هرآنچه باید درباره مراکز روانشناسی آنلاین بدانید

 

همه ما در زندگی با مشکلاتی برخورد می‌کنیم که گاهی از حل صحیح آن‌ها ناتوان هستیم. یا در نقطه‌ای از زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و ... خود احساس می‌کنیم که ادامه مسیر بدون همراهی یک مشاور یا روانشناس متخصص برایمان ممکن نیست. در این لحظات وجود مراکز روانشناسی آنلاین و حضوری حکم نجات‌دهنده‌ای را برایمان دارند که می‌توانند ما را از عمق مشکلات بیرون بکشند.

بنابراین گاهی اوقات اگر خوب نگاه کنیم می‌بینیم هیچ راهی بهتر از مراجعه به مراکز روانشناسی آنلاین یا کلینیک روان درمانی حضوری نیست. در این شرایط بهترین کار انتخاب یک مرکز یا کلینیک تخصصی است که ما را در این مسیر طولانی و گاهی پر از چالش، همراهی کند.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های مهم مراکز روانشناسی آنلاین و همچنین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران آشنا کنیم. اگر به دنبال یک کلینیک روانشناسی آنلاین تخصصی می‌گردید و یا دوست دارید بهترین مراکز مشاوره و روان درمانی را بشناسید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

 

مهم‌ترین ویژگی مراکز روانشناسی خوب چیست؟

تابه‌حال فکر کرده‌اید که یک مرکز روانشناسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یا مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب مراکز مشاوره آنلاین و حضوری به آن توجه کنیم چه چیزهایی هستند؟

یک مرکز تخصصی روانشناسی و مشاوره بهتر است ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتوان آن را به عنوان اولین انتخاب‌ها مد نظر قرار داد.

1. وقت‌شناسی

وقت‌شناسی اولین ویژگی مهم مراکز روانشناسی و مشاوره است. قطعا تا به حال برایتان پیش آمده که برای مراجعه به یک پزشک ساعت‌ها در مطب منتظر بمانید و از انتظار کلافه شوید. یک مرکز روانشناسی خوب در درجه اول وقت‌شناس است و شما را معطل نمی‌گذارد! این ویژگی به خصوص برای مراکز روانشناسی آنلاین اهمیت بیشتری دارد. چراکه ارتباط درمانگر و بیمار به طور کامل غیرحضوری است و برگزاری جلسه در زمان دقیق آن بسیار مهم است.

2. راهنمایی درست و دلسوزانه

گاهی برخی افراد برای افزایش مشتریان خود یا از سر ناآگاهی، راهنمایی‌های اشتباه و گاه عجیب‌وغریبی را به شما ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب مراکز روانشناسی آنلاین و یا کلینیک‌های مشاوره حضوری، راهنمایی درست، اصولی و دلسوزانه آن‌هاست. فراموش نکنید مراجعه به روانشناس و مشاوری که در زمینه مشکل شما تخصص کافی دارد و روند درمان شما را به خوبی جلو می‌برد بسیار مهم است. بنابراین یک راهنمایی غیراصولی و اشتباه می‌تواند درمان شما را به تعویق بیندازد.

3. فضای امن و آرامش‌بخش

زمانی که شما برای انتخاب مراکز روانشناسی آنلاین و یا حضوری تصمیم می‌گیرید، نیازمند یک فضای امن و آرامش‌بخش هستید که بتوانید به خوبی با درمانگر ارتباط برقرار کنید. هنگامی که این حس امنیت و آرامش در طول جلسات برای شما به وجود نیاید و یا هنگام برگزاری جلسات آنلاین احساس کنید که درمانگر توجه کافی به شما ندارد، ممکن است از ادامه درمان منصرف شده و یا نسبت به آن دلسرد شوید. 

 

4. پیگیری درمان

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم برای مراکز روانشناسی آنلاین و مراکز مشاوره حضوری، پیگیری درمان شماست. یادتان باشد که مراکز معتبر و حرفه‌ای، در صورت تاخیر برای درمان یا قطع مراجعه شما، حتما علت را از شما جویا می‌شوند و برای رفع مشکل تلاش می‌کنند.

5. به‌روز و آپدیت بودن

کلینیک‌های مشاوره و روان درمانی خوب، به‌ویژه مراکز روانشناسی آنلاین که خدمات غیرحضوری و مجازی را ارائه می‌دهند، باید به‌روز و آپدیت باشند. این ویژگی کمک بسیاری می‌کند که جلسات درمان، نحوه وقت دهی و ... با سهولت بیشتر و کیفیت بالاتری اجرا شود. 

بنابراین تفاوتی ندارد که شما به دنبال یک مرکز مشاوره در محدوده صادقیه پایتخت هستید یا می‌خواهید یک مرکز مشاوره ارزان در تهران را انتخاب کنید، به‌هرحال ویژگی‌های مراکز روانشناسی آنلاین یا حضوری خوب یکسان‌اند و برای انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌بایست نهایت دقت خودتان را به کار ببرید.

