درباره تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی چه می‌دانید؟

آیا تا به حال درباره اختلال‌های شخصیتی چیزی شنیده‎اید؟ به نظر شما افرادی که به عنوان بیماران اختلال شخصیت شناخته می‌شوند، چگونه هستند؟

 وجود اختلال شخصیت در یک فرد نشان از کارکرد نادرست افکار او دارد و هر چه اختلال‌های مرتبط با روان دیرتر درمان شوند، مشکلات ناشی از آن‌ها نیز بیشتر خواهند شد. تشخیص هر یک از انواع اختلالات شخصیتی، با انجام جلسات روان درمانی و همچنین تست‌های مربوط به اختلال‌ها و توسط درمانگر انجام می‌شود. اختلال شخصیت مرزی یکی از انواع شایع اختلالات شخصیتی است که می‌تواند رفتارهای فرد را تحت‌ کنترل درآورد.

شما چقدر درباره تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی و به طور کلی بیماری اختلال شخصیت مرزی می‌دانید؟

در این مطلب قصد داریم درباره این بیماری مرتبط با روان، مشکلات و آسیب‌های آن و همچنین تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی صحبت کنیم. برای آنکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید، ما را در وبلاگ افق سلامت همراهی کنید:

 

اختلال شخصیت چیست ؟

بسیاری از افراد در گفت‌وگوهای خود از عبارت اختلال شخصیتی استفاده می‌کنند بدون آنکه معنای درست آن را بدانند. اختلال شخصیت نوعی بیماری روانشناختی است که افکار نادرستی را در فرد به وجود می‌آورد و باعث بروز رفتارهای خاصی از سوی او می‌شود. اختلالات شخصیتی عموما از سنین نوجوانی و بلوغ نمایان می‌شوند و در صورتی که برای آن‌ها درمانی صورت نگیرد، علائم این بیماری در دوران بزرگسالی تشدید و خطرآفرین می‌شود و می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی را به روان افراد وارد کند. اختلالات شخصیتی در چند دسته قرار می‌گیرند و هر دسته ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند:

 

اختلال شخصیت مرزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در میان انواع اختلالات شخصیت، اختلال شخصیت مرزی از جمله رایج‌ترین انواع اختلالات شخصیت است که با ویژگی‌های خاصی شناخته می‌شود. تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی کمک زیادی به تشخیص علائم بیماری می‌کند. از جمله مواردی که در بیماران با اختلال شخصیت مرزی وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ناپایداری عواطف

مشهودترین ویژگی بیماران با اختلال شخصیت مرزی، ناپایداری در عواطف و احساسات است. خودپنداره این افراد ثبات ندارد و عموما دارای روابط شدید و به شدت آشوب هستند. بیمارانی که با اختلال شخصیت مرزی شناخته می‌شوند در روابط دوستانه و یا عاشقانه خود آرمانی عمل می‌کنند و در نهایت سرخورده و ناامید می‌شوند.

2. حساسیت شدید به شرایط محیطی

از دیگر ویژگی‌های مهم این گروه از بیماران، حساسیت شدید به شرایط محیطی و عکس‌العمل به آن است. آن‌ها به شدت نسبت به جدا شدن‌های کوتاه مدت و منطقی ترس‌هایی مانند رهاشدگی یا ناتوانی در تحمل تنهایی را تجربه می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که دائما از رها شدن یا طردشدگی اجتناب کنند و این موضوع می‌تواند آسیب‌های عمیقی را به آن‌ها وارد کند.

3. صدمه زدن به خود

این افراد رفتارهایی مانند صدمه زدن به خود و یا خودکشی را به صورت مکرر انجام می‌دهند و اگرچه این رفتار در بیشتر موارد فریبکارانه است، اما گاهی به آسیب جدی جسمی یا مرگ بیمار منجر می‌شود.

4. رفتارهای پرخطر

بیمارانی را که پس از گذراندن جلسات روان درمانی یا انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی به عنوان بیماران مبتلا به این اختلال روانی تشخیص داده می‌شوند، اغلب رفتارهای پرخطری را از خودشان بروز می‌دهند. رانندگی با سرعت بسیار زیاد، خرج کردن‌های هنگفت و بی‌مورد و یا نوشیدن بی‌رویه الکل و مصرف مواد مخدر، نمونه‌هایی از این رفتارهای پر خطر است.

5. خشم بی‌مورد

خشم بی‌‌مورد و نا به‌جا از دیگر ویژگی‌های افراد مبتلا به این اختلال است که به صورت ناگهانی و برای کوچک‌ترین موضوعات اتفاق می‌افتد. این مورد نیز با انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی نیز قابل تشخیص است.

6. احساس تهی بودن

احساس پوچی، تهی بودن و بی‌عشقی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این گروه است که به صورت مداوم وجود دارد و با انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی به خوبی مشخص می‌شود. این احساسات به‌ویژه زمانی که فرد به شخص یا چیز دیگری علاقه‌مند باشد و به هر دلیلی آن شخص او را ترک کند بیشتر بروز می‌کند.

روش‌های درمانی اختلال شخصیت مرزی

افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، باید هر چه زودتر برای درمان و استفاده از مشاوره روان درمانی آنلاین و یا حضوری اقدام کنند. برای درمان این اختلال چند راه گوناگون وجود دارد:

روان درمانی

اولین اقدام برای درمان بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، روان درمانی است. انجام مداوم جلسات مشاوره روان درمانی آنلاین یا حضوری برای این افراد بسیار مهم است.باید بدانید استمرار در جلسات درمان اهمیت زیادی در آن دارد. انجام روان درمانی باید با کمک یک روان درمانگر متخصص انجام بگیرد زیرا هر فردی قادر به تشخیص اختلال یا درمان آن نیست. برای شروع درمان عموما از تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی استفاده می‌شود که می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را درباره وضعیت فرد و سطح بیماری او در اختیار درمانگر قرار دهد. البته انجام این تست به صورت حضوری و در کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مشاوره توسط درمانگران انجام می‌گیرد. باید بدانید که هیچ تفاوتی میان انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی و روش‌های حضوری آن نیست و انتخاب آن‌ها کاملا به تمایل و شرایط بیمار بستگی دارد.  

رفتار درمانی دیالکتیکی

روش دیگری که برای درمان این اختلال به کار می‌رود و تاثیر زیادی هم در بهبود آن داشته، رفتار درمانی دیالکتیکی است. پس از آنکه وجود این اختلال به تشخیص روان درمانگر و پس از انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی یا تست حضوری آن محرز شد، روش رفتار درمانی دیالکتیکی آغاز می‌شود. در این روش دو هدف اصلی دنبال می‌شود. هدف اول اعتبارسنجی است که بیان می‌کند احساسات شما قابل پذیرش و معتبر هستند. هدف دوم دیالکتیک است که از یک مکتب فلسفی الهام گرفته شده. این هدف به شما می‌گوید در طول زندگی فقط لازم است در برابر ایده‌ها و اتفاقاتی متناقض باشید که با خود شما مغایرت دارند. بگذارید برای درک بهتر این روش، یک موقعیت خیالی را تصور کنیم. فکر کنید در طول زندگی، والدین و افراد نزدیک شما، احساس غم و ناراحتی‌تان را «احمق بودن» دانسته و اجازه بروز آن را به شما نمی‌دهند. این رفتار پرتکرار در نهایت به حالتی منجر می‌شود که شما در مواقعی اندوه و غم شدید را تجربه می‌کنید، اما به دلیل داشتن این احساسات، حس گناه یا بی‌فایدگی به شما غالب می‌شود. این موقعیت در طول زمان می‌تواند اختلال شخصیت مرزی را در شما به‌وجود آورد. این روش درمان مبتنی بر کار گروهی است. بنابراین اگر خودتان برای درمان اقدام می‌کنید یا همراه فرد دیگری با این اختلال هستید، بهتر است همکاری خوبی در جلسات گروهی درمان داشته باشید تا روند بهبودی با سرعت بیشتری طی شود.

 جوامع درمانی

پس از آنکه تست آنلاین شخصیت مرزی یا تست حضوری برای تشخیص و قطعیت این اختلال انجام شد، ممکن است روش جوامع درمانی برای ادامه درمان به کار گرفته شود. در جوامع درمانی محیط‌های ساختاری ایجاد می‌شود که افرادی با اختلالات گوناگون روانشناختی برای مشارکت و معالجه در آن حضور دارند. این اجتماعات درمانی اغلب قابل سکونت هستند و همچون کمپ‌ها، بیمار 1 تا 4 روز از هفته را در آنجا می‌گذراند. بیماران می‌بایست در جلسات درمانی فردی و گروهی شرکت کنند و علاوه‌ بر آن برخی از کارهای روزمره را هم که اعتمادبه‌نفس خوبی را به آن‌ها منتقل می‌کند، انجام دهند. فعالیت‌هایی مانند آشپزی کردن، بازی‌ها، ورزش و ... می‌تواند احساس مثبتی را در فرد به‌وجود آورد.

هنر درمانی

در برخی موارد افرادی که پس از انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی یا روش‌ تست حضوری و پس از طی دوره‌های روان درمانی، به عنوان فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی تشخیص داده می‌شوند، هنر درمانی را هم تجربه می‌کنند. برای بیماران این اختلال هنر درمانی فردی یا گروهی انجام ‌می‌گیرد که می‌تواند به رشد خلاقیت و توانایی آن‌ها منجر شود. هنر درمانی شامل حرکات رقص، موزیک درمانی، درام درمانی و ... است.

