شماره مشاور خانواده؛ همراه همیشگی شما

 

تا به حال احساس کرده‌اید که امنیت روانی شما در خانواده بسیار کم است یا به طور دائمی میان شما و اعضای خانواده‌تان تعارض و درگیری وجود دارد؟ خانواده اولین نهادی است که حس امنیت، آرامش، عشق و دوست داشتن را به شما منتقل می‌کند. زمانی که یکی از این احساسات در میان اعضای خانواده کمرنگ شوند، افراد از نظر روانی خلأهایی را تجربه می‌کنند که گاهی پر کردن این حفره‌ها سال‌ها زمان می‌برد. 

مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده راه مؤثری برای رفع مشکلات، تعارض‌ها و اختلافات میان اعضای خانواده است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌های علمی و افزایش آگاهی اعضای جامعه، به این حوزه از درمان توجه بیشتری می‌شود. در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم درباره مراجعه به روانشناس خانواده، مزایا و تأثیرات آن در زندگی خانوادگی صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در روابط خانوادگی خود بهتر عمل کنید و با استفاده از شماره مشاور خانواده مراکز معتبر این حوزه درمانی را بشناسید، این مطلب را بخوانید: 

 

مشاوره خانواده و نقش آن در روابط خانوادگی

اعضای خانواده شبیه به یک سیستم به‌هم‌پیوسته عمل می‌کنند و درحالی‌که هر یک از اعضا، شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند، یک کل واحد را هم تشکیل می‌دهند. زمانی که یکی از اعضا با مشکل روبه‌رو شود، همه اعضای خانواده نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. از آنجایی که خانواده اولین و مهم‌ترین نهادی است که هر فرد در ابتدای تولد خود در آن قرار می‌گیرد، رشد می‌کند و مراحل مختلف زندگی را از سر می‌گذراند، توجه ویژه‌ای هم به آن می‌شود. روانشناس و مشاور خانواده به بررسی و حل مشکلات و تعارضات درون خانواده و میان اعضای یک خانواده می‌پردازد. کاهش مشکلات و بهبود روابط میان اعضای خانواده مهم‌ترین کاری است که در مرکز یا دفتر مشاوره خانواده انجام می‌گیرد. بسیاری از افرادی که به دنبال شماره مشاور خانواده هستند، تلاش می‌کنند که روابط میان اعضای خانواده‌شان را به ثبات و بهبودی نزدیک کنند.

 

در چه مواردی به مشاور خانواده نیاز داریم؟

زمانی که احساس می‌کنید مشکلات خانوادگی و تعارض میان اعضای خانواده آنقدر زیاد است که با گفت‌وگوی درون خانوادگی حل نمی‌شود و یا صمیمیت میان اعضای خانواده هر روز تنزل پیدا می‌کند، باید به روانشناس و مشاور خانواده مراجعه کنید. به یاد داشتن شماره مشاور خانواده برای موارد ضروری و حل بحران‌های خانوادگی می‌تواند کمک بزرگی به بهبود روابط خانوادگی شما بکند. به طور کلی مشاوره خانواده اینترنتی یا تماس با شماره مشاور خانواده برای دریافت مشاوره تلفنی و همچنین مراجعه حضوری به روانشناس خانواده، در موارد زیر کاربرد زیادی دارد:

 

1. اضافه شدن اعضای جدید به خانواده

اضافه شدن اعضای جدید به خانواده گاهی می‌تواند مشکلات و بحران‌هایی را ایجاد کند که به تغییر رفتار اعضا منجر شود. این اعضا می‌توانند خواهر یا برادر تازه متولد شده یا به سرپرستی گرفته شده، همسر پدر جدید یا همسر جدید مادر، داماد و یا عروس و ... باشند.

 

2. خیانت

خیانت مسئله‌ای است که می‌تواند از سمت هر یک از زوجین رخ دهد و با آگاهی دیگر اعضای خانواده، به مسئله‌ای بحرانی منجر شود. باید بدانید که خیانت فقط ارتباط داشتن فیزیکی با دیگر افراد نیست. در بسیاری از موارد، پنهان کردن روابط از راه دور با دیگر اشخاص هم شکلی از خیانت به شمار می‌رود. نکته مهم درباره این موضوع این است که مشکلات مرتبط با خیانت در بیشتر موارد به کمک مراجعه به روانشناس خانواده، تماس تلفنی یا آنلاین با شماره مشاور خانواده حل‌شدنی هستند و به تداوم زندگی افراد با یکدیگر کمک می‌کنند.

 

3. مرگ ناگهانی و بیماری یکی از اعضا

مرگ ناگهانی و از دست دادن عزیزان، همچنین مواجهه با بیماری‌های سخت و غیرمنتظره یکی از اعضای خانواده، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که گره آن به وسیله مراجعه حضوری یا تماس با شماره ی مشاور خانواده باز می‌شود. با کمک مشاور خانواده می‌توانید دید واقع‌بینانه‌تری را نسبت به تغییر شرایط پیدا کرده و برای بهبود روابط و حال اعضای خانواده خود تلاش کنید.