 

مزایای روان درمانی چیست؟

اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته بیندازید، می‌بینید که درمان‌های روانشناختی و مراجعه به مراکز روانشناسی آنلاین و حضوری جزئی از زندگی روتین مردم آن است. در واقع هر فردی به سلامت روان و رسیدگی به مشکلات روحی و ذهنی خودش، به عنوان بخشی از زندگی روزانه نگاه می‌کند.

در سال‌های اخیر مراجعه به روانشناس یا تمایل برای درمان‌های روانشناختی، به جای مشاوره‌های غلط از سوی افراد غیر متخصص، افزایش یافته و عده زیادی به سلامت روان خود و رسیدگی به آن اهمیت می‌دهند. مهم‌ترین مزایایی که از طریق شرکت در جلسات روان درمانی و مراجعه به مراکز روانشناسی آنلاین و حضوری به دست می‌آورید، موارد زیر هستند:

دستیابی به آرامش و انسجام فکری

زمانی که سلامت روان شما به خطر می‌افتد یا با رخ دادن برخی از حوادث، مدیریت زندگی از کنترل شما خارج می‌شود، در اولین اتفاق، آرامش ذهنی و انسجام فکری شما به هم می‌ریزد. مراجعه به روانشناس و صحبت با فرد متخصصی که چراغ مسیر را برای شما روشن می‌کند، باعث می‌شود که به آرامش ذهنی و انسجام فکری دست یابید.

نگاه منطقی به اتفاقات

منطقی نگاه کردن به مسائل چیزی است که می‌تواند رشته امور را به دست شما بدهد. گاهی اوقات وجود مشکل و ناراحتی، شما را با حجمی از احساسات روبه‌رو می‌کند که امکان منطقی نگاه کردن به مسائل را از شما می‌گیرد. وجود یک روانشناس می‌تواند شما را برای منطقی نگاه کردن به مسائل و کنترل هیجان و احساسات هدایت کند.

کمک به شناخت توانایی و احساسات

یکی از مهم‌ترین مزایایی که با مراجعه به مراکز روانشناسی آنلاین و حضوری به دست می‌آورید، شناخت دقیق و درستی از توانایی و احساسات خودتان است. یک روانشناس یا درمانگر می‌تواند طی جلسات درمان، شما را به خودآگاهی نزدیک کند و به این ترتیب به شناخت خوبی از خود، توانایی و احساساتتان دست می‌یابید.

بهبود روابط فردی و اجتماعی

گاهی اتفاق می‌افتد که در برقراری ارتباطات میان فردی یا اجتماعی دچار چالش و مشکل می‌شوید و در مواردی این مشکلات آنقدر جدی و حاد می‌شوند که فقط یک متخصص قادر به رفع یا بهبود آن‌هاست. در این شرایط کمک گرفتن از یک روان درمانگر متخصص می‌تواند در بهبود روابط فردی و اجتماعی شما نقش مهمی را ایفا کند.

 

چرا بعضی از افراد مراکز روانشناسی آنلاین را انتخاب می‌کنند؟

شرکت در جلسات روانشناسی و مشاوره به یکی از ملزومات زندگی در دنیای مدرن تبدیل شده که می‌توان گفت هر کسی به آن نیاز دارد. زمانی که با یک درد یا مشکل جسمی برخورد می‌کنید، اولین اقدام شما چیست؟ مراجعه پزشک یا تلاش برای رفع درد اولین و منطقی‌ترین برخورد در برابر مشکل جسمانی است.

 حالا فکرش را بکنید که با یک مشکل روانشناختی و درد ذهنی و روحی روبه‌رو شده‌اید! یا حتی احساس می‌کنید که در آستانه یک فشار روحی سنگین قرار دارید. بهترین اقدام در این زمان هم مراجعه به درمانگر متخصصی است که بتواند مشکل شما را حل کند.

در این شرایط بسیاری از افراد روش‌های حضوری را انتخاب می‌کنند و  برخی از آن‌ها به مراکز روانشناسی آنلاین رجوع می‌کنند. شاید آنلاین بودن جلسات درمان در ابتدا چندان برای شما جذاب نباشد، اما مزایایی را به همراه دارد که هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند.

کوتاه کردن فاصله مکانی زیاد

گاهی اتفاق می‌افتد که به خاطر کار، تحصیل و ... در فاصله دوری از مرکز مشاوره و روانشناسی قرار دارید و یا اقدام به مهاجرت کرده‌اید، اما همچنان تمایل دارید جلسات مشاوره خود را با درمانگرتان ادامه دهید. در این حالت بهترین انتخاب پیدا کردن مراکز روانشناسی آنلاین و پیگیری درمان خود از این طریق و یا تبدیل روش حضوری روان درمانی به سبک آنلاین است.

