هر آنچه باید درباره مشاوره تلفنی آنلاین بدانید

 

 

بسیاری از اوقات هر فردی در دوره‌هایی از زندگی‌اش مقداری از فشار روانی، ترس‌ها، آسیب‌ها و مشکلات روانشناختی را تجربه می‌کند. اگر کسی ادعا کند که کاملا می‌تواند جلوی آسیب‌ها و مشکلات را در طول زندگی بگیرد، قطعا ادعای توخالی کرده است! 

اما باید در نظر بگیرید می‌توان کارهایی را انجام داد که مدیریت مشکلات و فشارها را در اختیار گرفت و آن‌ها را بدون آسیب جدی و به بهترین شکل پشت سر گذاشت.

مشاوره روانشناسی به عنوان بهترین راهکار برای مقابله درست و اصولی با مشکلات روانشناختی است. در این میان مشاوره تلفنی آنلاین جایگاه ویژه‌ای میان افراد دارد و کار مشاوره و گفت‌وگو را آسان‌تر کرده است.

زمانی که به مشاوره تلفنی آنلاین روی می‌آورید و یا کلینیک روانشناسی آنلاین را انتخاب می‌کنید، در حقیقت یک قدم به سلامت روان نزدیک‌تر شده‌اید.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم شما را با روش مشاوره تلفنی آنلاین  و مزایای گفت‌وگو با روانشناس آنلاین آشنا کنیم. اگر به سلامت روان خود و عزیزانتان اهمیت می‌دهید و دوست دارید مدیریت ذهن و روانتان را به دست بگیرید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

مشاوره تلفنی آنلاین چیست؟

شاید بسیاری از افراد با روش مشاوره تلفنی آنلاین آشنا نباشند. اما باید بدانید که امروزه این روش مشاوره و روانشناسی به عنوان محبوب‌ترین روش در میان افرادی که نیاز به مدیریت روان داشته‌اند شناخته می‌شود. 

رشد اینترنت و در دسترس بودن وسایل ارتباط جمعی، باعث شده که بخشی از جلسات حضوری مشاوره و روانشناسی به گوشی‌ها و تلفن‌های همراه و دیگر وسایل ارتباطی الکترونیکی انتقال یابد.

مشاره تلفنی آنلاین در واقع روشی از مشاوره و روانشناسی است که افراد از طریق ارتباط غیرحضوری و مجازی با درمانگر ارتباط برقرار می‌کنند. از مشاوره تلفنی آنلاین می‌توانید برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات مانند مشکلات فردی، اختلالات شخصیتی و انجام تست‌های مختلف همچون تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی و یا مشاوره کودک و نوجوان، زوج درمانی، گفتار درمانی، مشاوره روانپزشکی و ... استفاده کنید.

بنابراین بهتر است به جای آنکه مسائل و مشکلات خود را بدون تخصص و آگاهی یا به کمک افراد معمولی حل کنید، در زمان مناسب به روانشناس و مشاور متخصص مراجعه کنید.

 

چرا استفاده از مشاوره تلفنی آنلاین مفید است؟

برخی افراد با شنیدن اینکه روش‌های مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارند، عقب‌نشینی می‌کنند و آن را چندان مفید نمی‌دانند. در حالیکه این تصور از ناآگاهی سرچشمه می‌گیرد و با اطلاع از مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین شما هم برای استفاده از آن اقدام می‌کنید.

باید به این نکته توجه کنید که جلسات مشاوره تلفنی آنلاین از نظر کیفیت جلسات، تخصص روان درمانگر، مدت زمان مشاوره، هیچ تفاوتی با روش مشاوره حضوری ندارند. بنابراین می‌توانید با اطمینان از موثر بودن این شیوه درمانی، آن را انتخاب کنید.

 

دسترسی آسان

اولین ویژگی محبوب مشاوره تلفنی آنلاین دسترسی آسان و امکان برقراری ارتباط راحت با درمانگر است. با انتخاب این روش، دیگر تفاوتی نمی‌کند که شما در کدام منطقه زندگی می‌کنید و یا تا چه اندازه از کلینیک و مرکز مشاوره و روانشناسی دور هستید.

با استفاده از امکانات مشاوره آنلاین و غیرحضوری به راحتی می‌توانید با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید و جلسات درمان را بدون وقفه پیش ببرید.

 

صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها

انتخاب مشاوره آنلاین و یا روش روانشناسی تلفنی به شما کمک می‌کند که بخشی از هزینه‌های رفت‌وآمد و همچنین میزان اتلاف وقت خود را برای رفتن به مرکز مشاوره کاهش دهید. بنابراین نیازی نیست که هزینه رفت‌وآمد بپردازید یا ساعت‌ها در ترافیک بمانید.

