعهد، یا دریافت مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین می‌تواند مسیر جدیدی را پیش رویتان قرار دهد که فرصت حل مشکل را به شکل تخصصی پیدا می‌کنید.

یک مشاوره تلفنی آنلاین در بسیاری از بزنگاه‌های زندگی، شما را به سمت‌وسوی درستی هدایت می‌کند که نتایج مثبت آن را در جریان زندگی می‌بینید.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت می‌خواهیم درباره مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین و مزایای آن صحبت کنیم. اگر دوست دارید این حوزه را بیشتر بشناسید و در مسیر سلامت روان حرکت کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

مشاوره روانشناسی چیست؟

شاید همچنان با آدم‌هایی برخورد کنید که تعریف درستی از مشاوره روانشناسی ندارند یا با تصورات غلط، از مراجعه به مراکز حضوری یا کلینیک روانشناسی آنلاین اجتناب می‌کنند.

بنابراین بیش از هر چیز شناخت درست درباره مشاوره روانشناسی حضوری یا مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین اهمیت دارد. 

قطعا می‌دانید که هر نوع بیماری یا مشکل و یا حتی هر کاری، نیازمند یک متخصص است که آن را به طور کامل بشناسد و توانایی حل آن را داشته باشد.

مشاوره روانشناسی تخصصی است که افراد را در زمینه مشکلات مرتبط با روان یا مسائل روانشناختی راهنمایی می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما چند سال دارید و یا از چه مشکل روانشناختی رنج می‌برید؛ بهتر است مشکل خود را به کمک دانش و تخصص روانشناس آنلاین یا حضوری‌ برطرف کنید.

مشکلات فردی یا اختلالات، مسائل مرتبط با خانواده، مشکلات میان زوجین، مسائل تربیتی و رفتاری کودک، ازدواج و ... همگی با کمک مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین یا حضوری قابل حل هستند.

 

چه افرادی به مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین نیاز دارند؟

اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته بیندازید، می‌بینید که درمان‌های روانشناختی و اهمیت به سلامت روان، جزئی از زندگی روتین این افراد است و گاهی حتی در اولویت درمان‌ آن‌ها قرار دارد.

این مسئله نشان می‌دهد که سلامت روان و اهمیت دادن به آن تا چه اندازه اهمیت دارد و باید گفت که تقریبا همه افراد در تمامی مراحل زندگی خود، اقدامات و یا در برابر مشکلاتشان، به مشاوره روانشناسی نیازمندند. 

اما مواردی هم وجود دارد که در آن هر فرد با مسائلی روبه‌رو می‌شود که نظم زندگی او را به هم می‌ریزد و یا در برقراری ارتباط او با دیگران اختلال ایجاد می‌کند. در این موارد بهتر است که برای برطرف کردن مشکل، به مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین یا شیوه مشاوره حضوری روی بیاورید.

 

مواردی که می‌توانید برای حل کردن یا مدیریت آن‌ها روش مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین را انتخاب کنید، در دسته‌بندی زیر جای می‌گیرند:

_ مشکلات فردی، درمان اختلالات روانشناختی و یا مسائل مرتبط با اضطراب، وسواس و ... . 

_ مشکلات مرتبط با خانواده، روابط والدین، فرزندان یا رابطه والد و کودک.

_ مسائل و نگرانی‌های پیش از ازدواج و دغدغه‌های مرتبط با انتخاب شریک زندگی.

_ مشکلات مرتبط با فرزند پروری، تربیت فرزند، رفتارهای کودک و نوجوان و ... .

_ مشکلات در زمینه اختلاف زوجین، مشکلات حوزه رابطه جنسی و ... .

_ مسائل مرتبط با انتخاب شغل، رشته تحصیلی، تست‌های روانشناسی مانند تست آنلاین شخصیت مرزی و ... .

 

در زمان برخورد با هر یک از این مسائل و مشکلات می‌توانید از مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین یا جلسات مشاوره حضوری بهره‌ بگیرید و برای رفع مشکلات خود، به شکل اصولی اقدام کنید. در حقیقت حوزه مشاوره روانشناسی در زمینه راهکار درمان اضطراب یا پیدا کردن روانشناس برای وسواس و یا حوزه‌های والد و کودک، خانواده، شغل و ... کمک بزرگی به شما می‌کند. 

 

مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین تا چه اندازه موثر است؟

بسیاری از افراد زمانی که برای اولین بار با عنوان مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین برخورد می‌کنند، کمی عقب‌نشینی می‌کنند. این مسئله به دلیل وجود کلیشه‌های همیشگی مشاوره حضوری و آگاهی اندک درباره شیوه‌های آنلاین تلفنی به وجود می‌آید.

اگر تا چند سال پیش و قبل از رشد اینترنت و وسایل ارتباط جمعی درباره درمان‌های غیر حضوری و از راه دور می‌شنیدیم، قطعا آن را ناممکن می‌دانستیم و یا برایمان باورپذیر نبود. 

اما امروزه رشد اینترنت، ابزارهای ارتباطی و ... باعث شده که درمان‌های غیر حضوری و روش مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین پیشرفت چشمگیری داشته باشد و مورد استقبال عده زیادی قرار بگیرد.

باید در نظر بگیرید که کیفیت برگزاری جلسات، مدت زمان مشاوره، تخصص مشاور و کاری در جلسه درمان انجام می‌گیرد، در روش حضوری و مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین یکسان است.

در حقیقت تفاوتی نمی‌کند که شما روش‌های مشاوره حضوری را انتخاب می‌کنید و یا برای مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین تمایل بیشتری دارد. در هر صورت خدمات یکسانی را دریافت می‌کنید که در نهایت به بهبود مشکل شما کمک می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از روش‌های آنلاین در موارد خاصی، کاربرد بسیار بیشتری نسبت به شیوه‌های حضوری دارند. بنابراین بهتر است در موقعیت‌های زیر از روش مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین استفاده کنید:

 

1. دور بودن و فاصله مکانی

مواردی اتفاق می‌افتد که محل زندگی شما از مراکز و کلینیک‌های روانشناسی بسیار دور است و این مسئله دسترسی شما را هم به روانشناس یا مشاور محدود می‌کند. در این شرایط بهتر است مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین را انتخاب کنید و درمان خودتان را به تاخیر نیندازید. 

همچنین گاهی به دلیل مهاجرت به کشور دیگر برای کار، زندگی، تحصیل و ... دسترسی شما به درمانگرتان محدود می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید همچنان جلسات درمان خود را با درمانگرتان ادامه دهید، مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین گزینه بسیار مناسبی است.

 

2. بیماری یا محدودیت جسمانی

مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین بهترین روش مشاوره برای زمانی است که به بیماری مبتلا هستید و یا محدودیت شدید جسمی_حرکتی امکان جابه‌جایی و خروج از منزل را برای شما سخت می‌کند.

انتخاب مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین می‌تواند از به تاخیر افتادن روند مشاوره و درمان شما جلوگیری کند و شرایط بسیار خوبی را برای پیگیری درمان و مشکلاتتان به وجود آورد.

 

مشاوره رایگان را چگونه پیدا کنیم؟

شاید افراد زیادی را ببینید که به شما وعده‌ مشاوره تلفنی آنلاین رایگان را می‌دهند و یا سعی دارند شما را با یک روانشناس آنلاین رایگان که بدون دریافت هزینه، خدمات خود را ارائه می‌دهد، آشنا کنند.

اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا یک فرد متخصص با وجود تلاش زیاد برای کسب علم و هزینه کردن جهت تقویت مهارت خودش، می‌بایست خدمات خود را به صورت رایگان به شما ارائه دهد؟

فراموش نکنید که عنوان‌هایی مانند مشاوره آنلاین رایگان عشق یا مشاوره رایگان اعصاب و روان و ... برای فریب شما و دریافت مبالغ هنگفت در آینده طراحی شده‌اند. مطمئن باشید متخصصانی که خدمات خود را به صورت رایگان به دیگران ارائه می‌دهند، از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

البته باید در نظر بگیرید که خدمات عام‌المنفعه و خیریه رایگان، در این دسته جای نمی‌گیرند.

 

بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین

زمانی که شما در هر مرحله از زندگی خود دچار مشکل می‌شوید، احساس خمودگی و ناراحتی می‌کنید، علایم خطر در رابطه خودتان و پارتنرتان را می‌بینید و یا به هر دلیل دیگری شاهد بر هم خوردن نظم زندگی‌تان هستید، بهتر است به سراغ یک روان درمانگر متخصص بروید. 

برای طی کردن درست این مسیر یافتن بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین یا کلینیک‌های مشاوره حضوری، اهمیت زیادی دارند. 

اگر می‌خواهید بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین را پیدا کنید، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند جست‌وجوی اینترنتی کمک بگیرید. البته  باید به این نکته توجه کنید که در مسیر جست‌وجوی اینترنتی، تنها کلینیک‌ها و مراکزی را انتخاب کنید که نام و نشانی معتبری دارند.

برای این کار می‌توانید عباراتی مانند مرکز مشاوره یا سایت پزشک آنلاین را جست‌وجو کرده و از میان نتایج آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. فراموش نکنید که سابقه و پیشینه کلینیک و همچنین درمانگران آن، بسیار اهمیت دارد.

پرسش از افرادی که تجربه مشاوره روانشناسی را داشته‌اند نیز می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. 

باید به خاطر بسپارید که رفع مشکلات روانشناختی و بهبود آن‌ها فقط به کمک یک درمانگر دلسوز و متخصص ممکن است و به همین دلیل انتخاب مرکز روانشناسی و درمانگران متعهد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت می‌تواند بهترین همراه شما در مسیر سلامت روان باشد. مرکز افق سلامت با سابقه بی‌نظیر در حوزه خدمات روانشناسی و روان درمانی و با دارا بودن درمانگران متعهد، بهترین خدمات روانشناسی و مشاوره را به شما ارائه می‌دهد.

با ورود به سایت روانشناسی افق سلامت این امکان را دارید که درباره سابقه مرکز مطالعه کنید و رزومه کاری و تحصیلی درمانگران حوزه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

انواع خدمات مانند مشاوره و روانشناسی فردی، مشاوره خانواده، مشاوره و روانشناسی کودک، زوج درمانی، گفتار درمانی، روانکاوی، روانپزشکی و ... در افق سلامت به شما ارائه می‌شود.

امکان مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین نیز در این مرکز برای شما فراهم است و به راحتی می‌توانید جلسات درمان خود را از هر جایی که دوست دارید با درمانگر خود پیش ببرید.

 

سخن آخر

مشاوره روانشناسی حوزه بسیار بزرگی را در برمی‌گیرد که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را به شکل اصولی و از مسیر درست آن حل کند. مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین بهترین فرصت برای افرادی است که امکان مراجعه حضوری را ندارند و در عین حال دوست دارند مسائل خود را به کمک یک فرد متخصص حل کنند.

مشاور و روانشناس، درست با همان کیفیت و تخصص جلسات حضوری، مشاوره آنلاین را هم ارائه می‌دهد و هیچ تفاوتی در کیفیت برگزاری و اثرگذاری مشاوره آنلاین و حضوری وجود ندارد.

اگر به سلامت روان خودتان اهمیت می‌دهید و یا دوست دارید این مسیر را همگام با درمانگرانی توانمند و دلسوز طی کنید، به افق سلامت اعتماد کنید. 

 

لینک کوتاه:

zood.link/9mrv7

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره فردی و روان درمانی