مقاومت در برابر بیماری یا محدودیت‌های جسمی

وجود مراکز روانشناسی آنلاین این امکان را در اختیار افراد قرار داده است که حتی با وجود بیماری و محدودیت‌های جسمی، همچنان امکان برگزاری جلسات درمان خود را داشته باشند. به همین دلیل نیازی نیست که نگران بیمار بودن خود و به تعویق افتادن جلسات مشاوره‌تان باشید.

محدودیت زمانی

گاهی اوقات شرایط زندگی به شکلی رقم می‌خورد که فرصت مراجعه حضوری برای پیگیری درمان را به شما نمی‌دهد. اگر مشغله‌های کاری زیاد در طول روز و یا اجبار به حضور در خانه به دلیل نگهداری از کودکان و سالمندان، امکان مراجعه حضوری را به شما نمی‌دهد، مراکز روانشناسی آنلاین راه بسیار مناسبی برای شما هستند.

 

در چه شرایطی به حضور یک روانشناس نیاز داریم؟

زندگی پر از چالش‌ها و مشکلاتی است که همیشه از آن‌ها سربلند بیرون نمی‌آییم. گاهی اوقات فشارها به حدی می‌رسند که می‌توانند یک فرد را از پای دربیاورند. اما مسئله مهم این است که ما نه تنها در زمان مشکل و سختی یا روبه‌رو شدن با یک بحران، بلکه برای بسیاری از تصمیمات زندگی خود، مانند ازدواج، فرزند آوری، انتخاب رشته تحصیلی و ... نیز به مشاور و روانشناس نیاز داریم. 

به همین دلیل است که دائم در میان جست‌وجوهای اینترنتی عباراتی مانند مرکز مشاوره روانشناس غرب تهران و یا مرکز مشاوره اسلامی تهران و سایر سرچ‌ها را می‌بینیم که افراد به دنبال یافتن یک مرکز معتبر برای مراجعه به روانشناس هستند.

بنابراین اگر بخواهیم درباره شرایطی که نیاز به حضور یک روانشناس در زندگی داریم صحبت کنیم، باید موارد زیر را بیان کنیم:

_ رفع مشکلات فردی و اختلالات روحی که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

_ برطرف کردن مشکلات خانوادگی یا رفع تضاد و تعارض میان اعضای خانواده.

_ انتخاب همسر و آمادگی و تصمیم‌گیری برای ازدواج.

_ بررسی سلامت روان کودک، توانایی‌ها و مشکلات او.

_ حل اختلافات مالی و مشکلات مرتبط با پول.

_ رسیدن به خودآگاهی.

 

بهترین مراکز مشاوره غرب تهران 

اگر به دنبال بهترین مرکز مشاوره غرب تهران هستید، فقط کافیست در سرچ‌های اینترنتی خود، محله‌های غرب پایتخت را جست‌وجو کنید تا لیستی از مراکز مشاوره آنلاین و حضوری را به دست آورید.

برای مثال با جست‌وجوی عنوان مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد و یا کلینیک متخصص اعصاب و روان در غرب تهران به نتایج خوبی می‌رسید.

فقط باید دقت کنید که هر یک از کلینیک‌ها را با دقت و حساسیت بررسی کنید و سوابق مرتبط با مراکز روانشناسی آنلاین و حضوری و پیشینه تخصصی و تحصیلی روان درمانگران آن را بخوانید.

مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی افق سلامت با سه شعبه در سطح پایتخت بهترین امکانات و خدمات روانشناسی حضوری و آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال مرکز مشاوره صادقیه تهران هستید، می‌توانید به شعبه صادقیه کلینیک افق سلامت مراجعه کنید. مرکز مشاوره روانشناس در فرمانیه افق سلامت نیز از دیگر شعبه‌های این مرکز تخصصی است که کامل‌ترین خدمات روانشناسی و مشاوره را در اختیارتان قرار می‌دهد. شعبه مرکز مشاوره روانشناس فرمانیه کلینیک روانشناسی افق سلامت، بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال مرکز مشاوره روانشناس شمال تهران هستند. همچنین شعبه ونک کلینیک روانشناسی افق سلامت برای ارائه خدمات روان درمانی و روانپزشکی در حوزه‌های گوناگون برای ارائه خدمات به شما آماده است.

 

سخن آخر

هیچ چیز در زندگی مهم‌تر از آرامش روحی و سلامت روانی افراد نیست. به همین دلیل توجه به درمان‌ها و ابعاد روانشناختی اهمیت ویژه‌ای در میان افراد یافته‌اند. مراجعه به مراکز مشاوره آنلاین یا حضوری این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای نزدیک شدن به آرامش روحی و روانی قدم بردارید.

یادتان باشد که این مسیر را همراه با یک متخصص حرفه‌ای و دلسوز طی کرده و با ادامه این راه، خودتان را در برابر آسیب و فشارهای روحی ایمن کنید. مرکز مشاوره و روانشناسی افق سلامت مثل یک فانوس روشن، از ابتدا تا انتهای مسیر سلامتی را همراه با شما خواهد بود.

 

لینک کوتاه:

zood.link/0y8sv

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره فردی و روان درمانی