 

4. اختلاف میان والدین یا طلاق

اختلاف رفتار و سلیقه در میان اعضای خانواده اتفاقی طبیعی است که به گوناگونی در طرز فکر یا سبک زندگی افراد بازمی‌گردد. اما زمانی که این تفاوت و اختلافات به سطح بالایی می‌رسند و روابط میان اعضا را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند، مشکل‌آفرین می‌شوند. بسیاری از اختلافات میان والدین یا تصمیم برای طلاق به کمک یک روانشناس متخصص و تماس آنلاین با شماره مشاور خانواده قابل بهبودی است. اختلاف میان والدین و مسئله طلاق می‌تواند به انزوا، افسردگی، پرخاشگری و دیگر مشکلات روانشناختی در فرزندان منجر شود.

 

5. مشکلات رفتاری فرزندان

فرزندان، به‌ویژه در سنین کودکی و نوجوانی با بحران‌هایی روبه‌رو می‌شوند که بر رفتار، عملکرد و فکر آن‌ها تأثیر می‌گذارد. گاهی این رفتارها به تعارض میان والدین و فرزندان منجر می‌شود که مشکلات رفتاری کودک را به دنبال دارد. گاهی نیز مشکلات رفتاری کودک در نتیجه رفتارهای نادرست والدین رخ می‌دهد که توسط خود آن‌ها قابل تشخیص نیست. بنابراین تماس با شماره مشاور خانواده برای دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی و همچنین حضور در مراکز مشاوره، کمک بزرگی به رفع این مشکلات می‌کند.  

 

6. مشکلات و اختلافات مالی

شاید عجیب یا غیرمنتظره باشد که بدانید درصد بسیار بالایی از مشکلات و اختلافات مالی، به دلیل تفاوت در نگاه اعضای خانواده به مسائل مالی و پس‌انداز است. تماس تلفنی یا آنلاین با شماره مشاور خانواده مسیری را پیش روی شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید با خانواده خود به فهم مشترکی درباره مسئله پول برسید.

 

فواید مراجعه به روانشناس خانواده چیست؟

ما بیشتر زمان خود را پس از محل کار، در خانه می‌گذرانیم. وجود همدلی، صمیمت و همراهی میان اعضای خانواده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند امنیت روانی میان اعضا را حفظ کند. بنابراین می‌بایست در زمان بروز مشکل و اختلافاتی که در حال کهنه شدن هستند، مشاوره خانواده را انتخاب کنید. مهم‌ترین فوایدی که به کمک تماس با شماره مشاور خانواده یا پیگیری مراجعات حضوری به او دنبال می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

بهبود ارتباط درون خانوادگی و درک نقش‌ها

اختلافات کم‌کم خودشان را بروز می‌دهند و با طولانی شدن زمان برای برطرف کردنشان، حل آن‌ها نیز مشکل‌تر می‌شود. ارتباط منظم با مشاور خانواده از طریق تماس با شماره مشاور خانواده و یا مراجعه حضوری به کلینیک روانشناسی خانواده، باعث بهبود روابط درون خانوادگی و درک بیشتر اعضا از نقش یکدیگر در خانواده می‌شود. به‌این‌ترتیب اختلاف‌ها و تعارضات جای خودشان را به صمیمت، احترام و درک متقابل می‌دهند.

 

ایجاد یا تقویت عزت نفس

داشتن عزت نفس یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رشد است که اگر به درستی ایجاد و دریافت نشود، می‌تواند مشکلات روانشناختی زیادی را به وجود بیاورد. بنابراین خانواده‌ای که در آن والدین عزت نفس زیادی ندارند، قادر به انتقال آن به فرزندانشان هم نخواهند بود. مشاور خانواده با ایجاد تصویری از هر یک از اعضای خانواده و بیان نقش و اثرگذاری آن‌ها، به ایجاد یا تقویت عزت نفس افراد کمک می‌کند.

 

تشکیل خانواده شاد

شادی و نشاط عامل بسیار مهمی در سلامت روحی و جسمی اعضای خانواده است. زمانی که فضای صمیمیت و شادی در خانواده فراهم باشد، ارتباط افراد با یکدیگر هم بسیار قوی‌تر و با احساس مثبت‌تری نسبت به یکدیگر شکل می‌گیرد. به همین دلیل تشکیل یک خانواده شاد از مهم‌ترین فواید ارتباط تلفنی و آنلاین با شماره مشاور خانواده یا مراجعه حضوری به کلینیک روان درمانی خانوادگی است.

 

جلسات مشاوره خانواده چگونه برگزار می‌شوند؟

اگر تا به حال برای مشاوره خانواده اقدام نکرده‌اید و با شکل برگزاری این جلسات آشنا نیستید، باید بگوییم که در این جلسات روانشناس و مشاور خانواده به صحبت با تک‌تک اعضای خانواده می‌پردازد. این کار دید بسیار خوبی به مشاور می‌دهد و از این طریق می‌تواند به صورت کلی مشکل و تعارضات خانوادگی را ارزیابی کند. فرقی نمی‌کند که جلسه مشاوره شما به صورت تماس تلفنی یا آنلاین با شماره مشاور خانواده برگزار می‌شود و یا به شکل حضوری است. در هر صورت هدف از برگزاری این جلسات، ارائه دیدگاه جدید به اعضای خانواده و رفع مشکلات آن‌ها بدون مقصر دانستن دیگری است. 