مشاوره تلفنی آنلاین این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد در هر مکانی که دوست دارید، جلسات خود را پیش ببرید.

 

سرعت بالا

تصور کنید در یک موقعیت اضطراری قرار گرفته‌اید که نیاز به مشاوره با درمانگر خود دارید و در عین حال منتظر ماندن برای مراجعه حضوری، برای شما غیرممکن است. در این حالت تعیین وقت برای مشاوره تلفنی آنلاین شما را در هنگام اضطراری یاری می‌کند.

 

مشاوره تلفنی آنلاین برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که مشاوره حضوری برای همه افراد مناسب است، مشاوره روانشناسی تلفنی آنلاین هم محدودیتی برای انتخاب افراد ندارد. بنابراین بسیاری از افراد که به دنبال راهکار درمان اضطراب و یا روانشناس برای وسواس و درمان آن می‌گردند نیز می‌توانند از خدمات آنلاین استفاده کنند.  

باید توجه کنید که انتخاب حضوری یا آنلاین بودن جلسات مشاوره کاملا به موقعیت و شرایط، نوع مشکل و همچنین علاقه و تمایل شما بستگی دارد.

البته باید در نظر بگیرید که در موارد خاصی نیز، روش مشاوره تلفنی آنلاین نسبت به روش حضوری کاربرد بیشتری دارد. مانند موارد زیر:

1. دور بودن مسافت از مراکز روانشناسی حضوری و یا مهاجرت به شهر و کشور دیگر در حالیکه تمایل دارید درمان خود را با درمانگرتان ادامه دهید.

2. بیماری، محدودیت‌ها و مشکلات شدید جسمی و حرکتی که جابه‌جا و خارج شدن از منزل را برای شما دشوار می‌کند.

3. نگهداری از کودکان و سالمندان که شما را ملزم به ماندن در خانه می‌کند.

4. ایجاد اضطراب شدید در شما هنگام مراجعه حضوری به درمانگر، به شکلی که روند درمان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

5. عدم تمایل کودک یا نوجوان برای مراجعه حضوری به درمانگر و یا احساس خجالت شدید برای رویارویی حضوری با روانشناس.

 

چه افرادی نیاز به مشاوره دارند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه کسانی به مشاوره نیازمندند یا چه زمانی باید به مشاور و روانشناس مراجعه کنیم. اگر به کشورهای پیشرفته نگاه کنید، می‌بینید که درمان‌های روانشناختی به جزئی از زندگی روتین آن‌ها تبدیل شده است. بنابراین باید گفت که ما در همه مراحل زندگی خود به حضور یک مشاور کارآزموده نیاز داریم.

شما می‌توانید در هر برهه‌ای از زندگی خود به روانشناس و مشاور مراجعه کرده یا از مشاوره تلفنی آنلاین استفاده کنید. اما در مواردی ممکن است میزان مشکلات شما به حدی برسد که بیش از پیش به یک راهنما و مشاور متخصص نیاز پیدا کنید. بنابراین اگر با موارد زیر درگیر هستید و یا روند زندگی شما تحت تاثیر آن قرار گرفته است، برای انجام مشاوره تلفنی آنلاین اقدام کنید:

_ اضطراب و استرس فزاینده، به طوری عملکرد روزانه شما را مختل کند.

_ مشکلات برقراری ارتباط با اطرافیان، همسر و فرزندان یا دیگر اعضای خانواده.

_ مشکل در روابط زناشویی و مدیریت زندگی.

_ مشکلات مرتبط با رابطه جنسی.

_ مسائل و اختلافات خانوادگی که بدون مراجعه به درمانگر قابل حل نیستند.

_ مسائل ومشکلات مرتبط با تربیت فرزند.

_ مشاوره تحصیلی.

_ مشاهده علائم خطر در رابطه مانند خیانت، دروغگویی و ... .

_ مسائل مرتبط با رفتار فرزندان مانند پرخاشگری، عدم توجه و تمرکز و ... .

_ مشاوره ازدواج

 

بهترین مرکز مشاوره تلفنی آنلاین را چگونه پیدا کنیم؟

انتخاب مرکز مشاوره مطمئن و یا کلینیک روانشناسی آنلاین که همه خدمات روانشناسی و مشاوره را به طور اصولی و توسط درمانگران حرفه‌ای ارائه دهد، یکی از چالش‌های مهم این حوزه است.

از آنجایی که حوزه سلامت روان حساسیت بالایی دارد و می‌بایست در این زمینه از 

متخصصان کارآزموده کمک بگیرید، بهتر است برای انتخاب بهترین مرکز مشاوره تلفنی آنلاین نهایت دقت و وسواس را به کار بگیرید.