دارو درمانی

برای درمان اختلال شخصیت مرزی توسط دارو اختلاف نظرهای زیادی میان کارشناسان این حوزه وجود دارد. در حال حاضر هیچ نوع دارویی برای درمان اختلال شخصیت مرزی مجاز نیست. اما در مواردی برخی از داروهای روان درمانی توانسته‌اند در بهبود بعضی از حالات روحی بیمار موثر عمل کنند. در این اختلال معمولا برای کنترل یا بهبود سه حالت اضطراب، افسردگی و دو قطبی دارو تجویز می‌شود.

 

تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی چگونه انجام می‌گیرد؟ 

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص اختلالات روانشناختی در افراد که توسط کارشناسان و درمانگران این حوزه طراحی شده است، تست‌های شخصیت است. تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی شامل چند سوال مهم و دقیق می‌شود که از اعتبار و نتیجه دقیقی برخوردار است. افراد با انجام این تست و بررسی آن توسط یک روان درمانگر متخصص می‌توانند از وجود علائم این اختلال و سطح آن در خود مطلع شوند. انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی زمان بسیار کمی را از افراد می‌گیرد و در تسریع شروع درمان آن‌ها بسیار موثر است. 

درمان اختلال شخصیت آنلاین چه مزایایی دارد؟

درمان اختلال شخصیت آنلاین برای افرادی که از مراجعه به درمانگر یا موقعیت‌هایی مانند رفتن به کلینیک دچار اضطراب شدید می‌شوند بسیار موثر است. این مورد به‌ویژه برای نوجوانان که تمایلی برای حضور فیزیکی نزد دکتر ندارند کاربرد زیادی دارد.

انجام تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی و پیشبرد روند درمان آن به صورت غیر حضوری، موجب می‌شود افرادی که ترس از  قرارگیری در موقعیت‌های جدید را دارند، با آرامش و تمرکز بیشتری کار درمان را پیش ببرند. در بسیاری از موارد بودن در محیط خانه و برگزاری جلسات درمانی آنلاین در منزل به پیشرفت بهبودی کمک قابل توجهی می‌کند.

از آنجایی که تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی هیچ تفاوتی با انجام و بررسی آن به شیوه حضوری ندارد، بسیاری از مراجعان به انجام این شکل انجام تست تمایل بیشتری دارند. درمان اختلال شخصیت آنلاین نیز به شکل دقیق و توسط یک درمانگر متخصص می‌گیرد و نتایج حاصل از آن بسیار دقیق است.

برای انجام تست آنلاین شخصیت مرزی به کجا مراجعه کنیم؟

امروزه اهمیت و توجه به سلامت روان در میان اکثر افراد جامعه افزایش یافته و افراد زیادی را می‌بینید که برای برخورداری از سلامت روان و زندگی موفق، به کلینیک‌های روانشناسی مراجعه می‌کنند. تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی در بسیاری از کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره انجام شده و بررسی و تحلیل آن بر عهده روان درمانگران متخصص این حوزه است. پیدا کردن مراکز معتبر روانشناسی که این تست را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و درمان شخصیت آنلاین را در میان خدمات خود دارند، کار چندان سختی نیست. فقط باید کلینیک‌ها و مراکز را با دقت و وسواس بالا و بررسی دقیق سوابق و پیشینه آن‌ها انتخاب کنید. مطالعه درباره تجربیات و سوابق درمانگران و خواندن نظر مراجعان پیشین آن‌ها می‌تواند در انتخاب درست شما موثر باشد.

کلینیک روانشناسی افق سلامت با دارا بودن طیف گسترده‌ای از روان درمانگران متخصص در حوزه‌های گوناگون، آماده خدمت به شماست. با ورود به سایت رسمی کلینیک روانشناسی افق سلامت می‌توانید درمانگران حوزه‌های گوناگون را به راحتی جست‌وجو کنید و سوابق تحصیلی و کاری آن‌ها بخوانید.

 

سخن آخر

تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین تست‌های روانشناختی است که کمک زیادی به تشخیص و تعیین سطح بیماری می‌کند. برای انجام این تست فقط کافیست با کلینیک روانشناسی افق سلامت تماس بگیرید و یا با ورود به سایت رسمی افق سلامت خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید. مرکز روانشناسی افق سلامت شما را برای داشتن زندگی سالم و شاد همراهی می‌کند. 

 

لینک کوتاه:

 

مشاهده متخصصین روانکاوی و رواندرمانی تحلیلی

مشاهده خدمات روانپزشکی