پس از آنکه مشاور شناخت نسبی از اعضا به دست آورد، با طبقه‌بندی مسائل طرح درمانی خودش را اجرا می‌کند. مهم‌ترین نکته در برگزاری جلسات همراهی اعضای خانواده و تمایل آن‌ها به درمان و بهبود مشکلات است.

 

 

برای رسیدن به نتیجه از طریق مشاوره خانواده چقدر زمان نیاز است؟

تعداد جلسات روان درمانی خانواده نیز مانند دیگر اشکال درمان روانشناختی، تایم ثابتی ندارند. در واقع تعداد جلسات درمان با توجه به نوع مشکل، عمق آن و تشخیص درمانگر مشخص می‌شود. بهتر است برای دریافت نتیجه مطلوب و کامل شدن درمان، جلسات درمانی خود را به شکل مرتب پیگیری کرده و تا حد امکان میان جلسات وقفه ایجاد نکنید. یک مشاور خانواده خوب در تهران یا هر شهر دیگری پیش از شروع درمان، این موارد را به شما یادآوری خواهد کرد. پس با همکاری بالا در جلسات درمان حاضر شوید و تا رسیدن به شرایط عادی و بهبودی صبور باشید.

 

مرکز مشاوره رایگان آنلاین خانواده را کجا پیدا کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال مرکز مشاوره رایگان آنلاین خانواده یا روانشناس خانواده رایگان می‌گردند. شاید در بسیاری از صفحات اینترنتی نیز وعده‌هایی همچون شماره تلفن مشاوره رایگان خانواده و به طور کلی ارائه خدمات بدون پرداخت پول را ببینید. باید در نظر بگیرید که مراکز معتبر روانشناسی و مشاوره و روان درمانگران متخصص این حوزه در ازای ارائه خدمات حتماً حق ویزیت دریافت می‌کنند. بنابراین فریب تبلیغاتی با مضمون مشاوره آنلاین خانواده رایگان را نخورید و برای انتخاب یک مرکز مشاوره خانواده یا ارتباط با شماره مشاور خانواده دقت زیادی را به خرج دهید.

 

بهترین کلینیک مشاور خانواده کجاست؟

انتخاب کلینیک مشاوره خانواده یا پیدا کردن شماره مشاور خانواده برای دریافت خدمات آنلاین یا تلفنی، کاری است که باید با دقت و توجه زیادی آن را انجام دهید. از آنجایی که جلسات روان درمانی به طور مستقیم با روان، نگرش‌ها و جنبه‌های روانشناختی زندگی افراد در ارتباط هستند، دقت و وسواس در انتخاب آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است. برای این کار بهتر است پیش از هر انتخابی به خوبی درباره مراکز و کلینیک‌های ارائه دهنده این نوع خدمات تحقیق کنید. با جست‌وجوی اینترنتی و یا پرسش از افرادی که تجربه مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده را داشته‌اند می‌توانید لیستی از این مراکز یا شماره مشاور خانواده تهیه کنید. در قدم بعدی، بررسی پیشینه مراکز و سوابق تحصیلی و کاری درمانگران کمک زیادی به انتخاب هوشمندانه شما می‌کند.

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره افق سلامت کامل‌ترین خدمات روانشناسی و مشاوره در حوزه‌های مختلف روان درمانی فردی، مشاوره خانواده، روانشناسی کودک و نوجوان، زوج درمانی، روانپزشکی و ... را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای انتخاب خدمات مورد نظر خود و همچنین بررسی سوابق کلینیک و درمانگران آن فقط کافیست وارد سایت رسمی کلینیک روانشناسی افق سلامت شده و برای قدم گذاشتن در مسیر سلامت روان آماده شوید.

 

سخن آخر

خانواده جایگاه بی‌نظیری در زندگی افراد دارد که بسیاری از عملکردها، افکار، علایق و ... در آن شکل می‌گیرد. تلاش برای حفظ نهاد خانواده و بهبود روابط میان اعضای آن مهم‌ترین کاری است که هر فردی باید در طول زندگی خانوادگی خود انجام دهد. یافتن شماره مشاور خانواده مطمئن و امین برای مشورت، حل تعارضات و مشکلات خانوادگی می‌تواند در موارد ضروری به شکل قابل توجهی وضعیت روابط میان اعضای خانواده را بهبود ببخشد. اگر می‌خواهید در روابط خانوادگی خود عملکرد بهتری داشته باشید و یا در این زمینه موفق عمل کنید، بهتر است روان درمانی خانوادگی را جدی بگیرید. درمانگران ما در کلینیک افق سلامت گوش شنوایی برای مشکلات و دست توانایی برای باز کردن گره‌های زندگی شما هستند. 

 

لینک کوتاه:

zood.link/id21r

مشاهده متخصصین روان درمانی و مشاوره نوجوان

مشاهده خدمات مشاوره خانواده