برای این کار با جست‌وجوی اینترنتی و بررسی نتایج، معمولا به یک تصمیم خوب و قطعی می‌رسید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که هر یک از سایت‌ها و مراکز روان درمانی را از نظر سابقه و پیشینه بررسی کنید و نسبت به صحت آدرس و نشانی آن حساس باشید.

خواندن نظر کاربرانی که پیش از شما به مراکز روانشناسی مراجعه کرده و نظر خود را در سایت ثبت کرده‌اند نیز بسیار مفید است.

علاوه بر این، پرسش از افراد آگاه یا باتجربه در این زمینه هم کمک بزرگی به شما می‌کند. بنابراین از اشخاص مورد اعتمادی که به انتخاب آن‌ها مطمئن هستید، در یافتن مرکز مشاوره و روانشناسی تلفنی آنلاین کمک بگیرید.

کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت بهترین خدمات مشاوره و روانشناسی را در اختیار شما می‌دهد. با انتخاب کلینیک افق سلامت امکان انتخاب روش حضوری، تلفنی و آنلاین را دارید و می‌توانید با توجه به شرایط و خواسته خود دست به انتخاب بزنید.

افق سلامت خدمات خود را در زمینه‌های گوناگون مشاوره فردی، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره و روانشناسی خانواده، زوج درمانی، گفتار درمانی، روانپزشکی و ... ارائه می‌کند.

با ورود به سایت رسمی افق سلامت می‌توانید به همه اطلاعات مربوط به سوابق کاری و رزومه تحصیلی درمانگران دسترسی پیدا کنید و با علم و آگاهی دست به انتخاب بزنید.

 

مشاوره روانشناسی رایگان

ممکن است با افراد زیادی برخورد کنید که به دنبال مشاوره تلفنی آنلاین رایگان هستند و یا مراجعه به روانشناس آنلاین رایگان را ترجیح می‌دهند. تبلیغ رایگان بودن بسیاری از خدمات به‌ویژه خدمات روان درمانی و مشاوره فقط برای فریب مخاطب و دریافت مبالغ هنگفت در مراحل بعدی است. پیش از آنکه برای استفاده از خدمات روان درمانی آنلاین وسوسه شوید، حتما این سوال را از خودتان بپرسید که چرا یک روان درمانگر متخصص و یا کلینیک روان درمانی معتبر، می‌بایست خدمات و تخصص خود را به صورت رایگان ارائه دهد؟

فراموش نکنید که یک متخصص کارآزموده حتما در ازای ارائه خدمات به شما، حق ویزیت دریافت می‌کند. بنابراین فریب تبلیغاتی با عنوان مشاوره آنلاین رایگان عشق یا مشاوره رایگان اعصاب و روان را نخورید.

 

هزینه مشاوره آنلاین 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، مشاوره تلفنی آنلاین از نظر مدت‌زمان، کیفیت جلسات و تخصص درمانگر کاملا مشابه جلسات درمان حضوری است. بنابراین در هزینه این دو روش نیز هیچ تفاوتی وجود ندارد.

همچنین تعیین میزان هزینه و قیمت مشاوره با توجه به موارد گوناگون مانند تخصص درمانگر، تعداد جلسات مشاوره و گوناگونی کلینیک‌ها و مراکز مشاوره انجام می‌گیرد. به همین دلیل تعیین مبلغ معینی برای مشاوره تلفنی آنلاین یا حتی مشاوره حضوری کار درستی نیست.

 

سخن آخر

تا به حال در طول زندگی خود احساس کرده‌اید که نیاز به صحبت و مشورت گرفتن از یک فرد متخصص و حرفه‌ای را دارید؟ 

بسیاری از ما در شرایط گوناگون زندگی، قادر به حل مشکلات و یا مدیریت آن‌ها نیستیم. بنابراین بهترین کار مراجعه به درمانگر متخصص و حرفه‌ای است که ما را برای قدم گذاشتن در مسیر حل مشکلات و مدیریت آن‌ها همراهی کند. 

درمانگران ما در کلینیک روانشناسی و مشاوره افق سلامت، همانند یک فانوس تابان، مسیر رسیدن به سلامت روان را برای شما روشن می‌کنند. برای آنکه در زندگی خود موفق‌تر عمل کنید و بهترین انتخاب را برای مراجعه به مرکز مشاوره تلفنی آنلاین داشته باشید، دستتان را در دست افق سلامت قرار دهید.

 

لینک کوتاه:

zood.link/7r6q2

 

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین